Vi skal feire jul for første gang!

Granbar og kongler er veldig julete og gratis hvis du er heldig og har skog i nærheten. Nå er det vel ikke lov til å hogge trær hvor som helst, men vi hogget oss alltid juletre ved høyspentlinja her før, der er det lov (spør kommuna). Røde sløyfer på, så blir det sååå fint! :)

Hørte nettopp om sokkesnømenn, har dere noen hvite sokker dere kan bruke, så fyll med ris og knyt hyssing rundt så den får snømannform. Tegn eller sy på øyne. Stikk noen små kvister på sidene til armer. :)

Lag islykter eller snøballykter ute.

Og det mest julete er jo maten. Julemat er ikke dyrt, og mat må man jo ha uansett. Har dere råd til å bake litt blir det fort jul i hjemmet når det lukter pepperkaker. :)

Ellers er julegaver kanskje det som er mest vanskelig når man har dårlig råd og det nesten er jul, men det spørs hvor gamle barna er. Mine er så små enda at det ikke er så viktig. Minsten på fem måneder får tre ting jeg har bestilt fra liberoklubben med poengene mine (altså gratis). Storesøster på 2.5 får et par ting som hun ønsker seg, og så får hun en kjempefin rattkjelke som jeg fat på finn som var gratis. Ser helt ny ut. :) Alt blir pakket pent inn, og det er å rive av papiret som er mest morsomt. :)

Vi lager forresten opplevelseskalender i år. I stedet for pakker er det en lapp med dagens opplevelse, f.eks. pølsegrilling over bål til middag, akedag på et jorde, julefortelling på biblioteket (har dere et godt bibliotek der dere bor kan det ofte være slike gratis aktiviteter på ettermiddager eller lørdager), en dag man lager julepynt, lussekattebaking 13. desember osv. Det tror jeg blir mye koseligere enn dyre pakkekalendere. :)

Koooos dere! :)
 
Jeg har noe julepynt , sjokoladekalender og litt annet dere kan få om dere bor i nærheten :)
 
Back
Topp