Vi jukser litte granne :D

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Regelen i mitt hus pleier å være at julefilmer og julemusikk er greit fra november av (unntaksvis musikk hvis jeg scrapper julekort tidligere), vi innleder sesongen med å se A Nightmare before Christmas på halloween. :) julesnop (marsipan og julebrus) kjøper vi ikke før i desember, dermed basta.

Men i dag jukser vi litt, så frøkna og jeg ser på Skjønnheten og Udyret, den forheksede julen, eller hva den heter :p frøkna bare "jammen mamma, det er ikke lov" :D

Sparer de beste klassikerne til myye nærmere jul uansett ;)

Har dere satt regler for dere selv rundt slikt?
 
Nææh! Trodde jeg var den eneste som så "a nightmare before christmas" på halloween :D
 
Nææh! Trodde jeg var den eneste som så "a nightmare before christmas" på halloween :D

Vi har hatt det som tradisjon i årevis :p var litt skeptisk da jeg viste snuppa den filmen først, tror hun var sånn tre, nesten fire år, og hun elsket den! Så hun kalte den for "skumlefilmen" og så den om og om igjen den høsten :p
 
Nææh! Trodde jeg var den eneste som så "a nightmare before christmas" på halloween :D
Jeg og lillesøsteren min har hatt det som tradisjon i 11 år (!) å se den sammen på Halloween :D
 
3 nøtter til Askepott blir sett bare kl 11 på NRK på julaften ;)

Julebrusen er vi veldig glad i (Dahls sin ofc), så der kjøper vi en sixpack som vi setter bort og drikker i juli også, jul(i)brus. I tillegg til hele desember da :p Egentlig fra den kommer i butikken til den forsvinner :laughing002
Vi kjøper også et par store flasker og setter bort til bursdagen min. Men jeg har bursdag 7. januar, så det er innafor tenker jeg ;)

Julemusikk er forbeholdt desember, med unntak av kvelden 30. november. Da pyntes juletreet :) (vil nyte juletreet hele desember)

Hvite kakemenn, som er mannens absolutte favoritt, blir bare bakt i desember. Gjerne flere ganger også, de forsvinner fort!

Ellers så vi spise ribbe på julaften, i følge mannen. Jeg liker ikke ribbe, så jeg spiser medisterkaker og julepølse istedet.
 
3 nøtter til Askepott blir sett bare kl 11 på NRK på julaften ;)

Julebrusen er vi veldig glad i (Dahls sin ofc), så der kjøper vi en sixpack som vi setter bort og drikker i juli også, jul(i)brus. I tillegg til hele desember da :p Egentlig fra den kommer i butikken til den forsvinner :laughing002
Vi kjøper også et par store flasker og setter bort til bursdagen min. Men jeg har bursdag 7. januar, så det er innafor tenker jeg ;)

Julemusikk er forbeholdt desember, med unntak av kvelden 30. november. Da pyntes juletreet :) (vil nyte juletreet hele desember)

Hvite kakemenn, som er mannens absolutte favoritt, blir bare bakt i desember. Gjerne flere ganger også, de forsvinner fort!

Ellers så vi spise ribbe på julaften, i følge mannen. Jeg liker ikke ribbe, så jeg spiser medisterkaker og julepølse istedet.

Åja, tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen, samt grevinnen og hovmesteren, de er det ikke lov å se ellers! Hender jeg pirrer opp julestemningen med å høre på melodien fra askepott da, vi hadde den som brudemarsj i bryllupet vårt (giftet oss på luciadagen).

Hvite kakemenn er min favoritt også :D
 
Kjøper ikke juleting før i desember, eneste er julegaver som jeg kan finne på å kjøpe før. Julefilmer og musikk kommer inne på før månedskiftet november/desember:)
 
Nynner på julemusikk året rundt jeg:p
Men begynner å høre på i november, julepynten kommer fram første søndag i advent. Samme med julebrus og julegodt.
 
Julepynten kjem fra 1 søndag i advent.
Julebrus osv røres ikkje før 1 desember. :)
 
Julebrus og julemusikk fra den dagen jeg pynter til advent, altså lørdagen. Eller 30.11 dersom all advent er i desember, jeg må ha det når jeg pakker kalenderene.

Drøyer det meste til advent/desember
 
Vi har hatt det som tradisjon i årevis :p var litt skeptisk da jeg viste snuppa den filmen først, tror hun var sånn tre, nesten fire år, og hun elsket den! Så hun kalte den for "skumlefilmen" og så den om og om igjen den høsten :p
Så gøy :D moro at hun likte den.
Gleder meg til jeg kan vise den til min datter :) hun er 14 mnd så får nok vente ett par år :)
 
Julen er i desember, så for oss er det kun julesnop, brus osv i desember :) kjøper gaver før så jeg får spredt utgiftene da.
 
Starter som regel pyntinga et par dager før desember, slik at alt er klart første dag. Filmer starter vi på 1 Desember. Julebakst starter vi på i midten av november. Julegavene kjøpes som oftes inn før, men pakkes alltid inn i desember med julemusikken på:D
 
Back
Topp