Ventetiden på julaften..

Boblefrua

Forumet er livet
Får barna åpne noen pakker på dagen eller må de vente til alle pakker opp om kvelden?
 
Nissen kommer med dem når vi har gått lenge rundt treet.

Men vi besøker først min bestemor og mine foreldre, på formiddagen, så det er ikke sååå mye ventetid
 
Med en ettåring og en toåring som skal i seng til vanlig tid(18.30 og 19.00) så skal de få åpne litt gjennom dagen. Nissen kommer før vi spiser middag og vi kommer til å spise Kl 16 for å få en litt hyggelig ettermiddag og få tid til litt julaften før de legger seg.
 
Er vokst opp med å få en morgengave selv, praktisk nok alltid noe som man kunne bruke hele dagen, så har fulgt den tradisjonen videre :)
 
Her må de vente. Pakkene åpnes ikke før middagen og evt desserten er inntatt.
 
De får en litt større gave i kalenderen, og natt til julaften har nissen vært på besøk og lagt en gave til hver ved ovnen. Resten må vente til etter middag.
 
Får gjerne en gave hver på morgenen. Resten tar vi når vi er der vi skal feire, barna åpner gjerne noen gaver før middag . De legger seg tidlig og vi har opplevd at de sovnet fra en haug med gaver...
 
Husker jeg alltid fikk en pakke om morgenen som jeg kunne leke med frem til middagen :) Så tror nok jeg vil gi mine barn det å :)
 
Får ikke pakker før etter middag, men i kalenderen på julaften er det alltid spill og moro for å korte ned tiden litt, og så er de alltid en tur i skogen med gubben når jeg begynner med maten:)
 
Får ventegave her, det er jeg vokst opp med og. :)
 
Her må de vente med gavene til etter middag:) Men de får spill eller film i strømpa på morgenen som de kan kose seg med.
 
Hadde aldri pakkekalender, men fikk alltid en gave om morgenen. Gjerne noe godteri til Barne-TV eller noe annet koselig :) så det kommer nok jeg til å gjøre med mine barn også :)
 
Nissen kommer hos svigers kl 18, så da får alle pakker. ;) Vi åpner pakkene fra hverandre litt senere.
 
Får vente gave som regel. I år er får hun dyrelotto I kalenderen så da er hun nok litt underholdt :)
 
Når han feirer julaften hos faren, har vi pleid å ha min familie til julebrunch på morgenen og åpnet gaver til/fra han før han drar. Han får også julestrømpe med litt gøy oppi.
Tror kanskje pappaen gjør det samme når han har han julaften morgen og jeg på kvelden. Evt om han venter til romjulen med gavene der.
 
Det er en liten gave i strømpene, der for de noe de kan holde på med frem til middag om de vil :)
 
Her blir det kalendergave og julestrømpe når vi står opp... Så er det jo filmer og kos på tv, så pleier husnissen å komme med en miten pakke midt på dagen. Så er det ingen fler dør etter middag... Har gått veldig fint :)
 
Kalendergave og julestrømpe på morgenen, og så får de åpne en gave hver på formiddagen som gjerne er et spill eller lignende.
 
De har så mange gaver at de får åpne litt ila dagen, ellers blir vi aldri ferdig med å pakke opp
 
Back
Topp