Vente på mensen? eller ikke...

Trosemo

Betatt av forumet
Skal en vente på mensen før en prøver igjen? Er det viktig? Føles feil å bruke prevensjon når jeg har så lyst å bli gravid igjen... har en venninne som ikke fikk beskjed om å vente, men bare å hive seg ut i det...
Men på kk sa de jo at jeg godt kunne vente slik at en visste når siste mens var i forhold til termin.....? en vet jo sånn cirka om en da blir gravid før mensen  og eller.....? Hadde MA28 april. Sluttet å blø i går. Fikk tbl for at livmoren skulle tømme seg.
 
du må nesten kjenne etter selv hva du føler. :) de sier ikke at du MÅ vente. de sier at de anbefaler:)
 
legene anbefaler å vente til tr er kommet, for da veit du at kroppen er klar igjen. men hos de fleste går det bare 1-2 måneder så er tr tilbake.
 
bare tull og vente! du blir uansett ikke gravid igjen før kroppen er klar. du må nesten bestemme dette selv, om du føler deg klar så kjør på, men om du ikke er klar så bruk gjerne kondom eller hopp av i svingen, men begynn ikke med prevensjon for en kort periode, da roter du enda mer til med kroppen din.
 
stol på din kropp og lytt til de signaler den sender, det er det som er avgjørende og ikke det legene sier, er ikke noe studier som støtter oppunder det med å vente, det er bare det psykiske og fysiske.
 
er du klar så holder det!
 
Jeg fikk anbefalning om å vente med sex til det var gått åtte uker etter oprasjonen, men når renselsen var over startet jeg opp igjen ,det føltes riktig og ikke hadde jeg "håp" om å bli gravid igjen heller siden jeg fikk beskjed om at de hadde "oppdaget" noe under oprasjonen som ville gjøre det umulig å bli gravid igjen uten prøverør... jaggu var jeg gravid igjen etter bare 1,5 ,mnd. da var kroppen min klar visst... og jeg motbeviste all vitenskap legen satt med - i dag har jeg to friske engler hos meg [:D][:D]

Gjør hva du kjenner er best for din kropp
 
Back
Topp