Vennegrupper

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Har vært på foreldremøte i dag og der ble det foreslått av to foreldre å starte med vennegrupper.
Noen som har hørt om det? Hvor ofte hadde/har dere det? Hvordan fungerte det?

Ideén syntes jeg er kjempe fin, og hele pakka. Jeg bare er veldig skeptisk da 1. Klassingen vår allerede har fast aktivitet mandag, onsdag og torsdag hver uke! De foreslo å ha det en gang i uka, så må du ha med 2-3 andre barn hjem hver 3. Uke.
Tror også det blir vanskelig da jeg jobber turnus, og har 2 andre barn. Deriblant en ettåring. Ser for meg at det blir mye ansvar på mannen om han skulle stå alene med alle de 5-6barna den ettermiddagen, for at jeg er på jobb :eek: i tillegg så vet jeg at min kar leker med alle i klassen (vi bor på en veldig liten plass, og de er 8stk i klassen) og jeg kjenner alle foreldrene fra før, jobber med flere av de.. så tenker hvorfor påtvinge ungene noe sånt når klassen fungerer bra? Og det er jo så mange andre aktiviteter hver uke, kan jo ikke være sunt å skal ha noe på planene hver dag for en 6-7år gammel gutt/jente! De får jo ingen fritid til å gjøre det de har lyst til :/

Hva tenker andre? Er jeg bare negativ? Det var iallefall det mange andre mente på foreldremøtet at jeg var :/
 
Her har vi også vennegrupper[emoji4] både for 1.klassingen og 3.klassingen. De er 5 på hver gruppe, og alle skal ha vennegruppe hjemme EN gang i løpet av skoleåret[emoji4]
Synes det var litt vel ofte hos dere?? Skjønner godt du reagerer på det[emoji15]
 
Her skal det være ca 1 gang i mnd. Da ei gruppe på 4 barn. Så etter 4 mnd er det bytting av gruppe. Blir ca 1 gang i halvåret da en selv har det. Da varer det ca 2 timer. Og det blir på ett klokkeslett vi selv velger. For er da langt i fra alle som slutter på jobb kl 1400 her. Så ofte er det ikke noe før kl 1630 til 1830.

Her er også hverdagen travel med to barn.
Mandag er svømming for ene
Tirsdag er speider for andre og bingo en gang i mnd for begge
Onsdag er kor for begge og speider for andre
Torsdag er svømming for ene
Fredag til søndag er heldigvis fri, men innimellom er det speiderhelger da. (Ca 3 i halvåret) [emoji14] Så ukene flyr avgårde! :eek:
 
Her har vi også vennegrupper[emoji4] både for 1.klassingen og 3.klassingen. De er 5 på hver gruppe, og alle skal ha vennegruppe hjemme EN gang i løpet av skoleåret[emoji4]
Synes det var litt vel ofte hos dere?? Skjønner godt du reagerer på det[emoji15]
Ja det blir noe annet. Hver 3.-4. Uke blir veldig mye kjenner jeg :eek: men vi får se, var veldig lite foreldre på det møtet, og de jeg har snakka med ellers var ikke så gira på det. Mange av oss jobber turnus og er litt vanskeligere å planlegge da. Og vi her i nord liker å "gjøre ting" på sparket. Ikke planlegge så mye og ha mye fritid :p
 
Back
Topp