Velling

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Når tid kan jeg starte med velling ? Lillegutt er 12 uker, spiser veldig bra og legger godt på seg.
 
Hvorfor vil du starte med velling, da?

Fullamming første halvår er anbefalt, men jeg -tror- det kan være riktig med smaksprøver av f.eks. velling litt tidligere for mme-barn? Har du sjekket matportalen.no?
 
Ville ikke gjort det før 4 mnd uten å forhøre meg med hs. Hvis han spiser godt er det vel strengt tatt ikke noen hast med velling? Eller er det en spesiell grunn til at du vil begynne med det? :)
 
Fire månder, er det ikke det de sier som mulig startpunkt? Hør med helsestasjon. Noen barn trenger jo før andre
 
Ville ventet til 4-5 mnd om du kan, for tarmene er ikke godt nok utviklet egentlig til å begynne med velling. 5-6 mnd er fint å begynne med mindre det er særskilte grunner til noe annet :)
 
Hvorfor vil du starte med velling, da?

Fullamming første halvår er anbefalt, men jeg -tror- det kan være riktig med smaksprøver av f.eks. velling litt tidligere for mme-barn? Har du sjekket matportalen.no?


Fler som sier at jeg kan begynne så smått nå.
Men jeg er litt usikker, så vil forhøre meg litt rundt først. Han spiser jo så godt, så tror nok jeg holder meg til hipp mme til han er 4 mnd
 
Back
Topp