Veldig plaget med sure oppstøt og halsbrann

annth

Glad i forumet
I det siste har jeg vært veldig plaget med både sure oppstøt og halsbrann at det har gått utover nattesøvnen. Jeg er nå akkurat begynt I uke 34.
I morgen tidlig vurderer jeg å dra på apoteket for å kjøpe en av de legemiddelene som de anbefaler og er trygt for gravide å ta. Jeg har prøvd å ta mandler men det funket ikke i kveld /natt.

Har noen andre råd mot halsbrann og sure oppstøt?
 
Hos meg funker det bra å blande en liten t-skje med natron i ett glass vann. Drikker saft ved siden av for å få en annen smak i munnen etter å ha drukket noe som smaker salt:p
Det fra apoteket funka ikke på meg..
 
Hos meg funker det bra å blande en liten t-skje med natron i ett glass vann. Drikker saft ved siden av for å få en annen smak i munnen etter å ha drukket noe som smaker salt:p
Det fra apoteket funka ikke på meg..
Samme her, har brukt apotek produktene med varierende hell, nå er det natron og evnt en gavicson så er livet fantastisk [emoji51]
 
Var veldig plaget med halsbrann under svangerskapet og hadde god effekt av flytende gaviscon, selv om jeg holdt på å spy hver gang jeg skulle ta den :inpain:
Tablettene fungerte helt OK i starten når plagene var mindre, men ikke på slutten, da var flytende mye bedre.
Hadde ingen effekt av diverse kjerringråd jeg prøvde.
Heldigvis gikk det over så fort ungen var ute.:)
Fryktelig plagsomt mens det står på!:dead:
 
Gaviscon hjalp for meg, men det er ikke så snilt for tennene..
 
For meg funker ingen av de reseptfrie midlene alene, men jeg har god effekt av syrenøytraliserende (bruker Novaluzid eller Titralac) sammen med Gaviscon.
 
1ss eplecidereddik blandet ut i et glass vann funker enkelte ganger hos meg, om ikke bruker jeg gaviscon :)
 
Jeg levde på gaviscon tabletter sist sv.skap. Det funket fint for meg. :)
Men jeg fant også noen matvarer som typisk ga mer halsbrann enn andre, som f.eks bananer. Et lite google-søk gir masse tips om mat som kan forårsake halsbrann, kanskje det er noe der du kan holde deg unna?
 
Flytende gaviscon her også, og boblevann.
 
Mandler (faktisk!) og lovehearts hjalp her. Har ikke spist lovehearts siden første svangerskap i 2013 ;) men nå må jeg snart gå til innkjøp av en rull til nattbordet. Mandler nøytraliserer syren litt syns jeg, hadde noen liggende på nattbordet.
 
Hvis du er veldig plaget om natten hjelper det forresten å bygge godt opp med puter. Jeg har nærmest sittet og sovet på det verste.
 
Lovehearts og sjokomelk fra tine, og sove sittende [emoji17]
 
Back
Topp