Veldig lite blødning etter cytotec

Håpimagen

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Hei,

Jeg tok en cytotec-kur i forgårs, etter å ha fått påvist en MA i uke 10 (embryoet var ca 7 uker). Det tok lang tid før kuren virket, og jeg måtte ta alle tablettene (4 i skjeden, så 2 i munnen 4 timer etterpå og enda 2 i munnen 3 timer etter det). Beklager detaljer, men i det jeg hadde lagt de siste tablettene under tunga ble det fart på sakene og jeg følte at store klumper falt ut av meg hver gang jeg satt på toalettet. I tillegg måtte jeg skifte bind flere ganger i timen. På ett tidspunkt lurte jeg på om jeg burde ringe sykehuset fordi jeg var i ferd med å overskride 6 fulle nattbind på to timer, og i følge Ullevål skal man da ta kontakt. Men, da begynte det å avta. Blødde fremdeles en del utover kvelden og første del av natten, men etter det har det vært svært lite. I går måtte jeg kun skifte bind ett par ganger, og i dag kommer det nesten ingenting. Mitt spørsmål er: Kan dette være normalt? Har inntrykk av at de fleste har kraftige blødninger i hvertfall en uke etter endt kur... Kan virkelig alt ha kommet ut den dagen jeg tok kuren? (Jeg følte virkelig at det kom veldig mye, mange store klumper så jeg er ganske sikker på at fosteret er ute ihvertfall..) Prøver å være aktiv, gå turer etc for å få mest mulig fart på sakene. Er livredd for å ta en ny kur eller måtte ha utskrapning..
Ellers kan jeg nevne at kuren rent fysisk var helt uproblematisk og nesten smertefri for min del... (Men, tok da paralgin forte i forkant, så noe smerter var det nok).
 
Hei, trist at du mistet :( jeg tok også en cytotec kur for 2 uker siden og det var akuratt som du beskriver. MA ble oppdaget i uke 12 og fosteret målt til uke 8+4. jeg dro på privat ultralyd ca en uke etterpå og da var alle restene ute.
 
Det beste er å få en sjekk hos gyn for å se at alt har kommet ut. Men det er ikke nødvendigvis noe unormalt. Det meste(og største koaglene) kommer jo ut sammen dagen som du tar pillene, og så avtar det gradvis alt ettersom hvor mye det er som skal ut. Jeg blødde i en ukes tid etterpå(SA uke 12 men fikk også cytotek for å få ut fostersekk og rester), men blødningene avtok dag for dag. Det hendte at det avtok/nesten stoppet for så å øke på litt igjen. Du får kanskje avvente noen dager og se an utviklingen. Vær obs hvis du får smerter eller feber i etterkant da, for da kan det være rester som gir infeksjon.

Trist å høre at du har mistet :(
 
Jeg gikk igjennom det samme i går. Jeg måtte observeres på sykehuset siden fosteret var over 9 uker. Fosteret og morkaken min skal sjekkes så jeg måtte ha et bekken i doen. Da fikk jeg se alt. Det var tungt. Jeg blør ikke så mye i dag. Men det kommer i rykk og napp. Så synd dere har mistet, håper det blir en ny spire på oss som blir en frisk baby.
 
Jeg hadde en ny runde med tydelige klumper og økt blødning et par dager etter den første dagen. Ikke på langt nær like mye som den første dagen, men merkbart. Også ble det mindre blødning og ikke klumper/rester igjen.
Blødde tilsammen omkring 10 dager, men lite de siste dagene.
7 uker etter var jeg til kontroll og da var det rester. Ikke nok til å kvalifisere til utskraping. Fikk ny cytotec-kur som ikke hadde effekt. Fikk en blødning en snau uke etterpå og da kom resten.
Gruet for å ta den andre runden cytotec og var frustrert over at alt tok så lang tid. Fikk beskjed om at det beste i mitt tilfelle var å la kroppen få ordne opp og unngå utskraping.
 
Tusen takk for svar:) Jeg blør fremdeles litt, men ikke mye. Noe slim og klumper, så går ut i fra at det er rester som skal ut. Skal på kontroll hos gynekolog neste uke, krysser fingrene for at alt er ute til det slik at jeg slipper ny kur og/eller utskrapning. Er veldig takknemlig for at jeg fikk time til kontroll, så vidt jeg forstår er jo ikke det noen selvfølge. Finnest det forresten noen kjerringråd om ting en kan gjøre/spise for å få kroppen til å ordne opp så fort som mulig?
 
Back
Topp