Vektoppgang?

Det er sant <3 Jeg klarer ikke helt å finne den innstillingen til det, da jeg egentlig er veldig aktiv, og blir helt slått ut og inaktiv i svangerskapene. Har det ikke bra hverken fysisk eller psykisk, men kunne ønske vekten ikke plaget meg. Tidligere har jeg gått opp mye, så går naturligvis mye av ukene etter fødsel. Men så har kroppen brukt 1,5 år på å finne energien og overskuddet til å komme seg tilbake i form. Så følelsen av at det blir en lang vei å gå denne gangen også, er litt dritt. Er dog veldig takknemmelig for å få oppleve dette for 3.gang, og vet at det er siste gang. Det hjelper på <3
Jeg brukte også lang tid på å komme tilbake i form. Jeg gikk ned masse mens jeg ammet i 2016 men så la jeg på meg igjen når jeg ikke ammet mer, gikk gjennom en depresjon og hadde det ikke noe godt med meg selv. Alt er heldigvis annerledes nå og vi får baby på en tid det er veldig kos å trille og gå tur med sele/sjal :love017 Lettere å holde seg aktiv da syns jeg!
 
Jeg brukte også lang tid på å komme tilbake i form. Jeg gikk ned masse mens jeg ammet i 2016 men så la jeg på meg igjen når jeg ikke ammet mer, gikk gjennom en depresjon og hadde det ikke noe godt med meg selv. Alt er heldigvis annerledes nå og vi får baby på en tid det er veldig kos å trille og gå tur med sele/sjal :love017 Lettere å holde seg aktiv da syns jeg!
Jeg hadde julibaby sist også! Men håper denne gangen blir litt annerledes, på den tiden hadde jeg også en på 1,5 år mens denne gang er det 4 år mellom yngste og mellomste :D
 
Jeg hadde julibaby sist også! Men håper denne gangen blir litt annerledes, på den tiden hadde jeg også en på 1,5 år mens denne gang er det 4 år mellom yngste og mellomste :D
Det hjelper! Jeg hadde marsbaby sist og hadde også en 1,5 åring fra før. Det er heftig :bag:
 
25+5 og gått opp 4 kg fra start, men det er på dette tidspunktet i svangerskapet jeg raste opp i vekt i forrige svangerskap. Gikk opp 25 kg med forrige, men nesten alt var borte en måned etter fødsel
 
OT, men det er aldersforskjellen her, merker jeg er veldig spent :nailbiting:
Det er utrolig koselig når de bare blir litt eldre! De har lekt så fint sammen og hatt en veldig omsorg for hverandre hele veien. De krangler så busta fyker også, særlig nå om dagen som storesøster er 9 år og litt preteen. Men de har mye glede av hverandre og har liksom vært på samme sted i lek og sånn fra ganske tidlig alder. Deilig når begge sov likt en periode på dagen også :hilarious:
 
Det er utrolig koselig når de bare blir litt eldre! De har lekt så fint sammen og hatt en veldig omsorg for hverandre hele veien. De krangler så busta fyker også, særlig nå om dagen som storesøster er 9 år og litt preteen. Men de har mye glede av hverandre og har liksom vært på samme sted i lek og sånn fra ganske tidlig alder. Deilig når begge sov likt en periode på dagen også :hilarious:
Godt å høre:D:smiley-angelic001
 
Jeg har foreløpig gått opp 3 kg og er i uke 26 i dag. Trodde jeg skulle gå opp mer nå etter regulering av kosthold pga svangerskapsdiabetes, men bare gått opp 100 gram siden jeg gjorde endringer. Men jeg har noen kg for mye fra før og ønsker ikke opp 15-20 kg
 
Jeg har foreløpig gått opp 3 kg og er i uke 26 i dag. Trodde jeg skulle gå opp mer nå etter regulering av kosthold pga svangerskapsdiabetes, men bare gått opp 100 gram siden jeg gjorde endringer. Men jeg har noen kg for mye fra før og ønsker ikke opp 15-20 kg
Om du skulle gå opp 15- 20 kg så er det veldig normalt og det renner av deg iløpet av relativt kort tid, altså :Heartred Jeg gikk opp rundt 10 kg med første og etter 8 mnd var det tre litt seige kg som satt igjen. De forsvant da jeg ble gravid igjen :hilarious: Men jeg trente ikke og gjorde ingen innsats for å gå ned.
 
Om du skulle gå opp 15- 20 kg så er det veldig normalt og det renner av deg iløpet av relativt kort tid, altså :Heartred Jeg gikk opp rundt 10 kg med første og etter 8 mnd var det tre litt seige kg som satt igjen. De forsvant da jeg ble gravid igjen :hilarious: Men jeg trente ikke og gjorde ingen innsats for å gå ned.
Blir fulgt opp slik at jeg max går opp 8-10 kg, da det dessverre blir enda mer risikosvangerskap hvis jeg går opp mye i tillegg til svangerskapsdiabetesen ❤️
 
Rett før jeg ble gravid var jeg på god vei med vektnedgang. Gikk ned 7 kg på 6 mnd. Og var veldig fornøyd med det, siden det har sneket på seg 15 kg ekstra de siste 15 årene.
Så ble jeg gravid, og raste ned nesten 5 kg til på 1.5 mnd pga kvalme og oppkast.
Så det ble nesten litt i overkant. :oops:

Siden desember har jeg gått opp igjen til min "all time high"-vekt som jeg hadde før jeg startet vektnedgangen i mars i fjor. Helt ærlig, bittelitt små-frustrerende.
Så iløpet av ett år har jeg først gått ned 12 kg, og såå 12 kg opp igjen. Opp 7 kg fra startvekta.
:rolleyes:
Håper jeg ikke går opp så altfor mye mer. Er veldig bevisst på å ikke spise (og drikke) så mye sukker. Og holder meg også unna kunstig søtning, som jeg har lest at ikke skal være bra for oppbygging av mikrobiomet i tarmsystemet til barnet.
 
Blir fulgt opp slik at jeg max går opp 8-10 kg, da det dessverre blir enda mer risikosvangerskap hvis jeg går opp mye i tillegg til svangerskapsdiabetesen ❤️
Det skjønner jeg :Heartred Godt du blir fulgt opp!
 
Har hittil (25+2) gått opp nesten 2 kg. Var før dette svangerskapet 15 kg + i forhold til tidligere svangerskap, men var da i grenseland til undervektig. Har gått opp ca. 10 kg i de to andre svangerskapene. Disse kiloene, pluss mer, har forsvunnet under amming, så synes det er greit å ha litt mer vekt å ta av denne gangen.
 
Jeg har gått opp 3.2 kg siden jeg ble gravid. Stått stille siden 19 februar, altså siden jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes, kan det være normalt? Skal til jordmor i dag så skal høre med henne og
 
Jeg har gått opp 9 kg siden jeg ble gravid. Gikk opp ca 14 totalt i to andre svangerskapene. Jeg mistet svangeskapskiloene + litt til de første ukene etter fødsel, så jeg håper det blir slikt denne gangen også :hilarious:
 
Jeg har gått opp 9 kg siden jeg ble gravid. Gikk opp ca 14 totalt i to andre svangerskapene. Jeg mistet svangeskapskiloene + litt til de første ukene etter fødsel, så jeg håper det blir slikt denne gangen også :hilarious:
Gått opp 8,9 nå selv og håper på samme utfall som deg etter fødsel :smiley-ashamed004 Dette er første da, så aner jo ikke hva som venter på noen som helst måte :bag:
 
Om du skulle gå opp 15- 20 kg så er det veldig normalt og det renner av deg iløpet av relativt kort tid, altså :Heartred Jeg gikk opp rundt 10 kg med første og etter 8 mnd var det tre litt seige kg som satt igjen. De forsvant da jeg ble gravid igjen :hilarious: Men jeg trente ikke og gjorde ingen innsats for å gå ned.
Sniker fra juni i fjor - de renner ikke av på alle. Jeg gikk ned 4 kg ved fødsel (av nesten 30 opp), men de kom rett på igjen ila den første mnd. Jeg trodde de bare skulle fly av, men det skjedde så absolutt ikke her. Skal sies at jeg har gått ned MYE et par år før fødsel, og kroppen vil alltid opp til maksvekt, så jeg har lav forbrenning og må passe på hvert et frø som blir spist. Jeg hadde heller ikke særlig melk, så lite kalorier til melkeproduksjon dessverre. Nå har jeg slanket meg siden nyttår, og gått ned snart 15 kg, men det er HARD jobbing. Jeg spiste litt det jeg ville i svangerskapet, nettopp fordi jeg og trodde kiloene bare skulle smelte vekk etter fødsel. Men den gang ei. Så ved neste graviditet skal jeg passe på hva jeg spiser. Ikke aktuelt å gå opp så mye igjen..
 
Sniker fra juni i fjor - de renner ikke av på alle. Jeg gikk ned 4 kg ved fødsel (av nesten 30 opp), men de kom rett på igjen ila den første mnd. Jeg trodde de bare skulle fly av, men det skjedde så absolutt ikke her. Skal sies at jeg har gått ned MYE et par år før fødsel, og kroppen vil alltid opp til maksvekt, så jeg har lav forbrenning og må passe på hvert et frø som blir spist. Jeg hadde heller ikke særlig melk, så lite kalorier til melkeproduksjon dessverre. Nå har jeg slanket meg siden nyttår, og gått ned snart 15 kg, men det er HARD jobbing. Jeg spiste litt det jeg ville i svangerskapet, nettopp fordi jeg og trodde kiloene bare skulle smelte vekk etter fødsel. Men den gang ei. Så ved neste graviditet skal jeg passe på hva jeg spiser. Ikke aktuelt å gå opp så mye igjen..

Støtter denne! Hørte ALLE gikk ned når de amma, vel jeg amma i 19 mnd, og gikk ikke ned, men heller opp til vekta jeg hadde ved termin :wacky: gikk mye lange turer, trente på mølle hjemme under dupp. Mye arbeid og lite nedgang,vektnedgang er alltid skikkelig vanskelig for min del, kiloene bare nekter å forsvinne uansett hvor hardt jeg jobber for det!
 
Sniker fra juni i fjor - de renner ikke av på alle. Jeg gikk ned 4 kg ved fødsel (av nesten 30 opp), men de kom rett på igjen ila den første mnd. Jeg trodde de bare skulle fly av, men det skjedde så absolutt ikke her. Skal sies at jeg har gått ned MYE et par år før fødsel, og kroppen vil alltid opp til maksvekt, så jeg har lav forbrenning og må passe på hvert et frø som blir spist. Jeg hadde heller ikke særlig melk, så lite kalorier til melkeproduksjon dessverre. Nå har jeg slanket meg siden nyttår, og gått ned snart 15 kg, men det er HARD jobbing. Jeg spiste litt det jeg ville i svangerskapet, nettopp fordi jeg og trodde kiloene bare skulle smelte vekk etter fødsel. Men den gang ei. Så ved neste graviditet skal jeg passe på hva jeg spiser. Ikke aktuelt å gå opp så mye igjen..
Klart det forskjell :Heartred Takk for at du minner om det! Som jeg skrev gikk jeg opp igjen etter jeg sluttet å amme forrige gang, men var også gjennom en depresjon og litt annen snadder, som ikke hjalp meg være aktiv :smiley-ashamed004 Jeg har en høyere vekt i utgangspunktet nå og er eldre, så jeg vet ikke hvor lett deg blir å kvitte seg med disse kiloene.
 
Gått opp 10,5 kg, er i uke 27+2. Spent på hva det ender på, og hvor fort jeg blir "kvitt" de :p

Jeg spiser ikke mer enn da jeg ikke var gravid (ikke med vilje, men blir veldig fort mett, og har hatt dårlig matlyst hele svangerskapet), men til gjengjeld så lever jeg livet fra sofaen pga. bekkenplager, så det blir minimalt med bevegelse
 
Back
Topp