Vektoppgang

LilleC90

Flørter med forumet
Bare av ren nysgjerrighet, hvor mange kg gikk dere opp gjennom svangerskapet? Og til dere som allerede var født, har dere mistet mange av kiloene allerede? Jeg har gått opp fra 58 kg - 74 kg og syns det begynner å holde nå [emoji23]
 
Havnet på ca. 8,5 kg fra startvekt dagen før fødsel. Fødte for 1,5 uke siden og er allerede 3 kg under startvekt. Har generelt vanskelig for å legge på meg, og erfaringsmessig så går jeg ned mye av å amme. Jeg spiser derfor som en hest for å unngå å gå ned så mye mer. Vil ikke bli tynnere enn jeg er nå :)
 
Endte på 12 kg opp. Lille er 10 dager og jeg har 3,5 kg igjen til startvekt. Tror jeg har mistet det meste av vannvekt nå, beina kjennes hvertfall mye mer normale ut :happy: Lå 2-3 kg over trivselsvekt før jeg ble gravid, men stresser absolutt ikke med vektnedgang enda. Nå skal tiden med lille nytes.
Trodde ytterjakkene mine skulle passe, men meieriet satte en stopper for det så jeg får bruke de med litt stretch :hilarious:
 
Har gått opp 15 kg og KS om 9 dager, så håper og regner med at det ikke blir så mye mer enn det.
 
Gått opp ca 16kg, ikke født enda så kan ikke si noe om nedgang enda :p
 
Gikk opp 18 kg, fødte for 9 dager siden. Har ikke vekt hjemme, så har ikke fått veid meg enda, men kommer i alle fall inn i den vanlige vinterjakka nå [emoji23] synes magen skrumper inn litt og litt for hver dag. Er mest løshud nå..
 
Ganske likt som deg mtp utgangspunkt, og veier 76kg nå :O Føles ikke veldig bra nei, og gruer meg til å finne ut om de forsvinner før sommeren eller ikke :/
 
Startet på 71. Gikk opp til 85. 7 dager etter fødsel var jeg 75. Har ikke veid meg nå etterpå
 
Eg har gått opp 1 kg, og den har komt no siste veka. Reknar med det er vatn sidan eg byrja få litt av det no.
Skulle gjerne ha gått opp litt meir slik kroppen har å tære på i etterkant. Eg kjem nok ganske fort til å vere litt under idealvekta mi, og har ikkje lyst å lenger ned.
(La på meg 23 kg i første svangerskap, 16 kg i andre og 4,5 kg i tredje så her har det variert stort!)
 
Startet på 61, var oppe i 72 sist hos jordmor. Men nå er jeg nede på 70 kg En uke til termin.
 
Gikk opp 18 kg, fødte for 9 dager siden. Har ikke vekt hjemme, så har ikke fått veid meg enda, men kommer i alle fall inn i den vanlige vinterjakka nå [emoji23] synes magen skrumper inn litt og litt for hver dag. Er mest løshud nå..

Så deilig å passe inn i jakken sin igjen [emoji28] ja får man mye løshud? Førstegangs jeg og vet ikke hva man kan forvente seg sånn kroppslig etter fødsel
 
Her var startvekten 42. Gikk opp til 58. Og er nå nede i 48 er 13 dager siden jeg fødte. Håper ikke jeg går ned noe mer. Da jeg i utgangspunktet veide veldig lite. Men uansett hva jeg spiser vil ikke vekten gå over 42
 
Så deilig å passe inn i jakken sin igjen [emoji28] ja får man mye løshud? Førstegangs jeg og vet ikke hva man kan forvente seg sånn kroppslig etter fødsel

Virker som det er mest løshud her ja, av det som er igjen. Kjennes ikke ut som «fett» i alle fall. Men jeg var rimelig flatmaga før graviditet, og fikk veldig stor mage, så da måtte det vel endel ekstra hud til ;) aner ikke hvor fort den går tilbake, men virker faktisk så det blir mindre og mindre for hver dag [emoji4]
 
Gikk opp 9kg under graviditeten (var 68 den dagen jeg fødte) og er nå 1kg under det jeg var før graviditeten (58kg) 4 uker etter fødsel [emoji3]
 
Gått opp ca 23 kg, noe vann nå på slutten, hadde termin 15 januar, men venter enda :angelic:
 
Gått opp 20kg til nå. 69kg til 89kg. En uke igjen til termin. Men gikk opp 19kg med storebror og det forsvant fort når jeg ammet. Gikk med 10kg mer en startvekt
 
Var 53 kilo og har gått opp til 73:eek: Fortsatt en uke til termin, håper det og den nye dobbelthaken min forsvinner til sommeren. Har tre bryllup jeg gjerne vil være meg selv igjen til. Jeg skal ikke slanke meg fordi jeg tenker å amme, men jeg skal virkelig gjøre en innsats for å spise sunt og bevege meg.
 
Back
Topp