vektoppgang under svangerskap nr 2!?

Maja89

Andre møte med forumet
Hei jenter!!=) bare ett lite spm fra meg:

da jeg blei gravid med førstemann veide jeg 80 kg og la på 30..heeelt opp til 110:S nå har jeg gått ned 51 kg siden den gang og veier 59..woohoo

i sep/ok planlegger vi å bli gravide igjen, men er liiiiivredd at jeg skal legge på meg ALT igjen..noen her som har erfaringer med å "klare seg bedre" i svangerskap nr 2??:D
 
Med nr 1 : 12 kg
Med nr 2 : 10 kg
Med nr 3 :  6 kg
Med nr 4 :  23 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å de sitter f... meg som støpt
 
nesten 30 med 1.mann ned til samme vekt før neste graviditet
"kun" 20 med 2. mann
 
20 opp med første og 18 opp med andre.. 
 
Opp 24 kg med første :(
Nå er jeg 38 uker på vei med nr 2 og har gått opp 10 kg bare:)

Så det går an, men jeg har vært nøye med både kosthold og trening underveis i svangerskapet da, noe jeg ikke var med nr 1.

Lykke til med nestemann !
 
Nr 1: Opp 22 kg
Nr 2: Opp 12 kg
Nr 3: Opp 10 kg

Var mer nøye med kostholdet de siste gangene kan man si... 
 
Jeg gikk opp ca 15 kg med første mann.. 

Etter svangeskapet gikk jeg med alle 15 kg + 10 kg til i løpet av 2 år!

Når jeg ble gravid etter ca 2,5 år la jeg på meg 10 kg rimelig kjapt, og så kom det 10 kg til. Så totalt 20 kg!!


JM min sa at så lenge jeg hadde gått ned 10 kg rimlig kjapt like før jeg ble gravid, var det ikke unormalt at disse kom tilbake rimelig kjapt også!!!
Jo lengre vekta er stabil etter slanking før man blir gravid, jo mindre sjangs er det for at man vil slite etter svangerskapet med å gå ned igjen!! 

Gikk fra å trene 2 ganger i uka, til å være rimelig stillesittenden (grunnet bekkenløsning) men var utrolig flink med kostholdet. 

 
Siden jeg har gått ned 40 kg raskt så håper jeg da inderlig ikke at de kommer kjapt tilbake under svangerskapet;)
 
Nå er jeg bare halvveis da i sv.skap 2, men så langt så har jeg bare lagt på meg 1kg. Hadde samme utgangspunkt som startvekt. Så sammenlignet med 1. svangerskap så starter dette veldig bra. Håper bare jeg slipper å gå opp 20kg denne gangen også. (selv om at 13 av de gikk av etter fødselen). Men denne gangen skal jeg ta kgene med en gang etter fødselen (ala grete roede), for de 7 siste kiloene satt som limt på. Måtte jobbe skikkelig hardt for å få de av. (og når de endelig var av så kom denne uplanlagte graviditeten).
 
Back
Topp