Vektnedgang etter fødsel

Rikken

Flørter med forumet
Dere som har født før, hvor mye gikk dere opp, og hvor mye klarte dere å gå ned etter fødsel, og på hvor lang tid? :)

Lurer på hvor mye jeg klarer å gå ned første måneden. Har gått opp 12 kg nå, og 4 uker igjen. Håper jeg greier å gå ned til utgangspunktetførste måneden, og kanskje litt til ne neste månedene, når jeg kan begynne å løpe igjen :)
 
Gikk opp ca 10 kg sist. Det var borte ila noen uker, men veltrent kropp var bytta ut med en dvask kropp. Musklene var blitt fett :p
 
Eg har gått opp 18 kg, termin på søndag. Regner med at det er veldig individuelt med kor fort ein går ned i vekt igjen. Er førstegangsfødene så er spendt på det sjøl :)
 
Nr 1- opp 30kg, ned 25 kilo iløpet av 1 uke.... De resterende 5 neste uken.

Nr 2- opp 15kg, ned 15 kilo iløpet av 1 uke....

Nr 3- opp (foreløpig) 25kg....
 
Nr 1- opp 30kg, ned 25 kilo iløpet av 1 uke.... De resterende 5 neste uken.

Nr 2- opp 15kg, ned 15 kilo iløpet av 1 uke....

Nr 3- opp (foreløpig) 25kg....

Oi, du gikk ned 25 kgkjempefort. Hadde du mye vann i kroppen? Nesten rart at det kan gå ann.
Håper nå at jeg kan gå ned alle mine kilo første uken, hehe :)
 
Oi, du gikk ned 25 kgkjempefort. Hadde du mye vann i kroppen? Nesten rart at det kan gå ann.
Håper nå at jeg kan gå ned alle mine kilo første uken, hehe :)
Ja hadde mye vann, pluss at babyen tok en god del av næringen den første uken gjennom ammingen. Jeg var helt uttafor den første uken etter begge fødslene, så spiste nok ikke så mye som jeg skulle ;)
 
Gikk opp 12 kg som var borte på ti dager.
 
Gikk opp 9 kg, de første 6-8 ukene etter fødsel gikk jeg ned 18 kg. Så gikk jeg opp litt igjen da jeg slutta å amme.
 
Jeg gikk opp 18 kg, gikk ned 13 kg første uka.. Brukte vel totalt 5 mnd på å komme tilbake til startvekta :p Ikke noe jeg stresset med heller :)
 
Gikk opp rundt 7 kg sist gang.
Etter 1-2 uker var klærne fra FØR graviditet for store.... Ikke noe gøy.

Slet med å gå opp igjen, og derfor undervektig når denne graviditeten startet. Nå har jeg gått opp totalt 5-6 kg, og siden jeg var undervektig fra før gruer jeg litt til å gå ned igjen....
 
Er vel bare meg da som brukte 1 år på å få av meg vekta. Gikk opp 12kg. 7kg ila første tiden og de nesten 5 satt som støpt. Men så var det jo barseltreff hver uke med godsaker også da! Hehehe
 
7 kg med tvillingene,men de er født ni uker for tidlig da. De gikk av før jeg rakk å veie meg. Slet med å holde vekta under ammetida,krever mye energi å amme tvillinger gitt. Ble alt for tynn. Spent på nr 3 nå. Opp ca 10,5 kg og uke 36 på mandag.
 
Gikk opp 19 kg med første og rakk aldri å gå ned til startvekta før jeg ble gravid med nr 1 la på meg 15kg og gikk vel aldri ned alle kg og nå har jeg gått opp 11 kg og ks 24.4.. Nå håper jeg de renner av
 
La på meg 16 kg med første. 6 uker etterpå hadde jeg gått ned 4 kg:s begynte hardkjøret og innen 3 mnd hadde jeg gått ned både fødselsvekt + 6 kg. Aldri i verden om jeg skal opp i den vekten igjen:)
 
Med nummer en la jeg ikke på meg (gikk ned ca 6kg i begynnelsen og la på meg de), med nummer to gikk jeg opp ca 1kg.. Gikk ned litt i ammeperioden :) Er overvektig..
 
Gikk opp 10 kg sist og alle var borte da jeg veide meg to uker etter fødsel. Håper at det blir det samme nå. Har gått opp 8,5kg.
Er akkurat under snittet mot overvektig.

Jeg la på meg nesten 10 kg igjen i året etter fødsel, da... (Som jeg har tatt av heldigvis) Aldri igjen! Kommer til å begynne med aktiv trening og sunt kosthold. Bør ned noen kg til.
 
Gikk opp rundt 7 kg sist gang.
Etter 1-2 uker var klærne fra FØR graviditet for store.... Ikke noe gøy.

Slet med å gå opp igjen, og derfor undervektig når denne graviditeten startet. Nå har jeg gått opp totalt 5-6 kg, og siden jeg var undervektig fra før gruer jeg litt til å gå ned igjen....
Jeg også ligger på grensen til å være undervektig, før svangerskapet ;) veide bare 47kg, 164høy... Men har alltid sliti med å komme opp i vekt, så håper ikke jeg går ned alt denne gangen. Veier nå rett over 70kg!!!!så om kanskje 10kg går bort er jeg fornøyd :)
 
La på med 20kg med første. 10kg forsvant på føden og 5kg i løpet av 1mnd. Resterende 5kg beholdt jeg heldigvis. (Rett over grensa til undervektig)
Nå med nr 2 har jeg lagt på meg 12kg (uke 39) håper jeg kan beholde mest mulig:) bare å stramme opp skinnet litt;)
 
Med første gikk jeg opp over 20 kilo, 15 kilo gikk av med engang (mye vann) men de siste kiloene ble sittende på, ble gravid igjen og la på meg rundt 15 kilo, kom ned til startvekt etter ca 1 år og da ble jeg gravid igjen :p
Er normalvektig og er ikke vant til å slanke meg, syntes det er veldig vanskelig og skulle passe så veldig på hva jeg spiser :p
 
Gikk opp ca 23kg med førstemann, mistet 7-8kg etter fødsel men ingenting med amming. Spiste sunt men ble mye stillesitting den vinteren... Resten forsvant med lange løpeturer og strengt kosthold når jeg trappet ned amminga, men det tok nesten 1 år. Har nå gått opp ca 18 kg(termin 9april) så er forberedt på mange harde løpeturer nå og ;)
 
Back
Topp