Vekt/vektoppgang

Det har det nok:) men dumt om noen tror, eller får inntrykk av at man burde legge mye på seg, eller at man ikke trenger å passe på hva man spiser, for "det forsvinner uansett når man ammer":)
Da er det nok noen som er uheldige, ja. Ingen av mine venner eller bekjente har i alle fall slitt med å komme tilbake til null, menge fler som faktisk reelt har slitt med undervekt, og det er jo faktisk verre for kroppen.
 
Da er det nok noen som er uheldige, ja. Ingen av mine venner eller bekjente har i alle fall slitt med å komme tilbake til null, menge fler som faktisk reelt har slitt med undervekt, og det er jo faktisk verre for kroppen.

Er nok dessverre mange som sliter i lang tid med å bli kvitt svangerskapskiloene:) Kroppen forandrer seg mye under et svangerskap, og hos mange, også forbrenningen:) og hos dem det gjelder er det nok et veldig reelt problem å kanskje ha blitt overvektig, og ikke klare å få kiloene bort:) er ikke bra for kroppen å være overvektig heller..
 
Jeg la på meg i hvertfall 18 kg sist (veide meg ikke siste tida).. Et par dager etter fødsel var vekta 6 kg lavere. Resten av kiloene satt som spikra på kroppen! Fullammet i 5-6mnd tror jeg, og ammet til han var 14mnd, uten at det hjalp i det hele tatt.. Så er absolutt ikke alle som går raskt ned selv om de ammer:wideyed::)

Gikk ikke ned en dritt jeg heller da jeg ammet - og yngste amma jeg til hun var over året [emoji85]
 
Jeg veide 52/53 før graviditeten - nå veier jeg 55,5! Kan nok ikke bare skylde på svangerskapet for kosthold har vært dårlig og treningen ikke eksisterende [emoji23]
 
Mohahaha... 1 kg ned siden august.

Tap av muskelmasse etter 7 uker på sofaen [emoji85][emoji85][emoji23][emoji23]
 
14+5 i dag og opp 1,7kg siden start. Trodde det skulle være mer... med DE brøda som har kommet og magen som har blitt for stor for dongeribuksene allerede.. Men kanskje litt muskelmasse har forsvunnet da
 
Ned to kg sist uke. Opp en igjen nå.
Totalt minus 1.
 
15 uker i morra. Gikk opp 13 og ned igjen 2[emoji85] Antageligvis pga Sove-spise-sove-spise-sove-spise osv de siste 3mnd. Stabiliserer seg forhåpentligvis nå som formen er bedre[emoji16]
 
14+5 i dag å har lagt på meg seks kilo. Håpe håpe det roer seg litt nå når kvalmen har gitt seg, da slipper jeg å spise hver time :p
 
16 uker og opp 5,5 kg. Mye av det samme som sist gang
 
14 uker, ned 5 kg siden starten opp nesten 1 kg igjen... men har litt å ta av :bored:
Sist gikk jeg opp 15 kg totalt.
Ammingen hjalp ikke særlig på vekten min etter svangerskapet. :meh:
 
Hadde gått 3 ferie kiloer ned til normalvekta mi i løpet av første trimester. Nå har jeg gått opp 0,8kg, er i uke 16:)
 
Jeg er 15+5, og har gått opp ca 4,5 kg hittil. Har hatt god matlyst, mat har vært det eneste som har hjulpet på kvalmen (som heldigvis er over nå).. Var forholdsvis tynn fra før av, så tror kanskje jeg har godt av et par kg ekstra nå i svangerskapet, men håper vektøkningen roer seg litt fremover :)
 
15+6 med tvillinger. Har gått opp 2 kg fra startvekt. Gått mye tur frem til nå, nå skranter alt litt og får beskjed om mye hvile fra legen....
 
Jeg er 15+5, og har gått opp ca 4,5 kg hittil. Har hatt god matlyst, mat har vært det eneste som har hjulpet på kvalmen (som heldigvis er over nå).. Var forholdsvis tynn fra før av, så tror kanskje jeg har godt av et par kg ekstra nå i svangerskapet, men håper vektøkningen roer seg litt fremover :)
Jeg er også veldig tynn, var undervektig før forrige graviditet, gikk opp 14 kg, gikk relativt fort ned etter fødsel, og så bare fortsatte det. Da jeg sluttet å fullamme ved 7,5 mnd veide jeg et par kg mindre enn da jeg ble gravid. Det var en ganske stor jobb å gå opp igjen til normalvektig før neste svangerskap med et aktivt barn og aktiv livsstil ellers. Så hvis du ikke har noe vektproblemer fra før er det sikkert bare deilig å ha litt ekstra før amming og trillemaraton setter inn!
 
De siste dagene har jeg gått opp 0,1kg for hver dag[emoji38] rart å se at man går opp på denne måten.
 
18+0 og har gått opp 2,3 kg. Ca likt som sist, gikk da opp 10 kg gjennom hele svangerskapet
 
Back
Topp