vekt: hva er deres BMI?

Mphljb

Flørter med forumet
Hei

vet at BMI målingene blir høyere (selvfølgelig) under graviditeten. MEN, det er mye snakk om vekt, og på denne måten så får man "sammenlignet" i forhold til både høyde og vekt, noe som blir mer korrekt enn ren vekt sammenligning.

http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html

Min BMI er nå på 26 :) jeg er i starten av uke 32 (gått opp hele 16 kg til nå)

Hva med dere?
 
Min er på 23 nå. Før jeg ble gravid var jeg på 22. Og nå er jeg 21+2
 
Min BMI er på 17. Vekta pendler en kilo opp og ned..Men jeg regner med at jeg kommer til å få oppleve å ha BMI som normalvektig i løpet av de neste 7 mnd [:)]
 
min bmi er 21 [:D]
I august var jeg 25, akkurat overvektig...Men klarte akkurat å komme ned i ønsket vekt før jeg ble gravid [:D]
Er 9+2 nå [:D]
 
Hadde BMI på 22 før svangerskapet, nå i uke 37 er den 27.
 
[:D][:D]Min bmi før jeg ble gravid var 17 ,nå er den 23- Endelig normalvektig altså[:D][:D]
Har gått opp 14 kg- og er strålende lykkelig , det er ikke noe enklere å være for tynn enn å være for tykk!! Husk det ,vektproblemer kan være "begge veier"! (Jeg har ikke- og har aldri hatt noen form for spiseforstyrrelser!)
 
Min BMI er nå på (hold dere fast) 38! var på 37 før jeg ble gravid..
Men - som noen sa: BMI er ikke alt..
Herlighet det går da an å være kjempefin selv om en har høy BMI[8|]

Har ALDRI fått SÅ mange positive kommentarer på utseendet som nå de siste ukene, kroppen min KLER å være gravid, og jeg tør endelig å se meg selv i speilet og smile[:D]
 
Min Bmi er på 25, og det er den samme som før jeg ble gravid.. har ikke lagt på meg noe enda.. kommer vel..
Er altså på grensa mellom normalvekt og overvekt.. 24,9 er visst normal og 25 er overvekt... så da sier jeg meg fornøyd.. trives hvertfall så lenge vekta er stabil..
 
min BMI var 21, nå er den 22 jeg er 25 uker i morgen
 
heldigvis har jeg nå en BMI på 24. før var den på 17. Ser ut som det å gå gravid var en fin måte å få balanse i spiseproblemene mine på. Håper bare det holder seg etter på også at ikke panikken for et par kilo for mye kommer stormende igjen.
lykke til til alle[:D]
 
Min var 27 før jeg ble gravid og 39 nå. Så jeg slår alle akkurat på det.

Men jeg bruker large i bukse og xxl på overdel og jeg får ikke på meg sko og ringer på fingerene er bare og glemme.
Så det er mye vann og mage, så jeg tar det ikke så tungt enda. Tror det forsvinner en del etter fødselen.

Som samboer sa, du ser ut som et kinder egg med armer og bein og et hode, eller en spurv!![:D]
 
Var på 24 før jeg ble gravid, nå er den på 26....
 
Jeg hverken har aller har hatt spiseproblemer- jeg har bare høy forbrenning!!
 
Min var på ca 28, Og er ca 29 nå.
Har en kraftig beinbygning, Og har vært lysten på greier, Som kanskje Ikkje er av det aller sunneste..... [:D]
 
ORIGINAL: ~Fiorelina~

Min BMI er nå på (hold dere fast) 38! var på 37 før jeg ble gravid..
Men - som noen sa: BMI er ikke alt..
Herlighet det går da an å være kjempefin selv om en har høy BMI[8|]

Har ALDRI fått SÅ mange positive kommentarer på utseendet som nå de siste ukene, kroppen min KLER å være gravid, og jeg tør endelig å se meg selv i speilet og smile[:D]


DU ER EN INSPIRASJON FIORELINA!
Jeg har slitt med å bli gravid - så jeg er KJEMPE GLAD for at jeg endelig har klart det! MEN det har vært en ting som virkelig har plaget meg, og det er at jeg før graviditet hadde BMI på 32. Jeg har tenkt at jeg kommer til å se ut som en ballong, og kommer jo bare til å se feit ut - ikke gravid!
Jeg er enda bare i uke 7 - så ingen vektoppgang eller mage (eller noen symptomer what so ever), men etter å ha sett ditt bilde kan jeg i alle fall ha et håp om å se flott ut jeg også! SÅNN VIL JEG SE UT!!!![:D]

Og en kommentar til: BMI er et dårlig mål!!!! Ja jeg har fett på kroppen - ingen tvil om det, men etter masse styrketrening etc, så har jeg faktisk masse muskler også, og muskler veier mer og tar mindre plass!
 
Var 18 før er 19 nå i uke 20 - lagt på meg 3 kg så langt.

Men jeg går ikke utifra BMI for å vite om jeg har normal vekt eller ikke - den vet jo ikke noe om beinbygning eller noen ting så.
 
Min BMI er på 17


Eg også,men er ikke gravid da[:)]
 
Min BMI var 23 før jeg ble gravid å nå er den 28... lagt på meg ca 9 kg[8|]
 
Min BMI før jeg ble gravid var 29 og nå er den 39. Visste jeg hadde litt til overs og BMI i savngerskapet er jo ikke realistisk for babyen er ikke reel vekt hos oss.
 
Back
Topp