Vekt etter fødselen

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Hvor mye gikk du opp under svangerskapet?
Hvor mye mistet du etter du kom hjem fra sykehuset?
Hvor mye mistet du påfølgene ukene?
 
Gikk opp 10kg. Hadde gått ned 5kg da jeg kom hjem fra barsel og har nå 2,5 uker etter fødselen igjen 2kg. Men de vil jeg gjerne beholde da jeg regnes som undervektig. Endte på det verste opp på 5kg under startvekt i ammeperioden sist selv om jeg spiste som en hest..
 
Gikk opp 19 kg.
4 dager etter fødsel var 10 kg borte.
2 uker etter fødsel var 13 kg borte.
De siste 6 kg sitter fortsatt på etter 4 uker,men har ikke gjort noe for å bli kvitt de enda. Har kost meg veldig disse ukene,men nå er det slutt på al kosespising. Slanker meg ikke, det får ta den tida det tar,så lenge jeg spiser sunt og godt.
 
Gikk opp 20 kg, da jeg kom hjem fra sykehuset var 10 borte, nå 13 dager etter fødsel er 17 borte :) tok keisersnitt så har ikke hatt mulighet til å gjøre noe for å miste noe, så det skyldes vel all ammingen og vann i kroppen som har forsvunnet
 
Ganske utrolig hvor mye som forsvinner rett etter fødsel :) Jeg har ikke født enda og har gått opp 16 kg så langt. Har to uker til termin :) førstegangsfødende.
 
Gikk opp 14 kg. Mistet 10 kg innen en uke, og stått stødig siden. Hvilket er helt greit. Har 4kg igjen til startvekt nå, men stresser ikke med å få de bort, det kommer etterhvert. Tatt KS så får ikke gjort noe for å få de bort uansett :p
Men jeg merker jeg sliter litt mer enn jeg burde mentalt mtp hvordan magen er nå, selvom jeg ikke har noen grunn til det.. Jeg har vært griseheldig med hvordan den ser ut og hvor fort den har gått tilbake, så er bare teit av meg å føle det sånn..
 
Gikk opp 17 kg, nå 13 dager etter har jeg igjen 3 :) Veeeeldig fornøyd med det altså :)
 
Sniker fra juni og er helt overrasket over hvor fort dere har gått ned! Selv har jeg gått opp fra 54-69 kg og er i uke 34+1 nå. Veldig uvant i starten med vektøkning, men skjønner jo nå at det er stor sjangs for at kg forsvinner fortere enn jeg tenkte meg :) :)
 
Jeg gikk opp 19 kg og etter en uke hadde jeg gått ned 10 kg, er veldig sår, så har ikke blitt så mye bevegelse, men håper å kunne miste de siste 9 kg i løpet av sommeren [emoji4]
 
Opp ca 13 kg, etter en uke var 10 kg borte, har fortsatt ca 3 kg igjen, men som andre her skriver så har jeg også keisersnitt og venter derfor med å trene mer enn "hverdagsmosjon" til det er gått 6 uker... tipper det kommer til å gå mer eller mindre av seg selv iløpet av sommeren ☺
 
Gikk opp 17kg.. 10 kg forsvant første uken etter fødsel..og nå (2,5uke etter fødsel) har jeg 4 kg igjen [emoji4] stresser ikke med å gå ned de siste 4, får på meg buksene jeg hadde før graviditeten.. det er værre med kjolene ettersom puppene har blitt så sinnsykt store [emoji28]
 
Forrige svangerskap gikk jeg opp 18 kg, iløpet av de to første ukene etter fødsel var 14 av de borte, hadde veldig mye vann i kroppen da.

Denne gangen gikk jeg opp 10 kg, fødte for snart 5 dager siden og det er 4,5 kg som er borte. Babyen var 2,5 kg ;) men kjennes ut som brystene har gått opp noen kilo siden fødsel [emoji28]
 
Opp 22 kg, ned 11 kg nå to uker etter fødsel. Resten forsvinner nok med amming og når ammerutinene er så regelmessige at vi kan gå lange trilleturer :)
 
Opp 2kg, men fødte 7uker før tiden, dagen for ks -1kg fra startvekt. Nå 6uker etter -10 kg, ikke gjort noe som helst bortsett fra amming. Har til og med spist masse snop.
 
Gikk ikke opp noe. Veide meg 1,5 uke etter fødselen, da hadde jeg gått ned 10 kg. Har ikke veid meg etter det(har ikke vekt). Nå er det 5 uker siden fødselen. Er ganske sikker på at jeg har gått ned litt til [emoji4] Ammer ikke.
 
Hvor mye gikk du opp under svangerskapet?
- Hmm.. Ca 24 kg

Hvor mye mistet du etter du kom hjem fra sykehuset?
- FEM kg. Haha!

Hvor mye mistet du påfølgene ukene?
- To uker siden fødsel nå. Er nede i ca 10 kg mindre enn da jeg fødte. Mister litt hver dag. Mye vann!
 
Gikk opp 8,5 kg i svangerskapet. Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg mistet 5,5 kg( fikk vann i kroppen etter fødselen!). Nå er det gått 9 dager siden fødsel og jeg har gått ned 7 kg, så jeg har 1,5 kg igjen før jeg er helt nede igjen. Har lyst å gå litt til ned fordi jeg hadde litt ekstra å gå på da jeg ble gravid fordi jeg hadde to aborter de 10 mnd før jeg ble gravid siste gang og brydde meg ikke med å komme ned igjen. Var ikke det som var fokus for å si det sånn..:wtf:
 
har gått opp 20 kg hittil,håper det ikke blir mere nå, føler meg enormt fremovertung, nesten som at jeg er redd for å falle på magen.
 
Back
Topp