Vekt økning

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Lurer på hvor mye dere har gått opp? :happy: Jeg selv har gått opp 5kg, fra 65kg i november til 70kg nå. Jeg trodde selv at det var helt greit inntil her om dagen når jeg fikk beskjed fra en bekjent at hun så ut som meg når hun var høygravid:shifty: det fikk meg til å begynne å tenke litt, hva synte dere ? Er 5kg mye eller normalt?:happy:
 
Høres jo heøt normalt ut. Du er jo over halvveis i svangerskapet. Har selv gått opp 3,5 og er snart 24 uker. Det er regnet som lite..

Ikke bekymre deg du:)
 
Jeg veide 74kg når jeg ble gravid (er 186cm så det er litt lite for meg), gikk ned til 69kg og nå er jeg 73kg, så er i minus :( men skal på vekstkontroll i dag så håper å få høre at babyen har det han trenger :)

5 kg opp syns jeg høres helt normalt ut :)
 
(Svarte feil i en annen tråd her om dagen)
Gått opp 7,5 kg, 25 uker:) Syns ikke du skal bekymre deg!!
 
Gått opp 0kg fra start vekta, men slet veldig med svangerskapskvalme fra uke 6 og til uke 20, har det enda men ikke like ille så vekta gikk mye ned også har gått opp til startvekta, så er på 0kg enda :)
 
Jeg er 25+2 idag. 1.71 høy. Veide 61,5kg før svangerskap, veier nå 71kg. Å ha gått opp 5 kg er jo ingenting. Men det er stor forskjell, noen går opp mye i starten, mens andre går opp mye på slutten. Jeg gikk opp mye fra uke 17, nå har det begynt å roe seg ned igjen. Du kan bruke denne kalkulatoren for å se om du har gått opp for mye http://www.calkoo.com/?lang=15&page=59
 
Er i uke 23 og har gått opp 4kg. Har ikke fått beskjed om at det er for mye :) Synes 5kg høres helt normalt ut, mtp. at de sier at normalvektige bør gå opp mellom 12-16kg i sv. skapet :) Folk sier mye rart, ville ikke brydd meg noe om det!
 
Lurer på hvor mye dere har gått opp? :happy: Jeg selv har gått opp 5kg, fra 65kg i november til 70kg nå. Jeg trodde selv at det var helt greit inntil her om dagen når jeg fikk beskjed fra en bekjent at hun så ut som meg når hun var høygravid:shifty: det fikk meg til å begynne å tenke litt, hva synte dere ? Er 5kg mye eller normalt?:happy:
Det er hvertfall ikke mye :) Har gått opp 5 kg selv, mesteparten de siste ukene pga mye plaget med oppkast. Er 25 uker nå. Føler jeg ser større ut enn å ha lagt på meg 5 kg, men det har nok litt med hvor lang eller kort en er i overkroppen og hvordan babyen ligger. Er selv i underkant av 160, så ikke mange cm å fordele magen på :D
 
Det er hvertfall ikke mye :) Har gått opp 5 kg selv, mesteparten de siste ukene pga mye plaget med oppkast. Er 25 uker nå. Føler jeg ser større ut enn å ha lagt på meg 5 kg, men det har nok litt med hvor lang eller kort en er i overkroppen og hvordan babyen ligger. Er selv i underkant av 160, så ikke mange cm å fordele magen på :D
Så godt å høre at det ikke er noe unormalt:)Er selv 168cm så er bittelitt høyere :happy: føler med deg:) var mye syk i februar og blei egentlig ikke noe større før i uke 20:)
 
Jeg er 25+2 idag. 1.71 høy. Veide 61,5kg før svangerskap, veier nå 71kg. Å ha gått opp 5 kg er jo ingenting. Men det er stor forskjell, noen går opp mye i starten, mens andre går opp mye på slutten. Jeg gikk opp mye fra uke 17, nå har det begynt å roe seg ned igjen. Du kan bruke denne kalkulatoren for å se om du har gått opp for mye http://www.calkoo.com/?lang=15&page=59
Så kjekk kalkulator :) godt å høre at jeg ikke trenger å bekymre meg :happy:
 
Jeg veide 74kg når jeg ble gravid (er 186cm så det er litt lite for meg), gikk ned til 69kg og nå er jeg 73kg, så er i minus :( men skal på vekstkontroll i dag så håper å få høre at babyen har det han trenger :)

5 kg opp syns jeg høres helt normalt ut :)
Masse lykke til på kontroll idag :happy:
 
Er i uke 23 og har gått opp 4kg. Har ikke fått beskjed om at det er for mye :) Synes 5kg høres helt normalt ut, mtp. at de sier at normalvektige bør gå opp mellom 12-16kg i sv. skapet :) Folk sier mye rart, ville ikke brydd meg noe om det!
Sant mange ulike meninger, tenkte det var greit å høre med dere som er ca like langt på vei som meg :happy: er selv i uke 25 nå så høres ut som vi har gått opp ganske likt :)
 
Samme her! (Snart 24 uker)
Skal til jordmor på tirsdag, håper hun sier det er ok :) Har din jordmor/lege sagt noe? :) Var helt normalvektig før svangerskapet.

Godt vi er flere som har gått opp rundt 10kg hittil:p Jeg hadde +8 kg på kontroll hos jordmor for 2 uker siden, hun sa d var helt innenfor normalen:)
 
Jeg er 167 og har gått opp 6,5 kg. Alle er forskjellige og litt sånn dønn ærlig...den kommentaren kunne hun spart seg!:p
 
Jordmor var veldig fornøyd med at jeg har gått ned en kg fra startvekta og holdt meg der hele tiden. :) er nok veldig inviduelt. :)
 
Back
Topp