Vektøking

Gått opp ca 14 kg! Er i veke 31 no. Følte det var litt mykje men JM stressa Ikkje med det, endå...
 
Jeg er nå i uke 21 og har gått opp 14 kilo.. å jeg hadde litt xtra som skulle fjernes kirurgisk. Hater å legge på meg og vill ikke gå opp mere. Har pratet med lege og JM og fde er ikke bekymret siden jeg lever en aktiv livsstil. Ser noen går opp mye til å begynne meg noen senere håper jeg er av de som går opp mye til å begynne med å at det roer seg nå.
 
Jeg tenker kommer kiloene fra usunn mat, godteri, is og brus eller kommer de selv om du spiser sunt og holder deg aktiv. Er det fra først så bør man jo begynne å begrense veldig for da er jo endel av kiloene reint fett. Kommer kiloen av andre så ikle bekymr deg, for da gjør du det du kan, og det er kroppen og graviditeten som har skyllen og må desverre bar godta kiloene med god samvitighet :)
 
Jeg var litt oververktig i utgangspunktet og har lagt på meg snart 15 kg. Hater det, men er helt og holdent min "egen" feil.. Siste tiden har jeg fått enorm apetitt og hatt perioder med syke cravings for sjokolade som jeg ikke klarer å stå i mot. Men vet jeg også holder på en del vann så umulig å si hvor mye som er fettvekt.. Men nå prøver jeg så smått med å spise mer frukt og spise mindre og lettere måltid. Håper vekten ikke går altfor mye mer opp og at formen etter fødsel blir bra!
 
Jeg er også overvektig og har gått opp ca 10 kg. Gikk opp de første 5 kiloene frem til uke 28, og så plutselig så smalt det på 5 kg ekstra :banghead: Synes jeg spiser sunn og grei mat - selvfølgelig med litt sjokolade innimellom. Siden jeg er redd for å legge på meg for mye, snakket jeg med legen om det på sist svangerskapskontroll. Hun prøvde å betrygge meg med at så lenge jeg prøver å spise sunt, så er det godt nok! :happy:
 
Snart 32 uker og 13 kilo her :) er ikke så veldig bekymra for det enda. Jeg veide bare 52 kg i utg.punktet så det var jo litt lite. Men jeg skjønner ikke at 12-14 kg er gjennomsnittlig øking gjennom hele svangerskapet.. Det er jo fortsatt 2 Mnd igjen og ungen skal opp 2 kg i vekt så her regner jeg med at det kommer en del kilo til..satser på de raser av igjen når vi ammer og triller ;)
 
Den første tiden gikk jeg ned 4,5kg. Nå (31+5) har jeg gått opp de og lagt på meg 2,8kg tot. Hadde ekstra kg fra før, så er i grunnen fornøyd med at vekta ikke har tatt helt av.
 
Er i uke 33 nå og har i dag gått opp 13 kilo totalt (nettopp hjemme fra kontroll) Mye mer enn jeg trodde selv! Men det er helt greit. Jeg synes jo det er "mye" når jeg ser tallet på vekten, men skjønner jo at det ikke er så ille. Merker ikke på kroppen at jeg har lagt på meg så mye i det hele tatt, bare at mini er tung :)

Nå er jeg blitt ganske passiv de siste to ukene pga. mer smerter og plager, så får bare prøve så godt jeg kan å regulere inntaket i forhold til aktiviteten... Ikke enkelt, men verdt et forsøk :D
 
Last edited:
Har gått opp 11 eller 12 kilo og er 31+6.. litt usikker på startvekt :eek: men tenker det er helt greit, stresser ikke med det.. det meste går vel bort etterhvert uansett :)
 
Er i uke 31 og opp 13 kilo, hadde ul i uke 27 og da var babyen 1150g og i dag var babyen 1700gram, er veldig glad hun vokser men hørtes så mye ut. Er jo 9 uker igjen.... Jeg har kanskje hatt litt mer matlyst i de siste ukene og gått opp nesten 3kg siden Uke 27.
 
Opp 13 kg! Synes det er litt mye, men pyttsann.... Håper det går greit å få av igjen etterpå!
 
Er for tung i utgangspunktet.. Fornøyd med å ha gått opp 6 kg til nå. Min fastlege og jordmor har heldigvis ikke stresset meg angående vekten min. Er 32+2 i dag!
 
Urk... Uke 33 i morra, og har passert 20 kg opp med litt margin. Sist gikk jeg opp en kilo i uka de siste par månedene..
 
Har blitt 15 kg til nå, uke 34+2. Var i utgangspunktet undervektig.
 
33+4 her og har gått opp totalt 14 kilo. Var på kontroll i går og da hadde vekta heldigvis stoppa, så jeg tror kanskje jeg hadde lagt på meg 2 kilo mellom kontrollene, men mista de igjen. Jeg har mista matlysta helt, og craver kun bonaqua med mango og guava vann. JM sa at det var normalt å gå litt ned igjen på slutten da man vil føle at det bestandig er fullt i magen, så jeg bekymrer meg ikke. Tar en youghurt litt nå og da bare. Regner med at kiloene faller fort av igjen når jeg først får starte opp treningen :happy:
 
Uke 35 og vekt viser +12. Og plutselig ble føttene fulle av vann, tjohoo regner med det fylles på med vann for hver uke nå frem til fødsel slik som sist.
 
Opp 5 kg så langt (31+6). Hadde 10-15 kg for mykje før graviditeten så satser på at det ikkje blir meir enn 8 totalt.
 
Back
Topp