Vasker du ned huset til jul??

Ikke i bruk

Forumet er livet
Jeg husker min mormor, hun brukte hele november og desember på å vaske ned huset til jul. Tak og vegger, vinduer, inni skap og i det hele tatt!

Jeg nekter å vaske huset til jul, vanlig helgevask fungerer helt fint. Storrengjøring gjør jeg heller om våren :)
 
Vasker hele huset, sånn "vanlig" vasking. Men ikke vegger, tak osv:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Nei, her vaskes det ikke under sofa eller inni skap.

Ingen som skal feire jul inni skapene :D :p

Vasker rundt mattene, tørker støv og vasker bad og soverom slik at det ikke er synlig støvete og lukter Ajax :)

Velger heller å bruke tid sammen med familien, få adventsopplevelser sammen med vesla, delta på juleavslutninger og i førjulsselskap med venner og barn enn å bruke all ledig tid på vasking.
 
Vanlig vask her også ;)
 
Vasket inni skap på kjøkken, stue og bad i november. Ellers ble det vasket skikkelig her i begynnelsen av uka, der e dro frem møblene og vasket under.
Ellers blir det vasket 1 gang til på lillejulaften og ryddet skikkelig, så det er klart for pynting og kos.
 
Nei. Bare vanlig :p
Er ikke så glad i det haha. Og vi skal kun bort på besøk, får ingen gjester hit. Da hadde det vært noe annet.
 
Helt enig med deg. Jeg tar en litt grundigere helgevask, men storrengjøringa får vente til våren.

Altså - skal man dra et tre inn i stua så vasker man ikke tak og vegger først. Det er jo massevis at edderkopper som lager spindelvev i alle kroker og kriker så da må man jo vaske noe rett etter jul likevell. Og jo, treet som skal i mitt hus må være ekte ellers så lukter det ikke jul. (har hørt man kan få lukta på sprayboks, men det blir ikke det samme) :p Ikke alle ser sjarmen i å trakke på barnåler, men jeg "liker" det. Hehe, god jul! :)
 
Skal ikke feire jula inni skapene, så her vaskes ikke mer enn til vanlig .
 
Nei... I år skal vi for første gang ha besøk 1. Juledag.

Bodd her i tre år i mars og aldri vasket ned.... Annet å bruke tida på :p hvertfall nå med ei lita i hus <3
 
Vanlig vask her i gården :p feirer ikke hjemme heller, men godt å komme hjem til et rent og ryddig hus.
 
Nei :)
Jeg vasker i skuffer og skap og overalt mange ganger i året så det trengs ingen jukevask. Men jeg vasker grundig før jeg pynter :)
 
Vasker mer enn vanlig helgevask. Drar fram sofaer og vasker inni skapene, men ikke vegger og tak :)
 
Nei, det er rett og slett for stor jobb for stakkars meg. :p Her er ingen parkett som man kan sveipe over med en mopp for her må man skure fordi vi har ubehandlet furugulv. Vi har selv valgt å ha det slik, så jeg skal ikke klage egentlig.

Denne jula har vi faktisk vasket vindfanget fra topp til tå og skuret stue-og kjøkkengulvet, så litt er jo gjort. Badet er selvfølgelig ikke i furu, så det er vasket veldig godt også. Resten av huset har jeg tenkt å ta etterhvert, men jeg orker ikke å stresse med å vaske ned huset til jul. Da rydder og støvsuger jeg heller.

Denne jula er jeg gravid og har bekkenløsning, så det skjer ikke med det første.
 
Nei vanlig vask her og, sånt blir ikke prioritert i denne tiden :p
 
Back
Topp