Vasker dere ørene?

Tro meg, det må gnies. Samler seg hudrester og sånt. :p
Jeg er operert i ørene. Hadde veldig utstående ører som barn og fikk de operert da jeg var rundt 8 år. Klarer ikke å gni så mye på ørene da de er veldig harde og blir lett ømme. Men tar av og til en q-tip og renser der jeg kan.
 
Jeg er operert i ørene. Hadde veldig utstående ører som barn og fikk de operert da jeg var rundt 8 år. Klarer ikke å gni så mye på ørene da de er veldig harde og blir lett ømme. Men tar av og til en q-tip og renser der jeg kan.

Gjorde samme da jeg var 6. :) men jeg merker ikke noe i ettertid da.

Men det trenger ikke nødvendigvis gnies så hardt, er bare at det ikke holder med vanlig dusj liksom
 
Har også lagt merke til at mange et ekkelt skitten i ørene,spesielt unge gutter. Har aldri som mål å studere ørene til noen, men får du dem rett foran ansiktet er det umulig å ikke legge merke til det. Er faktisk så ekkelt at jeg må konsentrere meg om å se en annen vei ellers blir jeg kvalm..

På bebis vasker jeg med klut bak øret og q-tips "inni" med noen dagers mellomrom. På meg selv tørker jeg ørene med q-tips som en del av rutinen etter dusjen. Rører selvsakt ikke øregangen på verken meg eller barn.
 
Bruker q-til til å rense det ytre øret til både meg og mini. Tørker også nøye bak øret hans etter vask for å unngå utslett.
 
Jeg tørker over ytterst i ørene til småen om det har kommet møkk, men ikke bare om det er ørevoks. Var mye på ønh med eldste som liten og fikk beskjed om å vaske minst mulig selv om hu ofte hadde ørevoks der. Dessuten gir småen tydelig tegn til ubehag så å plage han pga bagateller det gidder jeg ikke.
 
Ja såklart! Skitne ører er ikke noe særlig. Her er det endel av rutinen til store og små, vaskeduk bak øret og q-tips i ytre øre☺️
 
Jeg tørker over ytterst i ørene til småen om det har kommet møkk, men ikke bare om det er ørevoks. Var mye på ønh med eldste som liten og fikk beskjed om å vaske minst mulig selv om hu ofte hadde ørevoks der. Dessuten gir småen tydelig tegn til ubehag så å plage han pga bagateller det gidder jeg ikke.
Det har vi også fått og fpr beskjed om
 
Jeg tørker over ytterst i ørene til småen om det har kommet møkk, men ikke bare om det er ørevoks. Var mye på ønh med eldste som liten og fikk beskjed om å vaske minst mulig selv om hu ofte hadde ørevoks der. Dessuten gir småen tydelig tegn til ubehag så å plage han pga bagateller det gidder jeg ikke.
Enig med du, dette har vi hørt og :) Gjør gjerne vondt verre.
 
Jeg tørker med q tips (sånn. For babyer så vi kommer ikke for langt inn) rundtomkring i øret på ungene når de har badet eller dusjet. På meg også (men jeg bruker vanlig da, bedre kontroll på meg selv)

Tørke. Fordi det blir vått. Får jo også bort møkk og skitt som måtte være der.

Men gnikke og gnu og styre på for å vaske ørene, nei. Rene er vi likevel
 
Niks:p og ikke synes jeg at folk rundt meg har skitne ører heller. Ok, datteren min på fem tørker jeg rundt åpningen på øregangen når jeg ser det trengs. Fordi at ørevoks renner ut. Og selv tar jeg en runde i hele ørene en gang i blant, med håndkle etter dusj.
 
Guttungen liker godt å bli tørka i ørene, så det er blitt rutine etter dusj/bad. Alltid likt det han. Samme synes bpde faren og jeg, godt å tørke ørene etter en dusj! Bruker håndkle og q-tips.
 
Guttungen liker godt å bli tørka i ørene, så det er blitt rutine etter dusj/bad. Alltid likt det han. Samme synes bpde faren og jeg, godt å tørke ørene etter en dusj! Bruker håndkle og q-tips.

Tror min likte det også, han er jo bare 6 mnd, men er helt rolig når jeg vasker ørene :)
 
Så flinke dere er som bare vasker det ytre øret, jeg klør meg gal hvis jeg ikke får brukt Q-tip i øregangen daglig! :eek: Det hender også sønnen med øreproblemer ber meg bruke Q-tip på han, når han føler at øret er fullt av våt og ekkel voks. Da er jeg selvfølgelig veldig forsiktig, og bruker lommelykt så jeg ser hva som må bort før jeg varsomt legger Q-tipen i åpningen til øregangen
 
Så flinke dere er som bare vasker det ytre øret, jeg klør meg gal hvis jeg ikke får brukt Q-tip i øregangen daglig! :eek: Det hender også sønnen med øreproblemer ber meg bruke Q-tip på han, når han føler at øret er fullt av våt og ekkel voks. Da er jeg selvfølgelig veldig forsiktig, og bruker lommelykt så jeg ser hva som må bort før jeg varsomt legger Q-tipen i åpningen til øregangen
Jeg har desverre lært på den vonde måten [emoji14]
 
Bruker q-tips på både meg selv og ungene, mannen bruker hånkle [emoji846]
 
Vasker ørene på meg og ungene :)

Mannen har en mor som var ekstrem på ørevasken, så han er godt opplært han og :p
 
Back
Topp