Vaskelisten til jul

Kom gjerne med deres lister :smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020
 
Ingen som har begynt?
 
Med julevasken? Vaskingen tar eg noen dager før, men har begynt å rydde og organisere rommene som gjestene skal ha ;) de er lite brukt sånn i det daglige så d blir til at vi legger all driten der isteden for i boden :p
Vi ryddet loftet her om dagen, eller fikk litt bedre oversikt:p Vasker ikke der. Skal begynne på boden, det sklir fort ut der (les mannen ). Vasker ikke der, men organiserer og rydder.
 
Vi ryddet loftet her om dagen, eller fikk litt bedre oversikt:p Vasker ikke der. Skal begynne på boden, det sklir fort ut der (les mannen ). Vasker ikke der, men organiserer og rydder.

Haha, ja kjenner til det der, mannen i huset tror at der bor en magisk fe i boden og egentlig resten av huset og som bare ordner opp, og den magiske feen er desverre meg... :p
Har og tatt for meg boden, det var en dags jobb, lastet ned en lydbok og tok for meg,heha da var d ikke så kjedelig ;)
 
Haha, ja kjenner til det der, mannen i huset tror at der bor en magisk fe i boden og egentlig resten av huset og som bare ordner opp, og den magiske feen er desverre meg... :p
Har og tatt for meg boden, det var en dags jobb, lastet ned en lydbok og tok for meg,heha da var d ikke så kjedelig ;)
Akkurat boden liker jeg å rydde, for vi har egentlig ganske god plass, det vises bare ikke før jeg har brukt noen timer der inne, og da er jeg såååå fornøyd:D
 
Akkurat boden liker jeg å rydde, for vi har egentlig ganske god plass, det vises bare ikke før jeg har brukt noen timer der inne, og da er jeg såååå fornøyd:D

Da er du heldig, her har vi bare boden til lagring da loftet er invadert av mus :( og boden er dessverre ikke så stor, så her har alt sin plass og det er nøye stablet, haha, ;)
 
Da er du heldig, her har vi bare boden til lagring da loftet er invadert av mus :( og boden er dessverre ikke så stor, så her har alt sin plass og det er nøye stablet, haha, ;)
  1. Skjønner, det er kjedelig. Vi bruker boden til bla oppbevaring av mat. Store kvanta av tørrvarer, bleier, kattemat har ekstra kjøleskap og fryser der og alt annet rart:p
 
  1. Skjønner, det er kjedelig. Vi bruker boden til bla oppbevaring av mat. Store kvanta av tørrvarer, bleier, kattemat har ekstra kjøleskap og fryser der og alt annet rart:p

Høres ut som drømmeboden haha ;) ;)
Ekstra kjøleskap og fryser har vi og der, det kunne vi faktisk ikke klart oss uten haha..
 
Først skal gjesterommet ryddes og vaskes ordentlig, slik at vi har et sted å legge julegavene etterhvert som de er kjøpt og pakket inn.. nå ligger det allerede noen på spisebordet som vi ikke vet hvor vi skal gjøre av, det er fullt i alle skap og skuffer.
Om to-tre uker begynner jeg å gå gjennom hele huset mer eller mindre systematisk og rydde og vaske i alle skap og skuffer (for å frigjøre plass til nytt rot).
Så skal det tørkes støv i hele huset, og vaske vinduskarmer, lister, skapfronter og møbler. Vinduene vasket vi for noen måneder siden, og burde sikkert vasket dem igjen, men det er ene og alene mannens jobb så vi får se hva han rekker.
Tak og vegger skal i alle fall tørrmoppes, og så må jeg se litt nærmere etter om det trengs en ordentlig vask.
Kjøkkenet og badene må vaskes ned ordentlig, og jeg må få oversikt over hva vi faktisk har gjemt i skapene, så jeg vet hva som må handles inn til jul.
Til slutt skal hele huset støvsuges så grundig som aldri før, og gulvene må vaskes ordentlig.
Siste uka før jul skal dyner og puter vaskes, rent sengetøy på alle senger og hele loftet (bare soverom) skal luftes godt.

Gleder meg til å begynne, jeg!
 
Nedvask av alle rom
Vaske inni alle skap og hyller, ta ut av og vaske
Vaske vinduer
Høytrykk spyle huset
Tepperense senger og de to rommene vi har tepper
Steame badet
 
Hva har dere fått gjort?
 
Sleng dere på og motiver hverandre.

Dette skal gjøres før jul hos meg

-Vaske alle vinduer
-Vaske alle lister
-Vaske/rydde kjøkkenskapene
-Støvsuge sofaen
- Gå igjennom alle lekene til vesla
-Gå igjennom alt av tøy til store og små
Vinduer er vasket
Kjøkkenskapene er tatt
Sofaen er tatt
Alle lekene er gått igjennom
Begynt å sortere tøy
 
Back
Topp