Vaske klær

SMD

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke2017
Har alt kjøpt litt klær til vesla og arvet en hel haug.

Jeg ønsker å vaske alt dette og sortere de i plastkasser slik at når hun er kommet opp i f eks str 68 så er det rent og pent og bare å pakke ut i fra kassene.

Så lurer på om det er for tidlig å vaske alt nå og pakke ned? De blir jo fort liggende 3-8 mnd før bruk.
 
Har alt kjøpt litt klær til vesla og arvet en hel haug.

Jeg ønsker å vaske alt dette og sortere de i plastkasser slik at når hun er kommet opp i f eks str 68 så er det rent og pent og bare å pakke ut i fra kassene.

Så lurer på om det er for tidlig å vaske alt nå og pakke ned? De blir jo fort liggende 3-8 mnd før bruk.
Ville vasket det nærmest mulig bruk :) De større størrelsene ville eg ventet med å vaske til lille nærmer seg den størrelsen. Blir fort litt innestengt lukt på tingene når de ligger i kasser. Merket det når eg gikk igjennom storebror sine ting og de fleste plaggene er ikke lenge sia ble pakket vekk :)
 
Ville vasket det nærmest mulig bruk :) De større størrelsene ville eg ventet med å vaske til lille nærmer seg den størrelsen. Blir fort litt innestengt lukt på tingene når de ligger i kasser. Merket det når eg gikk igjennom storebror sine ting og de fleste plaggene er ikke lenge sia ble pakket vekk :)

Kanskje jeg bare skal sortere de nå også vaske de etterhvert. :)
Ønsker bare at det meste er klart, og sortert slik at man ikke ender opp med mange plagg som ikke blir brukt fordi man ikke visste man hadde de. :)
 
Bare vask i vei du. Hvis du legger det i plastkasser så rekker det ikke å bli støvete akkurat :)
 
  • Liker
Reactions: SMD
jeg har vasket 50/56/62/68? men alt dette får plass i en kommode så derfor har jeg vasket dette, og det er nok allerede litt "overkill"sikkert :p

Var det jeg tenkte å gjøre også. :) Greit å holde litt på mens formen er fin.
 
Jeg har bare vasket str 50 og 56. Men det er egentlig pga jeg ikke har plass i kommoden til mer :p

Tror jeg uansett ville vasket det etterhvert som babyen vokser, så du ikke får den innestengte lukten i klærne:)
 
  • Liker
Reactions: SMD
Kanskje jeg bare skal sortere de nå også vaske de etterhvert. :)
Ønsker bare at det meste er klart, og sortert slik at man ikke ender opp med mange plagg som ikke blir brukt fordi man ikke visste man hadde de. :)
Sorter de, men vask etterhvert :) Den metoden funker kjempe bra her :D
 
Jeg har vasket nye og arvaklær i 50 og 56, resten har jeg sortet etter str i poser og lagt på loftet :)
 
Jeg har vasket nye og arvaklær i 50 og 56, resten har jeg sortet etter str i poser og lagt på loftet :)

Ikke dumt, jeg har lagt alt i 56 i kommoden, så det er bare å vaske når det nærmer seg litt mer, tenkte å ta det i oktober.
Så er alle de andre klærene sortert i kasser etter str, så kan jeg vaske underveis. Litt usikker på om jeg skal vaske en body eller to i str 62 i tilfelle hun kommer ut så lang som mor og far.. :p
 
jeg har vasket alt fra str 50 til 74 for jeg vil ha dt klart etttersom han vokser og alt brettes inn i klesskapet. alt er nytt så dt er ikke sånn sett skittent. og de nye klærne som har ligget der 8-7 mnd m lappene på har ikke fått "skap" lukt så dt går nok fint :)
 
  • Liker
Reactions: SMD
jeg har vasket alt fra str 50 til 74 for jeg vil ha dt klart etttersom han vokser og alt brettes inn i klesskapet. alt er nytt så dt er ikke sånn sett skittent. og de nye klærne som har ligget der 8-7 mnd m lappene på har ikke fått "skap" lukt så dt går nok fint :)

Ikke dumt, kanskje jeg gjør det når jeg begynner å vaske.. :D
 
Blir sååå frustrert! Har kjøpt litt brukt babytøy! Men folka jeg kjøpte det av har brukt skikkelig parfymert vaskemiddel! Å jeg får ikke bort lukta :( blir gal! Syns det stinker helt forferdelig! Vurdere å bare slenge klea i en Fretex dunk!
 
Blir sååå frustrert! Har kjøpt litt brukt babytøy! Men folka jeg kjøpte det av har brukt skikkelig parfymert vaskemiddel! Å jeg får ikke bort lukta :( blir gal! Syns det stinker helt forferdelig! Vurdere å bare slenge klea i en Fretex dunk!
Prøv med litt edikk i steden for skyllemiddel.. funket her da jeg hadde klær som luktet..;)
 
Prøv med litt edikk i steden for skyllemiddel.. funket her da jeg hadde klær som luktet..;)

Ikke bruk skyllemiddel over hodet, spør du meg. Ville bare ha satt på vanlig program eller flekkfjerningsprogram om du har det + skylling uten noe som helst vaskepulver/skyllemiddel.
 
Ikke bruk skyllemiddel over hodet, spør du meg. Ville bare ha satt på vanlig program eller flekkfjerningsprogram om du har det + skylling uten noe som helst vaskepulver/skyllemiddel.
Ikke brukt skyllemiddel, bruker aldri det. Brukte kun parfyme fritt vaskemiddel. Å ekstra skylling. Men hjalp ikke :/
 
Eg har vaska kleda undervegs så det ikkje blir så mykje på slutten :) en veit aldri korleis formen holder seg og når h*n kommer :p
 
Back
Topp