Vask av klær og diverse

Jeg tenker å begynne snart og vaske litt og litt av det vi kjøper / har fått [emoji274] Hvilke vaskemidler er trygge å bruke på ull, og hvor mange grader bruker dere på ulltøy?
 
Regner med det blir vasket i første del av september. Bruker blenda sensitive, og nye klær vaskes en gang

Klærne etter storesøster ble vasket før de ble lagt unna sist, men vasker dem en gang til før de legges i kommoden.

Kommende storesøsters kommode er et salig rot, så har to kommoder å ordne. Det blir bare aldri prioritert[emoji15]
 
Når det gjelder vasking av tøyet så gidder ikke jeg lage meg mer arbeid enn nødvendig. Så jeg vasker det bare 1 gang:)

Jeg har foreløpig lagt tøyet i små plastbeholdere som jeg har sotert etter størrelser slik at jeg klarer å ha god oversikt både nå og senere:) så kommer jeg til å starte å vaske de minste strl omtrent ved permisjonsstart, kanskje litt før å legge de sammen i stellebordet så det ligger klart:)
 
Har tenkt å vaske klær en gang med blenda sensitiv :) kommer til å begynne ganske snart siden jeg kan ende opp med baby når som helst visst han ikke begynner å vokse litt mer snart:dummy:
 
Sniker fra november! Dette kunne vært mitt innlegg for to uker siden Men jeg endte opp med å starte vaskingen allerede da, og eventuelt nye klær vi arver/får i gave vil bli vasket underveis og lagt på plass. Vasker bare en gang, det får da være måte på :shy:

Brukte litt tid på å bli enig med meg selv angående organiseringen i kommoden, både på type klær, inne/uteklær, størrelser (er fersigshoppa fra str 50 og opp til 68) og ting som smekker og klorevanter. Så slik ble det i min 6-skuffa kommode:

Øverste skuff er en lav en, og der har jeg smekker og vanter, og vil nok ha gulpekluter der også.
Skuff nr 2 er basisklær delt opp av kurver fra jysk; bukser, en kurv med pysjamas og en kurv med strømpebukser, og bodyene helt til høyre.
Skuff nr 3 blir til strikkaklær og finere plagg som må tas litt bedre vare på, og som vi vil ha mindre av i det hele og det store. Mamma er i storproduksjon på dette området :hilarious:
Skuff 4 blir tykkere klær, ytterklær etc.
Skuff 5 er klær i str 62 og oppover, relativt oversiktelig. Hvis vi ser vi trenger skuffa til handduker eller noe sånt flyttes de klærne i plasteske til de skal tas i bruk.
Skuff 6 vil bli brukt til pledd, tepper og ting som ellers ikke har en fast og logisk plass

Denne kommoden står i gangen utenfor badet og er i grunn ikke en stellekommode, vel å merke. Vi vil ha bleier i en kurv i en hylle på badet, og stelleplassen blir oppå vaskemaskinen. Der har jeg to vegghengte hyller med tre rader fra jysk til stelleprodukter, og blir nok å ha noen bodyer/pysjamaser der siden jeg er glemsk som en vattnisse og neppe vil huske å ta med klær fra kommoden hver gang
 
Sniker fra november! Dette kunne vært mitt innlegg for to uker siden Men jeg endte opp med å starte vaskingen allerede da, og eventuelt nye klær vi arver/får i gave vil bli vasket underveis og lagt på plass. Vasker bare en gang, det får da være måte på :shy:

Brukte litt tid på å bli enig med meg selv angående organiseringen i kommoden, både på type klær, inne/uteklær, størrelser (er fersigshoppa fra str 50 og opp til 68) og ting som smekker og klorevanter. Så slik ble det i min 6-skuffa kommode:

Øverste skuff er en lav en, og der har jeg smekker og vanter, og vil nok ha gulpekluter der også.
Skuff nr 2 er basisklær delt opp av kurver fra jysk; bukser, en kurv med pysjamas og en kurv med strømpebukser, og bodyene helt til høyre.
Skuff nr 3 blir til strikkaklær og finere plagg som må tas litt bedre vare på, og som vi vil ha mindre av i det hele og det store. Mamma er i storproduksjon på dette området :hilarious:
Skuff 4 blir tykkere klær, ytterklær etc.
Skuff 5 er klær i str 62 og oppover, relativt oversiktelig. Hvis vi ser vi trenger skuffa til handduker eller noe sånt flyttes de klærne i plasteske til de skal tas i bruk.
Skuff 6 vil bli brukt til pledd, tepper og ting som ellers ikke har en fast og logisk plass

Denne kommoden står i gangen utenfor badet og er i grunn ikke en stellekommode, vel å merke. Vi vil ha bleier i en kurv i en hylle på badet, og stelleplassen blir oppå vaskemaskinen. Der har jeg to vegghengte hyller med tre rader fra jysk til stelleprodukter, og blir nok å ha noen bodyer/pysjamaser der siden jeg er glemsk som en vattnisse og neppe vil huske å ta med klær fra kommoden hver gang

Takk for utfyllende innlegg ! Smart å bruke kurver i skuffene til å skille litt på de! [emoji4] det kommer nok jeg til å gjøre så takk for tips
 
Permisjonen min starter 12. men jeg tar ferie fra 3-11. Så kanskje greit å begynne då, ser for meg at jeg fortsatt mangler en del ting da og at jeg må løpe rundt å handle også [emoji23]

De har jeg faktisk ikke hørt om, regner ikke med man får de i dagligvare butikker?
Samme her. Min starter 13/9. [emoji6]
Meny kan finne på å ha disse merkene hvis det er litt størrelse på butikken. [emoji28]
Jeg pleier å bestille diverse hver tredje måned ca. og få det levert på døra eller til nærmeste post i butikk. [emoji4]
www.kinsarvik.no
www.soma.no
 
Dere som evt stryker klærene, hvorfor gjør dere det?
Er det av nødvendige grunner eller er det fordi det ser bedre ut? [emoji5]
 
Tipper jeg vasker i august/september. Bruker alltid økologiske vaskemidler, litt forskjellig utifra hvor jeg har handlet; klar, common good, c, ecover eller sonett.
 
Vasker det en gang med nøytral, i hvertfall ikke før september. [emoji4]
 
Eg skal begynne å vaske så fort eg får fingen ut å kjøpe ny kommode til storesøster. [emoji28] vasker med nøytral til vanlig, så blir det
 
Tenker jeg begynner å vaske i september en gang. Organiseringen grugleder jeg meg litt til [emoji85] Men stellekommoden med skubb-bokser er på plass!
Det er forresten salg på ikea på organiseringsbokser fra skubb (i turkis) nå, de skal utgå [emoji1]

Vasker med FLYTENDE blenda sensitive, etter vaskeanvisningen på klærne, én gang [emoji4]
 
Back
Topp