Vart du sydd etter fødselen?

M

Moderator Linda

Guest
Korleis var det? Merka du noko til stinga i etterkant? :)
 
Ble sydd tre sting. Merker lite til dem egentlig. Men har mått sett til dem og følte det ser værre ut en det det er:eek:
 
Ja. Vet ikke hvor mange sting det ble, men hadde rifter grad 1 og 2. De grodde ganske fort, og jeg hadde lite plager mens stingene var der.
 
Ble klippet og sydd, ikke sikker på hvor mye. Husker bare hun sa det ble et par stykker. Merket at det strammet litt men har ikke hatt mye plager. Har sprutet oppi medisinsk grønnsåpe oppi der ved dobesøk. [emoji4]
 
Revnet og fikk rift grad 1. Mener de sa at det ble 3 utvendig og 4 innvendig sting. Merker lite til det annet enn når jeg sitter feil i sofaen, da røsker det godt i de utvendige stingene.
 
Grad 2. Noen langt inne og noen langt ute.. Merker mye til stingene. Spesielt vondt sitte og stingene irriterer!
 
Fikk to pyntesting, merker stort sett lite til de, men noen ganger «drar» det oitt i stinga.
 
Fikk noen sting- grad 1.. vet ikke hvor mange men sikkert rundt 4-5..
 
Jeg ble klippet og sydd. Syingen var det verste med hele fødselen faktisk. Jordmor brukte nesten 45 minutter og det var så ekkelt, jeg lå å grein og klamra meg til lille baby. Det var ordentlig vondt den første uka og sleit med å sitte og tok masse smertestillende. Skylte med vann i dusjen etter hvert dobesøk første uka. Nå fire uker etter drar det bare litt i stinga i blant.
 
Jeg hadde rifter grad 1 og 2. Vet ikke hvor mange sting det ble, men jm holdt på ca en time. Var godt bedøvd av epidural, så merket ingenting. Merket lite i ettertid også.
 
To pynte sting bare. Fikk god bedøvelse før hun sydde og har ikke kjent noe til dem i ettertid. Ikke var det vondt å tisse heller som det har vært med de to andre. [emoji28]
 
Ble klippet og revnet. Var ganske omfattende sying etterpå, lå i 1,5 time! De første dagene kjente jeg stingene veldig godt, både det å sitte og stå var et mareritt. Men jeg har ikke hatt problemer med å gå på do, heldigvis. 18 dager siden fødsel, og jeg kjenner av og til at stingene gror. Håper det snart er klart...
 
Jeg ble klippet og revnet i grad 2. Lå minst en time og ble sydd sammen. Var helt forferdelig og brukte lystgassen mens jeg ble sydd sammen. Dagene etterpå var det svært ubehagelig å sitte. Heldigvis ikke vondt å gå på do.
 
Ble klippet og fikk en liten rift i tillegg. Spurte om hvor mange sting, men de sa de sydde i mange lag så det var ikke noe poeng i å telle. Vet ikke hvilken grad riften var, men regner med det var grad 1 siden hun holdt på å overse den. Ble fryktelig hoven rundt stingene og blødde en del fra klippet et par dager etter og det svidde, men det har ordnet seg. Det klør ganske mye der nede nå så det er irriterende for jeg tørr jo ikke røre de. Ellers går det ganske bra, kan bli litt ømt når jeg går en del, men føler meg ganske normal. 9 dager etter fødsel i dag.
 
Grad 2 rift bakover som ble sydd + noen pyntesting fremover, men har svært lite plager...ikke vondt å gå på do. Var mye værre etter forrige fødsel, selv om det også da var grad 2 + pyntesting[emoji848]
 
Revnet litt, men ikke mer enn at det bare ble noen få sting. Har vært litt sårt å sitte og kjent litt lugging. Forrige gang var jeg mer plaget. Da revnet jeg opp urinrøret og hadde litt mer problemer med å sitte i etterkant.
 
Fikk 2 pyntesting og fikk bare litt spray til bedøvelse
 
Fikk grad nr.2. Syns det var 10 x verre å sy enn å føde! Fy fader, det var helt jævlig vondt!! hadde ingen smertestillende/lendernde under fødselen, men når de skulle sy måtte jeg ha både bedøvelsessprøyter og lystgass :eek::playful:
 
Back
Topp