Var fødselen så vond som du forventa?

Nei. Nr to var ikke vond i det hele tatt. Nr en var jeg sliten på slutten, men det var ikke vondt.
 
Nei, ingen av de (2). Hadde forventet at det skulle være mye verre.
 
Var mye verre enn jeg hadde trodd.
 
Nei, på ingen måte :)

Tror ikke man noengang helt kan forstille seg hvordan de smertene er, men jeg følte det var "greit" fordi jeg visste HVORFOR det var vondt, og HVA som kom til å skje, og at DET VILLE VÆRE FERDIG når babyen min var ute :) Så uansett hvor vondt det var, så fokuserte jeg mer på å puste og hjelpe kroppen og babyen min, fordi det var målet!
Og da jeg fikk satt epidural så førsvant 80% av smertene. Jeg kan helt ærlig si, at da var det ikke vondt å føde! Jeg fikk en helt fantastisk opplevelse, jeg synes det er vondere å ha menstruasjonssmerter enn det faktisk.

Så det å føde var helt fantastisk :)
 
Trodde jeg var veldig forberedt på smertene og var mentalt klar, men opplevelsen ble virkelig mye verre enn hva jeg klarte forestille meg.

Andre fødsel var mye bedre.

Nå har ingen av mine fødsler vært etter læreboken, og jeg har heller ikke hatt smertelindring.

Spent på tredje fødsel.
 
Verre. Hadde ikke pauser mellom riene, og var ekstremt sliten etter et døgn med rier... håper det blir mye bedre neste gang
Brukte ingen form for bedøvelse... selv om det var smerter utenfor min forestilling så kommer jeg til å velge det samme neste gang :p
 
Første vond, men fikk smertestillende så gikk greit.
Andre igangsatt og den raskeste, men den "beste".
Tredje helt grusom! Verre enn jeg noensinne kunne forestilt meg..
 
Det var bedre. Eller gledet meg til fødselen begge gangene, men ble veldig overrasket over at det gikk så fort og hvor bra jeg følte meg etterpå. Var heldig og hadde en veldig fin fødsel. Nr to var vondere, mer intens og raskere enn nr 1, men også en fin fødsel
 
Husker ikke helt for å være ærlig, regner med det kommer tilbake til meg når neste fødsel går i gang :laughing002
 
Mye verre. Trodde jeg skulle dø helt på slutten før pressriene startet! Spent på hvordan denne fødselen blir!
 
Nr 1 var mye bedre en forventet.
Nr 2 var MYE verre en forventet
 
Jeg var drit lei etter 10 dager på overtid og var forberedt på at det skulle gjøre heftig vondt og mye oppkast (kaster opp av ingenting..) og slik ble det. Fikk tilslutt epidural slik at jeg skulle få i meg noe mat og samle krefter til pressingen, så for min del var kun begynnelsen som var vond, men ikke verre enn jeg forestilte meg. - men tiden etterpå... Den var jeg ikke klar over at skulle være så heftig som den var for meg.
 
Med nr 1&2 var smertene mye værre enn jg hadde sett for meg, med nr 3 gikk d bedre enn forventa. Spent på nr 4.
 
Back
Topp