var det enkelt å gi opp voksentid

Prox

Gift med forumet
Når du fikk barn??

Jeg syns det var kjempe vanskelig.. Det er først nå (eldste er tre år) at jeg kjenner en behagelig ro når barna er lagt og jeg skal tilbringe kvelden alene i sofaen!

Syns det virker som 'alle' går automatisk inn i mammarollen :eek:
 
Når jeg fikk første var det egentlig kjempe enkelt, nå etter tre barn kjenner jeg at det tærer på meg at jeg har lite egentid utenfor husets fire vegger og altfor mye ensomtid inne i huset på kveldene.
 
Når jeg fikk første var det egentlig kjempe enkelt, nå etter tre barn kjenner jeg at det tærer på meg at jeg har lite egentid utenfor husets fire vegger og altfor mye ensomtid inne i huset på kveldene.
Ja det gjør noe med en og ikke kan gjøre som man vil! At det er styr for å komme seg ut for å ta en kaffe med noen venner gjør livet bittelitt kjipt iblandt altså!! Jeg har mange venninner uten barn, single venninner uten barn så de lever totalt andre liv enn meg.. Frister å være så fri innimellom ja :p
 
Tja det verste er at jeg ikke har gode venninner jeg kan være med på kvelden her så hele livet går rundt snuppa! I kveld sitter jeg for eksempel i sofaen og nærmest kjeder meg.
 
Ja det gjør noe med en og ikke kan gjøre som man vil! At det er styr for å komme seg ut for å ta en kaffe med noen venner gjør livet bittelitt kjipt iblandt altså!! Jeg har mange venninner uten barn, single venninner uten barn så de lever totalt andre liv enn meg.. Frister å være så fri innimellom ja :p

Bare det å ta en tur med bikkja på kveldstid uten å involvere naboen hadde vært topp :D hihi
Mine venner har barn, men de har mere normale jobber. Føler de er mye mer ute enn meg, og jeg føler at jeg må prioritere mannen når han endelig er hjemme en kveld.
Men en dag vil vi savne dette også, så prøver å ikke klage for mye :p hihi
 
Nei, synes ikke jeg har gitt opp noe egentid. Jeg har stort sett ikke hatt noe annet enn egentid, ung og ufør som jeg har vært. Så jeg synes det er kos å ha noen å dele tiden min med :)
Men kanskje det hadde vært noe annet dersom jeg var vant til å farte rundt og være uavhengig og gjøre på mye, jobbe, trene, treffe venner og feste :)
 
Har egentlig ikke noe særlig behov for egentid..
 
Jeg savner det jo litt, men nei, det var ikke vanskelig. Har aldri vært supersosial som må ut med venner i hytt og pine uansett, og ønsket om barn var ganske sterkt. Liker meg godt hjemme. Tiden på kvelden i sofaen etter ungene er lagt er hellig for meg, da. ;)
 
Jeg er en av de som gikk automatisk inn i mammarollen. Er godt med litt fri om kvelden, men er ikke krise hvis hu ikke legger seg. Hender hu står opp igjen i helgene og skriker 《jeg er våken》 mens hu kommer gående. Så søt da.
 
Vet ikke helt hva du mener med voksentid - tid alene, tid med mannen eller friheten til å gjøre som man vil? Eller kanskje alle tre? Jeg føler iallfall jeg har mye tid både alene og sammen med mannen hver kveld etter at hun har lagt seg. Det er mer enn nok tid for meg å slappe av.

Men friheten til å gjøre noe spontant med venner osv. savner jeg på en måte. Samtidig er det ikke vanskelig for meg å gå ut og treffe andre, men det må gjerne planlegges bedre enn før da.
 
Det som jeg savnet mest, var at mannen ALDRI var hjemme. Uker som helg! Så jeg kom meg aldri ut blant folk uten barna! Egen tid på kveldene var aldri problem. Men skikkelig kjedelig og sitte alene hver eneste kveld! Jeg bodde på en plass som få turde og kjøre til på vinters tid osv.

Men etter at jeg flyttet og forlot mannen, så har jeg funne tilbake til gamle meg! Er veldig sosial nå og vet hvilke dager jeg har helt barnefri til og kunne gjøre akkurat som jeg vil :)
 
Har ikke så mye egentid egentlig. Prøver å være flink å gå en tur med venninner etter alle de små har lagt seg bare for å få puste litt i hverdagen :)
 
Jeg har ikke noe behov for å ut og farte. Den tiden etter at ungene er lagt er bra nok.
 
Nei, det var tøft i perioden jeg måtte tilpasse meg. Nyfødt-tiden var grei, men etter et halvt år begynte det å tære. Han er snart 1,5 år og vi bruker evigheter på å legge ham, det er egentlig det verste. Hadde jeg kunne lagt ham og hatt "fri" etter kl 19 hadde jeg kunne trent og gått tur med hundene, men nå går hele kvelden med til legging, og det blir ikke tid til med.

Samboeren har slitt mer med å tilpasse seg enn meg da.
 
Jeg elsker egentid og syns det var hardt å være 19 år og gressenke med liten baby. Men svigermor forsto det godt og har hatt babyen fra hu var 2 mnd en gang i uka og det har hjulpet godt. Nå har barna blitt 5 år og snart 10 år og jeg kjenner at egentid får jeg mye av. Men å starte på nytt? Aldri haha. Elsker nå når barna blir større og jeg kan fokusere litt på meg selv :D
 
Vi har snart 6 barn tilsammen og vi har date night når barna er lagt og eldste er borte,ellers har vi foreløpig annahver helg fri og kan gjøre hva vi vil..til vi får vårt felles barn,og da kan enten han eller jeg dra bort ei helg mens den andre er hjemme med barnet (di helgene vi har alle barna er hellige og på deres premisser,så vil ikke bruke opp di helgene på jentetur for eks).
 
Back
Topp