Vannkopper?

Jeg vet faktisk ikke om frøkna på 5 har hatt det, men hun har ikke fått det enda det har vært utbrudd 2 ganger i bhg. Men da bare ett barn i hver runde.

Hun (og resten av småbarnsavdelingen hennes da) hadde munn-fot-og håndsykdom samtidig da, og det kan jo ha blitt forvekslet med vannkopper... Siden de 2 i senere tid i bhg som har hatt vannkopper ikke gikk i bhg da frøkna og alle de andre hadde det vi da trodde var munn-fot-og håndsykdom...

Men jeg vet ikke om jeg med vitende og vilje hadde gått på smittefest, selv om jeg vet at det ikke var stas å ha vannkopper da jeg gikk i 6.klasse...
 
Ser ut som vannkopper ja.
Det smitter 2-3 uker før utbrudd og mens de har prikker helt fram til de tørker ut.

Det kan være mange grunner til at man ikke vil smitte barna sine. Folk med nedsatt imunforsvar, gravide, folk som skal reise på ferie, barn som venter på operasjon osv osv. Ikke alltid det passer.

Jeg har ikke hatt vannkopper som barn og ville helst slippe å bli smittet som voksen. Begge barna mine hadde nå i februar uten at jeg ble smittet heldigvis. Var rett før vi dro på ferie.
 
Ser ut som vannkopper ja.
Det smitter 2-3 uker før utbrudd og mens de har prikker helt fram til de tørker ut.

Det kan være mange grunner til at man ikke vil smitte barna sine. Folk med nedsatt imunforsvar, gravide, folk som skal reise på ferie, barn som venter på operasjon osv osv. Ikke alltid det passer.

Jeg har ikke hatt vannkopper som barn og ville helst slippe å bli smittet som voksen. Begge barna mine hadde nå i februar uten at jeg ble smittet heldigvis. Var rett før vi dro på ferie.

Finnes det ikke en vaksine man kan ta om man for eksempel ikke har hatt det som barn? For jeg mener jeg leste noe om at noen mener vaksine mot vannkopper burde inn i programmet.
 
Finnes det ikke en vaksine man kan ta om man for eksempel ikke har hatt det som barn? For jeg mener jeg leste noe om at noen mener vaksine mot vannkopper burde inn i programmet.
Jo det gjør det
Min får det om 2 år om han ikke får vannkoppee innen det
 
Ikle rart i det hele tatt spør du mef
Fatter iike folk som utsetter barna mot smitte med vilje

Mye bedre p få det når de små da :) mine har heldigvis hatt vannkopper i ferien, veldig glad jeg slipper å bruke sykedagene mine på vannkopper.
 
Mye bedre p få det når de små da :) mine har heldigvis hatt vannkopper i ferien, veldig glad jeg slipper å bruke sykedagene mine på vannkopper.
Bruker heller sykedager enn ferie, får jo ikke dratt på noe da i ferien...
For mange blir jo ferieturer med feks båt eller fly ødelagt av vannkopper...
 
Prikkene har ikke forandret seg, i løpet av 36-48 timer. Ikke noe væske i de som jeg kan se. Ville det vært veldig synlige væskefylte blemmer?
 
Prikkene har ikke forandret seg, i løpet av 36-48 timer. Ikke noe væske i de som jeg kan se. Ville det vært veldig synlige væskefylte blemmer?

Min minste hadde en prikk i nesten tre dager før resten kom.
 
Prikkene har ikke forandret seg, i løpet av 36-48 timer. Ikke noe væske i de som jeg kan se. Ville det vært veldig synlige væskefylte blemmer?

De er væskefylte de på bildene. [emoji854]
 
Ligner hvertfall på de mine to hadde når de hadde vannkopper :)
 
Hvor lang tid tok det fra prikkene dukket opp til det ble skorper? :)

Varierte. Noen vannkopper tørket inn ila et par dager, andre brukte en uke. Eldste fikk nye prikker etter en uke og de gamle nesten var tørket inn, så varte de nye prikkene i 5 dager før alle var tørket inn. Yngste sine prikker tørket inn etter 3-5 dager så var det over.
 
Back
Topp