Vannkopper

anines

Elsker forumet
Noen mener jo at man kan få vannkopper igjen, selvom man har hatt det tidligere. Jeg er gravid, og lurer på om det er noen fare for min del om storebror får vannkopper nå mens jeg er gravid? Som jeg har skjønt er det jo ikke så bra om gravide blir smittet med det, men jeg hadde det da jeg var 4 år.
 
Det er vel helst de som har dårlig immunforsvar som kan få det en gang til om jeg har forstått ting rett. Er ikke vanlig å få det fler ganger når du var såppas stor ;) men er jo alltid ingen regel uten unntak
 
Jeg har hørt at om du får en veeeldig mild versjon første gangen at du kan får det igjen.. Min lillebror fikk tre prikker i panna og var frisk som en fisk, har en følelse av at han er i risikosonen for å få det igjen en gang :p
 
Jeg hadde ganske mange prikker tror jeg, så ville ikke kaldt det for et "mildt" utbrudd :p I hvertfall etter de bildene jeg har sett, pluss at jeg har en del arr etter det. Så håper ikke jeg får det igjen!
 
Viste ikke at man kunne få det to ganger.... en gang
 
Viss du har eit veldig mildt utbrudd første gang går det an, men det høyres ut som du er safe om du har både arr og bilde av mange prikkar.
Det skal veldig lite til for å danne antistoffer, slik at du ikkje får det igjen, om du vil går det an å sjekke det med ein blodprøve, så slepp du å bekymre deg:) God bedring til lille
 
Back
Topp