Vannavgang uten rier

Lotty

Glad i forumet
Vannet gikk i uke 36+3. Men har enda ikke fått rier, og har gidd opp at disse skal komme av seg selv.

Siden jeg ikke er fullgåtte 37 uker, blir jeg ikke igangsatt -og er ellers langt nede på "prioriteringslisten"for induksjon. Får antibiotika hver 4.t så regner ikke med at jeg er noe "hastesak".

Han er heller ikke festet,så jeg har sengeleie. Får gå på do, men jm må lytte på babyen hver gang etterpå.

Er det noen med lik efaring? Er 2.gangs,og vannet gikk med første også, men fikk da rier ca 20t etter vannet gikk...

Nå er det godt over 48t siden vannavgang.
 
Jeg har ikke helt lik erfaring, men vet litt om dette likevel. Vannet mitt gikk på termin, men jeg fikk ikke rier. Pga risiko for infeksjon og at jeg var på termin ble jeg igangsatt etter 48 timer. Fikk aldri antibiotika. Grunnen til at du får antibiotika er fordi det er økt risiko for infeksjon pga vannavgang og både deg og babyen. De ønsker ikke å sette deg igang enda fordi babyen ikke har nådd termin, og har det derfor bedre inni magen. Det produseres hele tiden nytt fostervann så det er neppe helt tørt. Ved tegn på infeksjon vil du bli satt igang. Jeg vet ikke hvor lenge de lar deg gå med vannavgang når du nærmer deg termin, men det vet helt sikkert gynekologene :) Når babyen er født kommer de til å ta flere blodprøver enn ellers for å følge med på at babyen ikke har infeksjon. Lykke til med ruging [emoji173]️Jeg skjønner det er krevende, men det er bra for babyen din med noen ekstra dager evnt uker i magen.
 
Back
Topp