Vann i kroppen

Ja, planen var egentlig å øke til 50% hos legen igår, men jeg føler jeg ikke hadde hatt sjans akkurat nå og heldigvis var ikke legen vond å be [emoji846] Satser på roligere tider etter pinsen så tenker å øke jobbingen da isteden!

Krysser fingrene for at du får lov å redusere litt, hører mange si at den korte perioden vi er gravid i livet ikke er tiden for å sette inn et ekstra gir og slite seg ut, men heller våge å gi seg selv litt ekstra ro hvis man har behov for det. Så kan vi heller være supermennesker i jobbsammenheng senere i livet [emoji5]
Det du sier der har jeg også hørt, og har mer og mer trua på at det er super viktig at vi husker på[emoji173][emoji4] Vi kan ikke glemme at vi skal igjennom en fødsel og en barsel tid som kan bli både hard og tøff!Så vi bør lade opp mens vi kan[emoji106]


Så bra du har en så forståelsesfull lege! [emoji173]
Er veldig kjekt å kunne øke på litt og litt i arbeidsmengde slik at du kjenner og vet at det er overkommelig for deg[emoji6]

Vet legen min ikke er tung å be nå når hun vet jobbsituasjonen min[emoji4] har gitt henne beskjed om at jeg kun er interessert i å benytte svangerskapspenger og ikke sykemelding også[emoji85]
 
Det du sier der har jeg også hørt, og har mer og mer trua på at det er super viktig at vi husker på[emoji173][emoji4] Vi kan ikke glemme at vi skal igjennom en fødsel og en barsel tid som kan bli både hard og tøff!Så vi bør lade opp mens vi kan[emoji106]


Så bra du har en så forståelsesfull lege! [emoji173]
Er veldig kjekt å kunne øke på litt og litt i arbeidsmengde slik at du kjenner og vet at det er overkommelig for deg[emoji6]

Vet legen min ikke er tung å be nå når hun vet jobbsituasjonen min[emoji4] har gitt henne beskjed om at jeg kun er interessert i å benytte svangerskapspenger og ikke sykemelding også[emoji85]
Ikke sant [emoji173]

Veldig lurt å ta svangerskapspenger foran sykemelding når du har mulighet til det ja! [emoji5]
 
Kan man få svangerskapspenger hvis arbeidsplassen er farlig for foster? Hva er farlig nok? Jeg er sykemeldt og kommer til å være det til permisjonen
 
Kan man få svangerskapspenger hvis arbeidsplassen er farlig for foster? Hva er farlig nok? Jeg er sykemeldt og kommer til å være det til permisjonen
Mener det er en viss "individuell" vurdering hva som utgjør en fare for fosteret. Noen arbeidsplasser kan f.eks tilrettelegge og gi andre arbeidsoppgaver som ikke utgjør noen risiko og da vil man ikke ha rett til svangerskapspenger.

Hva som er "farlig nok" kommer ann på, det er ikke nødvendigvis ett fasitsvar på det. Ofte jordmor som fyller ut søknad, også må arbeidsgiver skrive noe om at tilrettelegging ikke er mulig. Så hør med jordmor angående akkurat ditt tilfelle hvis du tror du kan ha rett til svangerskapspenger.
 
Fine merker på leggene om kveldene nå... Håpet på at dette skulle avvente i MINST 10 uker til...[emoji20]
 
Kan man få svangerskapspenger hvis arbeidsplassen er farlig for foster? Hva er farlig nok? Jeg er sykemeldt og kommer til å være det til permisjonen
Det lurer jeg også på! Har gått sykemeldt helt siden januar. Ikke pga farlig arbeidsplass i starten, da var det kvalmen som tok meg, men nå er min arbeidsplass for tung og for stressende for meg å fortsette i, I tillegg er det minimalt med toalettmuligheter, så jeg ble sykemeldt ut resten av svangerskapet også. Lurer på om det er grunn nok for svangerskapspenger i stedet for sykepenger. :confused1
 
Det lurer jeg også på! Har gått sykemeldt helt siden januar. Ikke pga farlig arbeidsplass i starten, da var det kvalmen som tok meg, men nå er min arbeidsplass for tung og for stressende for meg å fortsette i, I tillegg er det minimalt med toalettmuligheter, så jeg ble sykemeldt ut resten av svangerskapet også. Lurer på om det er grunn nok for svangerskapspenger i stedet for sykepenger. :confused1
På NAV sine sider er det ramset opp noen punkter som gjelder for svangerskapspenger.. Der vil jeg tro du havner innunder de reglene. Snakk med jordmor eller lege om dette! Dette burde de kunne veldig godt, om ikke må de faktisk lese seg opp om det[emoji6]
 
Det lurer jeg også på! Har gått sykemeldt helt siden januar. Ikke pga farlig arbeidsplass i starten, da var det kvalmen som tok meg, men nå er min arbeidsplass for tung og for stressende for meg å fortsette i, I tillegg er det minimalt med toalettmuligheter, så jeg ble sykemeldt ut resten av svangerskapet også. Lurer på om det er grunn nok for svangerskapspenger i stedet for sykepenger. :confused1
Ville tatt det opp med jordmor, er hun som vanligvis søker [emoji106]
 
Hva er fordelen med svangerskapspenger isteden for sykepenger?
Svangerskapspenger skal benyttes når du er frisk men ikke kan jobbe pga jobbsituasjonen. Sykemelding skal benyttes når du er syk.
Ved bruk av svangerskapspenger så bruker du ikke opp retten til sykemelding senere, som f.eks. om det skulle oppstå noe under fødsel eller barseltiden som utgjør at du må ha sykemelding så har du fortsatt krav på det om du har brukt svangerskapspenger tidligere.
Håper dette ikke ble for rotete forklart[emoji85]
 
Svangerskapspenger skal benyttes når du er frisk men ikke kan jobbe pga jobbsituasjonen. Sykemelding skal benyttes når du er syk.
Ved bruk av svangerskapspenger så bruker du ikke opp retten til sykemelding senere, som f.eks. om det skulle oppstå noe under fødsel eller barseltiden som utgjør at du må ha sykemelding så har du fortsatt krav på det om du har brukt svangerskapspenger tidligere.
Håper dette ikke ble for rotete forklart[emoji85]
Riktig dette [emoji5] Er i de tilfellene man fyller vilkårene for både sykepenger og svangerskapspenger det er aktuelt å velge... hvis man både er syk og har en farlig arbeidsplass som ikke kan tilrettelegge...
 
Heldigvis ikke [emoji1376][emoji1376]
 
Jeg må si at jeg er ganske overrasket over at jeg ikke har vært mer hoven i beina disse varme dagene altså... vet jeg har vann fordi det kommer tydelig grop når jeg klemmer ved anklene, men det flyter vel rundt i hele kroppen istedenfor å samle seg i bånn [emoji23] Har ordnet meg månedskort så er nødt til å gå til og fra buss/tog til og fra jobb så lurer på om det har noe av fortjenesten [emoji5]

Går ikke så fort om dagen, blir rundt 30 min fordelt på til/fra så er jo ikke akkurat mye, men passer på å ikke sitte stille for lenge av gangen på jobb, og hjemme er jeg stort sett liggende.
 
Veldig lite enda, heldigvis :) litt i føttene etter lange arbeidsdager, men ellers ingenting.
 
Da har jeg plutselig fått veldig hovne og vonde bein! Har kjørt tog i hele dag så har vel noe med det å gjøre. Ligger med beina opp nå. Komisk med så store føtter og ankler
 
Idag måtte jeg ta av gifteringen :smiley-angry017 Håper jeg kan ta den på igjen i mrg :gen053
 
Back
Topp