Vanlig med mye murring i uke 7-8?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Er 8+2 idag og har de siste dagene hatt så mye murring i magen og ryggen. Er ikke hele tiden, men varer i noen timer og så forsvinner de igjen. Natt til igår var murringene rett og slett vonde. Har også hatt noen skikkelig vonde stikk i livmoren flere ganger om dagen. Opplever dere dette også? Er det vanlig på denne tiden av svangerskapet, kanskje?
 
Ja på mine har det hvertfall vært sånn, ofte litt murring men alltid ekstra hver 4 uke når jeg skulle hatt mensen :)
 
Så bra du tar opp dette for jeg føler at jeg har skikkelig murringer nå jeg også. Både i mage og rygg. Da kan jeg slappe av. [emoji4] Er så mye bekymret føler jeg. De siste dagene har jeg heller ikke vært ekstremt kvalm som de andre ukene, men er kanskje sånn at det kan komme og gå, eller at man blir tidlig ferdig med kvalmen? Er 8+3 i dag.
Glad for denne gruppa. [emoji179]
 
Jeg hadde og det... men opplever du slike helsemessige ting som uroer deg anbefaler jeg deg å ta kontakt med JM eller lege...
 
Har også murringer, hatt dette siden jeg skulle hatt mensen. Er 7+3 i dag. De er mildere nå enn de var, men har skjønt det kan komme å gå litt. Tenkte å snakke med gynekologen om det til uken :)
 
Så bra du tar opp dette for jeg føler at jeg har skikkelig murringer nå jeg også. Både i mage og rygg. Da kan jeg slappe av. [emoji4] Er så mye bekymret føler jeg. De siste dagene har jeg heller ikke vært ekstremt kvalm som de andre ukene, men er kanskje sånn at det kan komme og gå, eller at man blir tidlig ferdig med kvalmen? Er 8+3 i dag.
Glad for denne gruppa. [emoji179]

Godt at vi er flere som opplever det samme da! :) Jeg har også hatt bittelitt farget utflod en gang om dagen i tre av de siste fem dagene, men håper at det kommer av progesteronet jeg bruker, som kan ha blødning som bivirkning.

Er ikke noe godt å bekymre seg. Blir veldig sliten av det og skulle bare ønske at tiden gikk kjempefort til 12 fullgåtte uker. Min kvalme varierer også. Det bekymret meg først da kvalmen økte på og deretter ble helt borte, men ultralyd viste at alt var fint. Så har kvalmen kommet tilbake, blitt borte og kommet tilbake igjen. Ingenting er visst konstant her...

Veldig glad for å kunne dele erfaringer og bekymringer jeg også!
 
Jeg hadde og det... men opplever du slike helsemessige ting som uroer deg anbefaler jeg deg å ta kontakt med JM eller lege...

Ikke så lett å ta kontakt med jordmor eller lege på 1. påskedag, da, dessverre. Legevaktssekretærene slipper garantert ikke inn noen som bare er bekymret pga murring i første trimester. Må nok en skikkelig blødning og sterke smerter til før man får komme inn nå i påsken.
 
Har også murringer, hatt dette siden jeg skulle hatt mensen. Er 7+3 i dag. De er mildere nå enn de var, men har skjønt det kan komme å gå litt. Tenkte å snakke med gynekologen om det til uken :)

Jeg skal også høre med gynekologen. Har heldigvis time til ultralyd på tirsdag, så kommer dit så raskt som mulig etter påsken.
 
Ikke så lett å ta kontakt med jordmor eller lege på 1. påskedag, da, dessverre. Legevaktssekretærene slipper garantert ikke inn noen som bare er bekymret pga murring i første trimester. Må nok en skikkelig blødning og sterke smerter til før man får komme inn nå i påsken.

Om du er skikkelig bekymret kan du hele tiden ta en tlf opp til føden.
 
Om du er skikkelig bekymret kan du hele tiden ta en tlf opp til føden.

Å ja, det visst jeg faktisk ikke. Jeg trodde at det kun var etter oul at man kunne kontakte føden, men da skal jeg huske på det hvis jeg blir skikkelig bekymret. Takk for opplysningen! :) Veksler mellom å være ganske bekymret og så tro at det vil gå bra og så veldig bekymret, men prøver å holde ut til tirsdag for da har jeg heldigvis time hos gynekolog. Bare ett og et halvt døgn igjen nå...
 
Ikke så lett å ta kontakt med jordmor eller lege på 1. påskedag, da, dessverre. Legevaktssekretærene slipper garantert ikke inn noen som bare er bekymret pga murring i første trimester. Må nok en skikkelig blødning og sterke smerter til før man får komme inn nå i påsken.
Hjalp ikke med større blødning heller her før legevakta [emoji6] 'ingenting vi kan gjøre så tidlig, kontakt fastlegen.....'
 
Hjalp ikke med større blødning heller her før legevakta [emoji6] 'ingenting vi kan gjøre så tidlig, kontakt fastlegen.....'

Huff, ikke greit! I noen situasjoner trenger man jo virkelig å treffe en lege selv om de ikke fysisk kan gjøre noe fra eller til for hvordan det går.
 
Hjalp ikke med større blødning heller her før legevakta [emoji6] 'ingenting vi kan gjøre så tidlig, kontakt fastlegen.....'
Har du kontakten legen? Han kan henvise deg rett til gynekologisk på sykehuset[emoji4] Håper det er en uskyldig blødning.
 
Huff, ikke greit! I noen situasjoner trenger man jo virkelig å treffe en lege selv om de ikke fysisk kan gjøre noe fra eller til for hvordan det går.
Ja nei men vet hvordan det er desverre. Tidlig gravide blir absolutt ikke prioritert. I påsken hadde de vel nok med fylle og kranglefantene tenker jeg [emoji6]
Har du kontakten legen? Han kan henvise deg rett til gynekologisk på sykehuset[emoji4] Håper det er en uskyldig blødning.
Kontaktet legen i dag, var så sur i går at jeg gadd ikke hehe.. dumt men blir litt slik når alt skal være så vanskelig. Venter på telefon fra han nå. Orket ikke ut i snøværet å sitte på legekontoret og vente med en haug med nysgjerrige folk.. er ikke noe han får gjort ved fysisk undersøkelse uansett. Så tar det over telefon.
 
Back
Topp