Vært på legevakten- mini update*2

lillemortil2snart

Elsker forumet
Halloen.

Da var det min tur til å blø en del. Så jeg reiste ned til legevakten, der jeg ikke vart sjekket hos legen, men han spurte om smerter og hvor masse blod. Det er ikke noe mye blod og det er rødt. Ingen smerter heldigvis.

Men når jeg kom hjem, så kom det såklart ut littegrann svart blod, ikke store saken men det var levra, så det er nok gammelt.

Jeg fikk beskjed om å ta det med ro og ikke anstrenge meg. Det betyr vel ingen sex og det er i orden, spiren er det viktigeste


Jeg skulle ta kontakt med fastlegen om det ikke gav seg eller vart mer/smerter osv.

Men legen sa jeg skulle forsatt regne meg som gravid, så da gjør jeg det


-------------------------------------------

Jeg følte meg ikke like positiv i dag, som i går, så jeg har ordnet meg legetime til 13.30. Da skal jeg sikkert ta en blodprøve, som legeresepsjonisten sa. Jeg hadde med urinprøve og bare stakk innom, men det var ikke nøvendig visst.

Jeg har forsatt ingen smerter og jeg har ikke blødd mer. Det er bare kommet litt brunlig utflod, som i grunn er gammelt blod.

Så det bekymre meg ikke. Men jeg har hatt en slik gnagende uro i magen i dag... Så da vil jeg heller sjekke det ut, enn å bekymre meg.

Det er vel i orden det?


------------------------

Legen var veldig forståelsfull og forsto meg godt.

Jeg fikk en hcg blodprøve og er den normal for 6 uker (legen som rekner 6 uker) så er alt i orden.

Jeg føler meg jo gravid, kvalm, svimmel og ligamentsmerter men klart, ikke så sterkt som i starten da.

Ny update kjem torsdag
 
Du har jo ikke hatt smerter så =)
Da er du fortsatt gravid også krysser vi fingrene for at det ikke skjer mer 
 
Nei ingen smerter og nå har blødningen gitt seg også, bare en liten dråpe som kom.

Krysse fingrene for meg og alle andre som blør.


Legen sa at det hender med 1/3 av gravide kvinner, så ender det bra for flesteparten også.
 
Tror faktisk det er veldig normalt å ha blødninger i uke 5 jeg altså.
Dette går bra <3
 
Det tror jeg også Pinkie


Men skal være glad om jeg ikke blør noe mer, om det ikke gir seg, ringer jeg nok fastlegen og ber om en time der.

Men det er også pga at jeg skal reise vekk om 1 uke, vil ha kontroll over tingene da.
 
d er forholdsvis normalt å blø ja... Må ha vært skremmende! Men d går sikkert bra! :)
 
Nei skremte meg ikke, men jeg tenkte det var greit å få det sjekket/snakke med lege. Og det var jo rett av meg.

Jeg vet at mange blør, og en gang vil det nok hende meg også. Jeg har ikke blødd mer, har ikke magesmerter og alt føles bra.
 
Godt du fikk reist til lekevakta, krysser fingrene for deg :)
 
Om du er urolig så er det bedre å sjekke enn å kanskje gå og uroe seg unødvendig. Håper spiren klorer seg fast til mars :) el i alle fal sent februar :P
 
Jeg tror nok det går bra, men jeg fikk en dårlig følelse i grunn.

Og jeg har nok med en februarunge i grunn

Jeg oppdatere dere senere i dag. Blir nok rundt 15-16tiden en gang. Men lite jeg kan si i dag, må jo ta en ekstra blodprøve også i såfall. Tviler på at jeg får ultralyd.
 
Å, dette har jeg ikek fått meg meg jeg! Men så godt å høre at du blir tatt på alvor!
Så du må vente til torsdag med svar på hcg-prøven du og ja? Jeg har også tatt i dag og biter negler!! Syns puppene bare blir mindre ømme, men alikevell har jeg en god magefølelse og blør mindre enn jeg har gjort! Så jeg er positiv!
Lykek til til oss begge :)
 
Det er et døgn siden jeg blødde og jeg har ikke blødd i dag, kun litt brun utflod.

Og jeg føler meg gravid og legen var enig med legen fra i går, jeg er nok gravid.

Men det er ikke kjekt å blø og jeg har jo venninen min som mistet, hun snakker mye om det og det hjelper meg ikke.

Jeg sa det til legen, er nok det som påvirker meg en del.
 
Back
Topp