Værmelding for 17. mai?

Blir artig å se utviklingen og når 17. mai nærmer seg:joyful:

Det er gøy det ja.

Jeg fulgte en dato i juli for fem år siden, når vi hadde planlagt grillfest. Vi bor på sunnmøre så fint vær i juli er faktisk ikke akkurat gitt, men vi skulle ha vår 2*35-årsfest og værmeldingen var bra og den holdt seg og det ble bra. Men mai er enda mer usikkert enn juli da, alt fra hagl til sommer-temp er normalt. Ser du av at historisk gjennomsnitt er 17 grader max eller 1 grad minimum... Sånn en plass der imellom...
 
Min er brodert av mamma og montert av min tante til min konfirmasjon, jeg var ei tynn flis og den har så mye å gå på i sidene at den nesten var dobbel. en del av det er tatt i bruk og trolig er den egentlig trang ti 17. mai nå, jeg har lagt på meg det siste året. Jeg legger alltid på meg i denne perioden av året og så går jeg ned fra påske til oktober og så går det opp igjen, men jeg har gått mer opp nå, og det er ikke så lenge til mai, så det er kanskje lurt å prøve den i april...

Men jeg smetter ei ulltrøye under om jeg må, det er bare å holde pusten ekstra, ekstra godt når mannen fester beltet.... dog burde beltet vært gjort litt lenger egentlig for det er knapt.


Det høres ut som en bunad som det er lov å vokse inn i :D Og ekstra stas når noen i nær familie har laget den.

Prøving av bunad er nok ikke feil uansett, nei. Er nok mange som må holde pusten når bunaden skal på. :p

Kjenner jeg vil ha alt av antrekk og tilbehør i boks en stund før dette året. Strømpebukse også, både tynne og tykke.
 
Det er gøy det ja.

Jeg fulgte en dato i juli for fem år siden, når vi hadde planlagt grillfest. Vi bor på sunnmøre så fint vær i juli er faktisk ikke akkurat gitt, men vi skulle ha vår 2*35-årsfest og værmeldingen var bra og den holdt seg og det ble bra. Men mai er enda mer usikkert enn juli da, alt fra hagl til sommer-temp er normalt. Ser du av at historisk gjennomsnitt er 17 grader max eller 1 grad minimum... Sånn en plass der imellom...

Godt dere fikk fint vær da:)

Mai er en overraskelsesmåned værmessig og i fjor var jeg ekstra dårlig forberedt, med yngste på kun 4 uker. Kaldt! Nå skal jeg ikke bli overrasket:p
 
Tar nok en runde og prøver den i april og avtaler med mamma om den må justeres, tenker jeg.
 
Ikke uventa: Ombestemt seg
upload_2019-3-4_10-26-59.png

Godt det er lenge igjen enda :)
 
Kjenner at jeg klarer ikke å bekymre meg for 17 mai været før uken før. Har alltid to antrekk klart uansett. Helgardering
 
Jeg bekymrer meg ikke.
Jeg bare synes det er gøy.

Jeg har uansett bare et antrekk, bunad. Jeg håper det ikke regner så mye for jeg må gå bak korpset og plukke noter og knytte sko og da blir bunaden så skitten om det regner mye... Sånn i tillegg til at det er utrivelig, selvsagt....

Men det er jo bare for gøy at jeg ser på værmeldingen tre mnd frem i tid da. Like lite tro på den som horoskopet i norsk ukeblad ;)
 

Men det er jo gøy litt sånn på samme måte som horoskop. Jeg tror ikke på dem for fem flate (værmelidingen tro jeg mer på, når det faktisk er få dager igjen altså) men ren underholdning :)
 
Men det er jo gøy litt sånn på samme måte som horoskop. Jeg tror ikke på dem for fem flate (værmelidingen tro jeg mer på, når det faktisk er få dager igjen altså) men ren underholdning :)
Ja synes det er gøy å følge med på. Kanskje kjøre en gjettekonkurranse ? :D
 
Det er Mai
På sunnmøre

Det er ikke forutsigbart fra år til år rett og slett.
I Rogaland er det heller ikke det. Men føler ofte det er vind og regn
 
Morsomt igjen :)

upload_2019-3-6_12-13-24.png

Noen som vil begynne å gjette på hva fasiten blir? :)
 
Holder seg bra enda ;)

upload_2019-3-11_11-0-27.png

Men blir jo ikke relevant aktuelt troverdig før om et par mnd da :)
 
De begynenr å nærme seg og jeg burderer om jeg burde sjekke opp det der med regntrekk...
upload_2019-4-29_12-11-16.png
 
Back
Topp