Våkner på natta av at hun ruller over på magen

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Vil også høre med deres erfaringer rundt dette. Jenta vår på 8 mnd våkner mange ganger om natten fordi hun snur seg over på magen.. Dette er utrolig irriterende. Hun roper og griner fordi hun er "stuck".. :p må inn og roe henne før hun sovner. Finner ikke roen selv. Klarer ikke snu seg tilbake på ryggen...

Noen som har gått gjennom det samme? Hva kan vi som foreldre gjøre? Kan vi lære henne på en slags måte å snu seg tilbake? Hun må jo liksom lære seg å røre seg rundt i sengen uten å våkne hver gang etter hvert :/
 
Sliter det samme enkelte netter, men han blir ikke så urolig som jenta di. Men nå ligger han på samme rom som oss enda. Så jeg bare snur han tilbake å legger meg ned igjen. Er ikke hver natt dette skjer, men frustrerende når det skjer. Svigermor har laget en slagt pølse vi pleier å legge på sia av han og mellom beina, da får jan ikke helt til å snu seg. Er som regel en side han snur seg til å da legger jeg den pølsa der. Så kanskje det hadde hjulpet?
 
Her er det det samme. Prøvde å ha en pose hvor hun ble stroppet fast på en måte, men klarte å snu seg inni posen[emoji12] Så, nå er det blitt litt mindre av det (brukte bare posen en natt), men hun ligger på samme rom og jeg må opp å snu henne x antall ganger om natten. Ingen tips uten om at det gir seg etter hvert...påstås det[emoji12]
 
Vi satt opp en pute på hver side av sengen igår slik at hun ikke klarer å komme seg helt rundt - våknet ikke en eneste gang på magen. Sov godt på sidene og våknet bare for mat! Suksess :D
 
Her er det det samme. Prøvde å ha en pose hvor hun ble stroppet fast på en måte, men klarte å snu seg inni posen[emoji12] Så, nå er det blitt litt mindre av det (brukte bare posen en natt), men hun ligger på samme rom og jeg må opp å snu henne x antall ganger om natten. Ingen tips uten om at det gir seg etter hvert...påstås det[emoji12]

Vi vurderte en slik pose, men prøver med putene først. Se kommentar over :)
 
Hverken puter eller "pølser" bør brukes mht kvelningsfare. Ingenting annet enn madrass og evt. dyne/pledd bør være i sengen. (Ikke engang sprinkelbeskyttere.)

Bare sånn FYI.

La henne få så mye magetid hun orker på dagtid, og bare snu henne om natten hvis hun klager, det er sånn det er.
Det er jo lettere om man samsover, eller har babysengen på sitt soverom, men ellers får man gå inn til babyen så lenge det varer. :)
 
Her også snur han seg innimellom, men faktisk mer irriterende at han sparker av seg dyna hele tiden og skal ha smokken 104 ganger i løpet av natta...så vi samsover ennå.. kun meg og han på eget rom..ENNÅ... gjør det lettere for både meg og han når han trenger meg så mye i løpet av natta.. mannen lurer på når jeg har tenkt å komme tilbake ;) hehe
 
Min lille sover kun på magen☺️ Men ville aldri puttet andre ting oppi sengen(puter,seler ol). Mine to andre har snudd seg på magen-hylt og vi har snudd de igjen. Slitsomt når det har stått på, men det går over. Alt er (heldigvis) for en periode.
 
Hei.

Min gjør akkurat det samme. Eller, gjorde. Holdt på sånn i en uke eller to og så ga det seg. (Begynte for omtrent fire uker siden).

Her tipper jeg det var fordi hun akkurat hadde begynt å rulle tilbake på rygg fra mage i våken tilstand, og bearbeidet sikkert den nye "skillsen" i søvne. Tror jeg da:) Men når det er sagt så klarte ikke min å rulle tilbake på rygg i søvne, da var det skriking og sutring. Hvis du kan ha babyen i din seng i noen nettet så kan det kanskje løse det? Eller så vil jeg tippe det går over. Ikke alle barn klarer å sove på magen og må eventuelt "læres".
 
Hverken puter eller "pølser" bør brukes mht kvelningsfare. Ingenting annet enn madrass og evt. dyne/pledd bør være i sengen. (Ikke engang sprinkelbeskyttere.)

Bare sånn FYI.

La henne få så mye magetid hun orker på dagtid, og bare snu henne om natten hvis hun klager, det er sånn det er.
Det er jo lettere om man samsover, eller har babysengen på sitt soverom, men ellers får man gå inn til babyen så lenge det varer. :)

Vi har bundet fast putene slik at de ikke skal velte over henne og gjømt bort tråder. Og så er de langt nede på kroppen, så jeg er ikke redd for kvelingsfare i forhold til hvordan hun beveger seg i sengen, men jeg skjønner bekymringen :) det finnes en madrass å få kjøpt med sidestøtte fra Candide, så jeg gjør bare det samme som den gjør bare med puter :)

Hun er veldig aktiv på magen på dagtid. Hun er så og si aldri på rygg. Åler seg overalt. Håper hun lærer seg å rulle tilbake på rygg mer aktivt etter hvert.. :)
 
Her også snur han seg innimellom, men faktisk mer irriterende at han sparker av seg dyna hele tiden og skal ha smokken 104 ganger i løpet av natta...så vi samsover ennå.. kun meg og han på eget rom..ENNÅ... gjør det lettere for både meg og han når han trenger meg så mye i løpet av natta.. mannen lurer på når jeg har tenkt å komme tilbake ;) hehe

Huff. Hørtes slitsomt ut med smokken! Min tar ikke smokk. Men ang dynen - prøvd sovepose?

Hun sover på sitt eget rom fordi vi alle vekte hverandre med lyder, så da flyttet vi henne ut. Har ikke lyst at hun skal sove hos oss fordi jeg er redd vi vekker hverandre igjen... :p sover "greit" nå.
 
Huff. Hørtes slitsomt ut med smokken! Min tar ikke smokk. Men ang dynen - prøvd sovepose?

Hun sover på sitt eget rom fordi vi alle vekte hverandre med lyder, så da flyttet vi henne ut. Har ikke lyst at hun skal sove hos oss fordi jeg er redd vi vekker hverandre igjen... :p sover "greit" nå.

Har ikke prøvd sovepose nei..men han er så veldig varm av seg og liker å ligge barføtt, då tenker det kan bli i varmeste laget for han med pose..
 
Min lille sover kun på magen[emoji5] Men ville aldri puttet andre ting oppi sengen(puter,seler ol). Mine to andre har snudd seg på magen-hylt og vi har snudd de igjen. Slitsomt når det har stått på, men det går over. Alt er (heldigvis) for en periode.

Som jeg skrev over så har vi støttet opp med puter som sitter fast. Hun sover mye bedre nå. Har ikke våknet en eneste gang pga magen siden :) men som du sier - alt for en periode. Men jeg vet ikke om hun her er klar for å snu seg over rett og slett - hun må lære seg det først, når hun er aktiv på dagtid, og så ta det med seg når hun sover om natten tror jeg.
 
Hei.

Min gjør akkurat det samme. Eller, gjorde. Holdt på sånn i en uke eller to og så ga det seg. (Begynte for omtrent fire uker siden).

Her tipper jeg det var fordi hun akkurat hadde begynt å rulle tilbake på rygg fra mage i våken tilstand, og bearbeidet sikkert den nye "skillsen" i søvne. Tror jeg da:) Men når det er sagt så klarte ikke min å rulle tilbake på rygg i søvne, da var det skriking og sutring. Hvis du kan ha babyen i din seng i noen nettet så kan det kanskje løse det? Eller så vil jeg tippe det går over. Ikke alle barn klarer å sove på magen og må eventuelt "læres".

Hm.. hvordan gikk det over hos din da? Hvordan ga det seg? Hadde du h*n i sengen slik du foreslår? Og hvordan lære, tenker du å øve på dagtid på å rulle? :)
 
Back
Topp