Våkner av halsbrann på natta

kgn30

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Sliter med at jeg våkner av halsbrann på natta. Fryktelig vondt og slitsomt. Lovehearts funker, men er ikke glad i sukkerholdige ting på natta. Har prøvd galieve, men det hovner jeg opp i halsen av. Har derfor litt skrekken for disse apotek produktene. Noen som har andre tips som kan funke?

P.s. holder meg unna sterk mat og spiser ikke de siste timene før jeg legger meg :/
 
Sliter med at jeg våkner av halsbrann på natta. Fryktelig vondt og slitsomt. Lovehearts funker, men er ikke glad i sukkerholdige ting på natta. Har prøvd galieve, men det hovner jeg opp i halsen av. Har derfor litt skrekken for disse apotek produktene. Noen som har andre tips som kan funke?

P.s. holder meg unna sterk mat og spiser ikke de siste timene før jeg legger meg :/
Link tyggegummi. Eneste som funker her :)
 
Novaluzid. Ser på felleskatalogen at den ikke inneholder samme virkestoff som galieve, så det bør være greit for deg å ta…
 
Ja, tygger bare noen få tygg og spytter den ut. Brukte link tyggetabletter sist, men de er borte og erstatta med tyggegummi :-(
 
Ja, tygger bare noen få tygg og spytter den ut. Brukte link tyggetabletter sist, men de er borte og erstatta med tyggegummi :-(
Ja, link tyggetabletter var gull!! Likte smaken og de funka lenge! Virker tyggisen like lenge? :)
 
Ja, link tyggetabletter var gull!! Likte smaken og de funka lenge! Virker tyggisen like lenge? :)
Ja, samme virkning! Er akkurat det samme, bare i tyggisform :) novaluzid, galieve og gaviscon funker ikke i det hele tatt her. Gaviscon føler jeg faktisk jeg får mer sure oppstøt av :p veldig fornøyd med link!
 
Jeg blir kvalm av tyggetabletter og flytende.. Fikk resept på Losec hos legen. Plages mye med halsbrann utenom graviditet også, men ekstremt som gravid. Losec er gull! Tar 2-3 pr uke, og halsbrannen er ikke-eksisterende. Den virker ikke like raskt, men desto lengre. Anbefales!
 
Prøv reseptfritt først du :)

Vil være litt forsiktig å anbefale reseptpliktige legemidler sånn uten videre(losec). ;)
 
Smug titter fra september. Jeg skulle kjøpe link tyggis på apoteket, men da jeg fortalte at jeg var gravid sa hu at den ikke er anbefalt for gravide. Kanskje bare hu apotekdamen som var ny da og ikke helt viste hva hu snakket om, siden dere er fler som bruker den ?
 
Smug titter fra september. Jeg skulle kjøpe link tyggis på apoteket, men da jeg fortalte at jeg var gravid sa hu at den ikke er anbefalt for gravide. Kanskje bare hu apotekdamen som var ny da og ikke helt viste hva hu snakket om, siden dere er fler som bruker den ?
Har ikke hørt at det skal være noe i veien med den :) har tatt link i de to først svangerskapene også, men da som tyggetabletter.
 
Har ikke hørt at det skal være noe i veien med den :) har tatt link i de to først svangerskapene også, men da som tyggetabletter.
Da var det kanskje som jeg tenkte at hu var ny og kanskje redd for å si feil, bedre å si at jeg ikke kan spise det enn å anbefale noe som ikke er bra. Da skal jeg også prøve den, neste gang hvertfall :)
 
Da var det kanskje som jeg tenkte at hu var ny og kanskje redd for å si feil, bedre å si at jeg ikke kan spise det enn å anbefale noe som ikke er bra. Da skal jeg også prøve den, neste gang hvertfall :)
Det er nok fordi gaviscon/galieve/benegast er det vi skal anbefale som førstevalg for gravide. Kanskje hun bare har tenkt på det, og ikke husket/tenkt over at det finnes andre trygge preparater som også kan brukes om de ikke funker. Vi anbefaler alltid og prøve en av de jeg nevnte over først, men ofte trenger man noe som funker litt bedre. Link og novaluzid er også trygge for gravide :) Jeg vet av erfaring fra sist at gaviscon funker ikke hos meg, og jeg brekker meg av smaken, så jeg kjøpte link med en gang nå, siden det var det jeg hadde effekt av sist :)
 
Losec anbefales! Tar litt tid før den virker, men den virker i lengden. Jeg tar 1 tbl hver dag.
 
Så deilig at link funket!

Jeg har hatt enorme problemer med dette, og har funnet ut at gaviscon funker om jeg drikker vann først, og så tar fra en til tre tabletter avhengig av hvor hardt det sitter i. Og ikke drikker noe etterpå.

Men ellers så har jeg brukt nyco. Det er også en veldig mild ting. Men om jeg har spist mat som jeg kjenner herjer i magen så har den enorm effekt. Da kan jeg ta litt nyco, og så ta en gaviscon en liten stund etterpå, slik at jeg da tar den rett før jeg legger meg.

Om jeg drikker melk eller spiser ost for kort tid før jeg legger meg så herjer magesyren værre enn ellers. Så jeg anbefaler ikke melkeprodukt mot magesyre.

Drikker du vann i løpet av natten så kan det være lurt å vente med å legge seg ned til du vet om det er noe luft som vil opp. Og om man da skulle gulpe på noe, mens luften kommer opp så er det lurt å ta en ny slurk vann og vente enda litt til før man legger seg ned. Hvis ikke kan det ligge magesyre i spiserøret og irritere som vil gi skikkelig halsbrannverk etter en liten stund. Og da er det vanskelig å få det bort igjen(ihvertfall uten de sterkere midlene).
 
Back
Topp