Utslett/tørr hud baby

Septemberbaby__

Flørter med forumet
Hei! Min lille på snart 2 mnd har hatt hormonutslett i ansiktet og litt opp i hodebunnen noen uker nå. Det har utviklet seg til ru og tørr hud (ikke «kvisete» lengre), og det danner seg små skorper noen steder som er gul-aktig i farge. Den fargen forbinder jeg med noe som er betent.. Jeg vasker han som vanlig med lunkent vann, er det noe mer jeg bør gjøre? Smøre på noe?
 
Hei! Min lille på snart 2 mnd har hatt hormonutslett i ansiktet og litt opp i hodebunnen noen uker nå. Det har utviklet seg til ru og tørr hud (ikke «kvisete» lengre), og det danner seg små skorper noen steder som er gul-aktig i farge. Den fargen forbinder jeg med noe som er betent.. Jeg vasker han som vanlig med lunkent vann, er det noe mer jeg bør gjøre? Smøre på noe?

Hei!
Som du skriver ser dette litt kvisete ut en periode, dette er talg som gir de hvite prikkene, når denne talgen tørker ut etter en stund vil den ofte se litt gul ut. Det er derfor ikke betent, det er kun at de er på vei bort. Hvis du vasker han kun med lunkent vann kan dette føre til at han blir mer tørr i huden, da vann ikke tilfører huden noe fuktighet. Du kan godt bruke f.eks barnesalven til lykkelig som liten for å tilføre huden fukt slik at han ikke så tørr i ansiktet. https://www.komplettapotek.no/produ...emer-og-salver/lykkelig-som-liten-barnesalve#
 
Back
Topp