Utslett hos 8 åring

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Min eldste på 8 år har den siste tiden fått masse utslett på kroppen[emoji4]
Hender, armer, mage, bein, rumpe...og de klør mye![emoji20]
Min første tanke er at han ikke tåler ull...har gått med ulltøy en drøy måned før dette. Nå har han vært ullfri i snart to uker, men utslettet blir ikke bedre[emoji20]
Noen som har erfaring?
Og ja, han skal til lege til uka[emoji6]
c6b276c7d944c9597c956c1b38de398f.jpg

cef6553bba2d20aee089af6531ee73cb.jpg

22d3c9a9b551b77e0ac7b63cb62f9de8.jpg
 
Dette synes ikke jeg ligner utslett fra ull, dette ser mer ut som bitt av ett slag med tanke på at den har den røde prikken i midten.
Kan dere ha lopper, veggdyr noe som biter. Stakkars det ser ikke godt ut :(
 
Dette synes ikke jeg ligner utslett fra ull, dette ser mer ut som bitt av ett slag med tanke på at den har den røde prikken i midten.
Kan dere ha lopper, veggdyr noe som biter. Stakkars det ser ikke godt ut :(

Den røde prikken i midten er bare at han har klødd hull på nuppene[emoji4]
Dyr som biter???[emoji31] burde ikke vi andre også ha det samme da?
 
Den røde prikken i midten er bare at han har klødd hull på nuppene[emoji4]
Dyr som biter???[emoji31] burde ikke vi andre også ha det samme da?

Spørs om dere andre har det på rommet [emoji51]
Fuglelopper er typisk mellom vinter og våren og kan komme inn om dere lufter. Veggdyr kan jo bli med om dere har vært ute å reist.
Jeg vet ikke altså, men syntes ikke det lignet sånn typisk utslett der man reagerer på noe.
 
Spørs om dere andre har det på rommet [emoji51]
Fuglelopper er typisk mellom vinter og våren og kan komme inn om dere lufter. Veggdyr kan jo bli med om dere har vært ute å reist.
Jeg vet ikke altså, men syntes ikke det lignet sånn typisk utslett der man reagerer på noe.

Da får jeg prøve å vaske sengetøyet, støvsuge rommet skikkelig og vaske klærne hans på nytt[emoji4]
Annet jeg burde gjøre?
 
Da får jeg prøve å vaske sengetøyet, støvsuge rommet skikkelig og vaske klærne hans på nytt[emoji4]
Annet jeg burde gjøre?

Hvis det er bare fuglelopper så holder det :)
Er det noe annet så må andre tiltak inn, men begynn med en slik runde og kanskje en tur til legen? :)
Lykke til! Håper dere finner ut av det :)
 
Syns dette ligna veldig på utslett fra veggdyr dessverre. Ville sjekka madrass, sengekle, tepper osv om du ser svarte pittesmå prikker. Om det er veggdyr, må du få hjelp fra skadedyrfirma for å bli kvitt det.
Håpar det berre er allergi[emoji28]
 
Ok, da desinfiserer jeg rommet hans[emoji23]

Ifølge NHI er det egentlig ikke rommet som må tas, der overlever de bare noen få dager uansett, men derimot kilden...

Om det er fuglelopper altså
 
Last edited:
Syns dette ligna veldig på utslett fra veggdyr dessverre. Ville sjekka madrass, sengekle, tepper osv om du ser svarte pittesmå prikker. Om det er veggdyr, må du få hjelp fra skadedyrfirma for å bli kvitt det.
Håpar det berre er allergi[emoji28]

Huff da![emoji31] håper virkelig du tar feil!
Skal sjekke alt i morgen...i natt sover han sammen med meg[emoji12]
 
Back
Topp