Ullevål A eller B?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Er det forskjell på A og B klinikken på Ullevål? Skal snart søke fødeplass.
 
Føde a; du har ikke hatt komplikasjoner, føder uten medisinske smertelindringen som epidural.
Føde B; du vil ha smertelindring, kan ha hatt komplikasjoner under svangerskapet eller andre ting som gjør at de må ha mer tilgjengelig.
 
Føde a; du har ikke hatt komplikasjoner, føder uten medisinske smertelindringen som epidural.
Føde B; du vil ha smertelindring, kan ha hatt komplikasjoner under svangerskapet eller andre ting som gjør at de må ha mer tilgjengelig.
Hvis man mest sannsynlig skal ha keisersnitt, da er det B man søker eller blir det en annen avdeling?
 
Hvis man mest sannsynlig skal ha keisersnitt, da er det B man søker eller blir det en annen avdeling?

Da blir nok føde B riktig avdeling. Mel bedre å forhøre seg med sykehuset. Ofte er man ikke innom føden om man er satt opp på planlagt keisersnitt.
 
Da blir nok føde B riktig avdeling. Mel bedre å forhøre seg med sykehuset. Ofte er man ikke innom føden om man er satt opp på planlagt keisersnitt.
Må man ikke innom føden på forhånd for å få avtalt planlagt keisersnitt eller er det din fastlege som sender henvisning på det?
 
Må man ikke innom føden på forhånd for å få avtalt planlagt keisersnitt eller er det din fastlege som sender henvisning på det?

Det kan være forskjellig praksis sånn som jeg har fått med meg. Jeg søkte om det igjennom min fastlege, men fikk det ikke innvilget (glad for det i dag da). Snakk med lege/jordmor så får du bedre svar.
 
Må man ikke innom føden på forhånd for å få avtalt planlagt keisersnitt eller er det din fastlege som sender henvisning på det?

På Riksen spurte jeg hva jeg måtte gjøre/hvem jrg måtte snakke med da jeg var på OUL. De satt meg opp til en time med en jordmor eller sykepleier (husker ikke helt) der jeg forklarte "problemet". Og så satt hun meg opp på ny time med en lege og der fikk jeg det innvilget og time i posten en stund etter.
 
Back
Topp