Ull til varmblodsbarn?

Roterommet

Glad i forumet
Novembergull 2017
Noen som har erfaring med barn som blir fort varme/kokte og ull til å ha innerst?
Har ei som begynner i bhg nå til høsten, og hun er varm nesten hele tiden. Tror jeg alltid er den som har baby med minst klær på.. Tar gjerne i mot tips dersom noen vet om et merke/type som er bedre når man er så varm :)
 
Vi bruker minimalt med med ull til våres. Han er veldig varm av seg og går i t-skjorte inne nesten hele året. Selv da er han ofte svett og våt i håret når jeg henter i bhg.
Man må ikke bruke ull, min har bomullsklær under dressen om vinteren og ofte holder det. Har lag to i ull og fleece etter behov.
Vi bruker ingen spesielle merker, men han har atopisk eksem også, så velger varianter med bomull/bambus innerst. Liker veldig godt Hust&Claire.
 
Vi bruker minimalt med med ull til våres. Han er veldig varm av seg og går i t-skjorte inne nesten hele året. Selv da er han ofte svett og våt i håret når jeg henter i bhg.
Man må ikke bruke ull, min har bomullsklær under dressen om vinteren og ofte holder det. Har lag to i ull og fleece etter behov.
Vi bruker ingen spesielle merker, men han har atopisk eksem også, så velger varianter med bomull/bambus innerst. Liker veldig godt Hust&Claire.
Kanskje vente litt med å kjøpe ull da, til det faktisk blir vinter. De selger jo ull da også, bare jeg som vil handle alt klart.. :p
 
Her bruker vi ull kun på de kaldeste vinterdager ellers rant svetten nedover ryggen på de. Bambus er mye brukt her i huset.
 
Min er veldig varm av seg (alltid varmest i barnehagen :p ), men her fungerer ull topp! Bruker mye tynnull og ull/silke utenom kaldeste vinteren. Er ekstremt varm selv (hilsen gjerne T-skjorte og skalljakke i 20 minus), og bruker mye ull sommeren selv, med riktig ull regulerer det godt og fungerer :) Så på tur bruker jeg stort sett ull, så blir jeg ikke like klam og svett som med bomull. Gjør det likt med poden :) Vi bruker ikke vogn noe, mest bæresele, så ull er gull på begge der, slipper at det blir så veldig klamt :) men bruker jo bomullsklær sånn utenom turer og sånn da, både jeg og mini :)
 
Ull er temperaturregulerende og ikke bare godt når det er kaldt, så man kan faktisk bruke det hele året :)

Men det er jo ikke nødvendig! Bomull er mer enn godt nok, det også! :)
 
Eg banner kanskje i kirka nå, men eg synst ull er overvurdert [emoji28] greit med en ull i yttertøy om vinteren, men som body synst eg det er liten forskjell på ull og bomull her vert fall.
 
Min er veldig varm (6 uker) og vi bruker nesten bare Joha ull da det er vanskelig å få tak i str 44. Men det er supert! Tynt, luftig og deilig. Så om det andre jeg har kjøpt av ull til henne blir for tykt og klamt kjøper jeg garanter mer Joha :)
 
Ull kløøøøøøøør!!! Mi koker hvis vi bruker det på henne og jeg klør bare av synet. Kan nok brukes de kaldeste dagene som mellomlag, men ellers nei takk. [emoji4]
 
Back
Topp