Typisk vinter- og julemat/snacks?

Nøtter, kakemenner, marsipan, riskrem, waldorfsalat, clementiner, julebrus :)
 
Og gløgg og pepperkaker
 
Nøtter, fløtekarameller, gløgg, pepperkaker, klementiner, sylte, twist, mye gjærbakst som pizzasnurrer, fylte horn, supper
 
Hvite kakemenn, pepperkaker, Berlinerkranser, gløgg, Dahls julebrus, riskrem, klementiner, konfekt, trøfler, krumkaker, peppernøtter, twist +++ :)
 
Julemat og godt for meg er kveite, lutefisk, pinnekjøtt, lammerull, druesalat, skagenrøre, klementiner, pepperkaker, kokosmakroner, kransekake, julebrus, gløgg, twist, after eight, brente mandler
 
Nøtter, konfekt, mandariner. Julebrus.cola. riskrem. Waldorfsalat. Marsipan. Gløgg. Pepperkake. Multekrem.
 
Pinnekjøtt og rull! Og envgod fiskemiddag, gjerne kveite. Hjemmelaget sursild/tomatsild, gravlaks og sennepssaus, salt lammelår, en god roquefort. Og så krumkaker, kransekakestenger, marsipan, punsjeboller og noen utrolig gode pepperkaker med malte mandler i. Klementiner. Og i år kommer jeg til å bake suksessterte, dele opp i små firkanter og ha i fryseren som man kan ta opp rett før servering. Som høygravid med termin i januar blir nok jula litt annerledes i matveien, er vel grenser for hvor mye jeg klarer å stappe i meg, men håper jeg kan kose meg litt i hvert fall
 
Pinnekjøtt og diverse julekaker og fårerull :)
 
Back
Topp