TV, nettbrett

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Ser barna mye på TV nettbrett og hva slags forhold har du til begrensinger på det?
 
De ser noe, men begrenses. I hverdagen begrenses de av tilgjengelig tid og i helger pg ferier begrenses de av mor og far ;-) (som stengt tatt er den som begrenser i hverdagen også)
 
Varierer litt hvor mye det sklir ut, om vi må sette noen begrensninger...
 
De har ikke vist interesse så de bruker det aldri (er bare (3 og 4,5 år da) , og ipadene er min og min man sine:)
 
Overhodet ikke nettbrett. TV - noen ganger i helgene, prøver å begrense det. Da er det ikke hjernedød TV som mye idag er, men skikkelige serier med moral og en historie. Greit å få inn litt kultur med morsmelka. Setter aldri - ALDRI - på Disney Channel :p selv om mikkes klubbhus er helt ok. Litt hysterisk, tror unger kan bli stressa.
 
Her begrenser vi skjermtiden. Vet at da jeg var liten var det ikke anbefalt at barn så på TV i mer enn tretti minutter fordi de blir passive mottakere eller noe sånt... nå kan det fort hende fireåringen ser en time nrksuper om morgenen mens vi sover litt ekstra, for så å se både Barne-TV og newton på kvelden. Er man syk, kan man se film, det gjelder også om mammaen er syk og alene med barn ;) har en iPad og der har vi noen spill det hender han får sitte litt med. Men det er svært sjelden. Hyggeligere å spille brettspill sammen.
 
De ser ikke så mye på tv. Men den er som regel på ( jeg får panikk hvis det blir stille). Barna greier fint å leke og rive ned huset selv om den står på. Men blir selvfølgelig begrenset med barne tv. De får ikke se på det hele tiden.
 
Her i huset er det ikke skjerm før 15 mnd alderen, og da kun sammen med oss og begrenset tid.
 
Back
Topp