Truende abort uke 13 - Progesteron

Milliee

Blir kjent med forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei,

Etter kraftig blødning, uten identifisert årsak, konstanterte gyn en truende abort og skrev ut resept på progesteron som skulle brukes i tre uker (tom uke 16). Gyn var under opplæring og de surret mye med doseringen. Først skrev hun ut 300mg Ultragestan som skulle tas to ganger om dagen. Jeg stusset da det var en annen dosering enn de diskuterte underveis i timen. Ringte derfor inn og de sendte en ny resept på 400mg Cyclogest som skulle tas to ganger om dagen. Ser det er mange som har sterke bivirkninger av denne og må innrømme at jeg er litt urolig ettersom at de surret og fremsto usikker. SÅ;

Er det noen som har vært i samme situasjon og fått tilsvarende behandlingsløp? Er 400mg Cyclogest x2 en kjent fremgangsmåte ved store blødninger?
 
bevirkninger er vanligst ikke så ille. Alle som går gjennom ivf tar disse. Jeg har tatt begge utrogestan og cyclogest. Er ikke så stor forskjell.
 
Jeg er ikke i samme omstendigheter som deg (truende abort), men går på Cyclogest x2/dag frem til uke 12 for progesteronstøtte i første trimester. Eneste bivirkning jeg har hatt, er litt tregere mage.
Lykke til! Håper du bærer på terminspire :Heartred
 
Jeg fikk det de tolv første ukene av svangerskapet, pga habituell abort. Fikk treg mage. Det er ikke en voldsom eller rar dose du har fått! Masse lykke til :).
 
Back
Topp