Trening etter fødsel

ECB

Glad i forumet
er det noen andre her som har begynnt å tenke på dette? Jeg skal ikke trene for å gå ned i vekt. Men har veldig lyst til å komme i bedre form. Har vært nesten konstant stillesittende denne graviditeten pga bekken og diverse plager. Jeg gleder meg til å kan gå turer. Jeg har allerede sett meg ut flere turstier der jeg kan gå med barnevogn.
 
Jeg håper å få trent så fort som mulig etter fødsel. Driver fortsatt med trening, så håper pausen blir kort.
 
Jeg håper jeg bwgynner å trene fortere enn etter forrige svangerskapet. Jeg prøvde å trene, særlig magen men alle advarte meg at jeg ikke skulle begynne med sånn trening for tidlig.
Etter noen mnd pause var det skikkelig vanskelig..magenmusklene ville ikke trekke seg sammen etter svangerskapet og all slags øvelser som jeg prøvde hjalp ikke:/
 
Jeg har tenkt på det samme og lurer på hvor lenge jeg må vente før jeg kan begynne å trene smått igjen etter fødsel. Her i byen har vi en plass som har kurs i blant annet gravid pilates, gravid yoga og mer. I tillegg har de noe som heter Sterk Mamma trening, som er tilrettelagt for mødre som har født, hvor man også kan ta med babyen. Tror jeg kommer til å melde meg på noe sånt for å få litt tilrettelagt trening når jeg kommer så langt :)
 
Håper jeg har overskudd til å trene litt denne gangen, men blir det like lite soving som sist så vet jeg at det tar litt tid før kroppen klarer det.
 
Jepp! Planlegger mange trilleturer :) og dessuten har jeg tenkt å bli med på mor og barn trening på treningssenteret :)

Har vært dårlig hele graviditeten så har knapt gått en gang. Men husker av erfaring fra sist at kroppen ble seg selv igjen ganske raskt etter fødsel. Da måtte jeg hå 10km trilleturer omtrent hver dag med kolikkbabyen vår...
 
Jeg har vært veldig heldig de andre gangene og har kommet meg veldig fort etter fødsel. Har vært i fantastisk form bare dager etterpå. Men da har jeg ikke hatt plager i selve graviditetene bortsett fra vann i kroppen. Håper virkelig jeg kommer meg fort denne gangen også.
 
Ja, jeg måå komme meg i form. Skal i hovedsak ned i vekt, så må finne en "sunn" måte å gjøre det på
 
Har kjøpt bæresjal så jeg kan dra ut på gåturer i terrenget hvor man ikke kommer til med vogn(bor i finnmark). Gleder meg utrolig mye siden jeg har vært ganske stillesittende pga bekkenplager i sv.skapet. Har lyst å komme i god form igjen ganske fort! Elsker å være ute på tur i fjellet så det skal bli herlig:)
 
Trente til uke 33, så sa det stopp her! Det gledes til å trene igjen!!!
 
Her stoppa det seg på mandag... 34 fullgåtte, så nå må jeg holde meg til å trene andre i stedet :p Gleder meg til å begynne igjen :D
 
Jeg har vært veldig stillesittende hele svangerskapet og gleder meg til å komme i gang med trening igjen. Er vandt til å være fysisk aktiv hver dag så merker jeg er meget lei. Planen er å ri inn en treåring til høsten, så må både ned noen kilo og få tilbake litt muskler innen den tid[emoji23]
 
Back
Topp