Trenger tips til laminatgulv

x1xBlomsterbia

Betatt av forumet
HEI! [:D]
Vi skal legge laminatgulv i stua vår, men klarer ikke bestemme oss for hva vi vil ha...
Noen som har tips å komme med????

Fargen på veggene er Dun!
Og vi bor på en gård,
så ønsker ikke noe hypermoderne..
 
Jeg hadde valgt parkett da...Leiligheten jeg bodde i før malte jeg dun på veggen med eike parkett til, veldig fint. ei veninne hadde dun med mørkt gulv til..Malte nå i en lysere farge som kledde gulvet bedre. Dun er en lys farge, men den gir alikevel en god kontrast så den blir "mørk" så jeg ville styrt unna mørke gulv da jeg så den enorme forandringen i stua hennes.
 
jeg hadde aldri valgt laminat, men hvis jeg først måtte, så hadde jeg valgt en dyrere tupe med masse struktur i, sånn at det blir litt luft nedi porene som gjør at det ikke føles såå kaldt å gå på! og så hadde jeg valgt noe som ser ut som heltre plankegulv :) gjerne i klassisk eik eller lys eik!
 
ORIGINAL: |Teposen|

ville heller valgt en dyr laminat enn parkett... parket blir SÅ fort stygt![>:]

spørs på parketten! vi har kjøpt en dyr parkett som er børstet sånn at det er hard-veden igjen liksom. da tåler den myyye mer! dessuten er det jo da en god del struktur i den og riper og hakk synes faktisk overhode ikke i den! er superfornøyd og angrer ikke et sekund på at vi la penger i gulv:)
 
Jeg har også det jeg vil kalle en "dyr" parkett i leiligheten (599,-m2) Og det blir riper FORT! Har hvitoljet da, så viser ikke SÅ godt. Men ille nok. Vi bygger hus nå, og skal kun ha laminat nå! Vi får heller evnt skifte ut gulv når ungene er voksne.. men tviler på det. For vi skal også bo på gård, drar fort inn litt småsteiner o.l da...
 
Tusen takk for svar alle sammen! Noen fler som har tips???

Ang. valg av laminat eller parkett, vi har valgt laminat pga. små barn, hund og katt.
Har parkett i andre rom i huset, og som noen sier her, så blir det fort riper, og hakk!

Vi har laminatgulv fra alloc på kjøkkenet, det er 11 mm gulv, og vi skal ha samme tykkelse, og fra samme produsent i stua.
Det er ganske dyrt laminatgulv vi har valgt..
Det viktigste når man velger laminatgulv er tykkelsen! Jo tykkere, jo bedre [:)]
 
Nå har vi valgt gulv,
det ble dette: (furu lutet, alloc laminatgulv. 11mm)

[/image]

Det kostet 300,- pr kvm
 
ORIGINAL: |Teposen|

ville heller valgt en dyr laminat enn parkett... parket blir SÅ fort stygt![>:]
Ja, om man velger de billige typene..men kjøper man en 1.soterings parkett av god kvalitet skal det mye til før det blir riper.
 
Samme med billig laminat, tåler veldig lite. Her har gulvene svellet etter gulv vask...Aldri mer ha billig gulv i hus.
 
HEI! [:D]
Vi skal legge laminatgulv i stua vår, men klarer ikke bestemme oss for hva vi vil ha...
Noen som har tips å komme med????

Fargen på veggene er Dun!
Og vi bor på en gård,
så ønsker ikke noe hypermoderne..


Hei. Det er sikkert utfordring ;)
Jeg anbefaller dere gå til butikken som gir oversikt over mange muligheter.
For eksempel: http://floorfactory.no/
Her kan du bestille prøve og ansatte gir mange nyttig opplysninger når du ringer de.
Lykke til med riktig valg!
 
Hei. Det er sikkert utfordring ;)
Jeg anbefaller dere gå til butikken som gir oversikt over mange muligheter.
For eksempel: http://floorfactory.no/
Her kan du bestille prøve og ansatte gir mange nyttig opplysninger når du ringer de.
Lykke til med riktig valg!

Tråden er sånn 5 år gammel nå, så får da håpe hun har fått ordnet seg gulv til nå :p
 
Hei. Det er sikkert utfordring ;)
Jeg anbefaller dere gå til butikken som gir oversikt over mange muligheter.
For eksempel: http://floorfactory.no/
Her kan du bestille prøve og ansatte gir mange nyttig opplysninger når du ringer de.
Lykke til med riktig valg!

Tråden er sånn 5 år gammel nå, så får da håpe hun har fått ordnet seg gulv til nå :p
 
Back
Topp