Trenger hjelp til en oppgave!! - helsefremmende arbeid

S

Sanna27

Guest
"Beskriv hvilke symptomer allergiske reaksjoner kan gi"

Dette er oppgaven jeg driver med nå, sitter å skriver symptomer på de forskjellige allergiene, dyreallergi, matallergi å sånn. Er det riktig?

Under beskriv så står det: gjengivelse av eller forklaring på et problemområde, en situasjon eller et fenomen.

Har levert inn to oppgaver før, trodde jeg hadde svart på de spm men tydeligvis ikke nok siden jeg fikk karakter 2/3 :( :(

Har hatt om helse å sånn før altså, trodde jeg hadde litt peiling. Føler meg så mislykket når jeg får så dårlige karakterer.

Tar utdanning gjennom OPK.
 
Ikke føl deg mislykket. Spør heller om en tilbakemelding/begrunnelse på karakteren, så du kan få vite hva det er de mente du kunne gjort bedre. Det kan være tøfft å høre, men kan også gi viktig innsikt. Vi blir tross alt ikke bedre om vi ikke vet hva vi må forbedre oss på.

Jeg kan desverre ikke andre symptomer på allergiske reaksjoner enn de som er allmenn kjent: kløe, svie, utslett, magebesvær, hovenhet...
 
Har du noen I klassen som gjør det ok du kan snakke med om hvordan de løser sånne oppgaver?

Og se gjerne på læreplan, den viser hva som skal til for å få de ulike karakterene, og 2/3 er typisk at du har klart å hoste opp fakta uten egen refleksjon, se sammenhenger i stoffet.
 
"Beskriv hvilke symptomer allergiske reaksjoner kan gi"

Dette er oppgaven jeg driver med nå, sitter å skriver symptomer på de forskjellige allergiene, dyreallergi, matallergi å sånn. Er det riktig?

Under beskriv så står det: gjengivelse av eller forklaring på et problemområde, en situasjon eller et fenomen.
Har levert inn to oppgaver før, trodde jeg hadde svart på de spm men tydeligvis ikke nok siden jeg fikk karakter 2/3 :( :(

Har hatt om helse å sånn før altså, trodde jeg hadde litt peiling. Føler meg så mislykket når jeg får så dårlige karakterer.

Tar utdanning gjennom OPK.

Allergiske reaksjoner kan gi symptomer slik som utslett/eksem, hevelse i hals og svelg, men også øyne, lepper osv. diaré, oppkast, hodepine, anfall, pustebesvær, blekhet, forhøyet puls.

Eks kan være at noen spiser noe de ikke tåler og hovner dermed opp i hals/svelg.
Andre reagerer kanskje med diarè/oppkast ved matallergi.

Noen tåler ikke vepsestikk, og kan rett og slett besvime og få masse utslett, da er det viktig å gi adrenalin.

Bare et par eks, men håper det var til hjelp :)
 
Du har kanskje en kollokviegruppe som du kan spørre? :)
Eller så er det bare å sende en mail til lærer/veileder, det må du aldri nøle med. :)
 
Back
Topp