Trenger gode råd

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg venter nr.2 nå til sommeren. Med nr.1 gikk ikke ammingen bra :( Jeg ga meg etter 2 og 1/2 mnd. Da jenta var 1 uke fikk jeg brystbetennelse.. Etter det mistet jeg nesten melka i den ene puppen. Jeg hadde mye vondt og var sår. Jeg satt å gråt når jeg ammet til slutt fordi det var så vondt. Jenta hadde også kollik og jeg føle jeg var tom for enegri og ga opp.

Denne gangen håper jeg at jeg klarer det, er innstilt på det og vil så gjerne. Noen som har noen gode råd eller kanskje noen trøstende ord å komme med? :)
 
Uff..:-/ kjenner følelsen! Hadde det akkurat likt da eg fekk nr 1! Venter nr 2 og håper det går bedre denne gangen, så følger denne tråden! Lykke til;-)
 
ikke så mye å komme med, men tenker holde pupper (evt hender og føtter) varme for å unngå betennelse. også bruke ammeskjold på såre pupper under amming. luft tørking. myke ammeinnlegg som ikke gnisser på puppene. og evt prøve noen av disse salvene som skal hjelpe mot/ hindre sårhet.

ellers så kan jeg bare si lykke til og håper det går bedre denne gangen :)
 
Jeg fikk det ikke til med nr 1, men nå gleder jeg meg bare til hver gang nr to vil ha mat, ammingen går som en drøm. Fikk de på sykehuset til å hjelpe oss, hjelpe baby med sugeteknikk og hvor hun skal suge. Og veldig viktig at baby ikke får bruke pupp som smokk, da blir man sår. Og få tømt brystene så du slipper betennelse. La baby suge ett bryst ved hvert måltid, slik at der blir helt tomt. Da unngår du betennelse:)
 
Back
Topp