Trenetråd

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Det er ikke så mange som liker at man skryter på fb eller insta om at man trener eller har trent, men likevel føler jeg et behov for å skrike ut stolt at jeg har trent. Tenkte kanskje flere føler på det, at det kanskje kan være motiverende med en tråd der vi kan skryte litt av trening og vektnedgang?
 
Misunner deg :) jeg had så lyst å jogge! Men nå vente grunnet keisersnittet :(
 
Tok meg en rolig joggetur på lørdag, 6 uker siden KS i morgen og det gikk veldig fint [emoji4][emoji1377]
 
Tok meg en rolig joggetur på lørdag, 6 uker siden KS i morgen og det gikk veldig fint [emoji4][emoji1377]

Åh- er det «lov»? Var på barseltreff i dag, og der var det enighet om å vente minst 12 uker med jogging etter KS.. Er så motstridende informasjon.. Vil jo ikke ende opp med brokk heller, men har så lyst på løpetur!
 
Tok meg en rolig joggetur på lørdag, 6 uker siden KS i morgen og det gikk veldig fint [emoji4][emoji1377]

Åh- er det «lov»? Var på barseltreff i dag, og der var det enighet om å vente minst 12 uker med jogging etter KS.. Er så motstridende informasjon.. Vil jo ikke ende opp med brokk heller, men har så lyst på løpetur!

Jeg lurer også på om det er «lov» :wideyed: Har du fått klarsignal allerede ?

jeg føler meg i fin form 5 uker etter ks , og spurte inne på generelle om andres erfaringer. Ble frarådet på det sterkeste av flere der, grunnet at det kangk komplikasjoner og brokk. Ringte helsestasjon i dag og de sa at selvom såret på utsiden ser fint ut, vet man ikke hvordan det ser ut på innsiden (bukhinner) og at jeg ville tatt en rissiko med å starten nå. Kanskje de sir ulikt fra sted til sted?

Kjedelig å måtte vente... slik som det dilbertina klør det etter å starte. Jogget aktivt i 10år, så jogginga var en del av hverdagsrutinen og jeg savner det.
 
Last edited:
Sikkert en bra motivasjon å dele treningsoppdateringer herbegynner på "barsel" trening med baby imorgen, det er en bekkenklinikk hvor de er spesialisert på gravide med bekken problemer, siden jeg blir så handicapet pga bekkenet når jeg er gravid føles det veldig trygt å skulle starte rolig med hjelp av fysioterapeut og jordmor.. Det skal være bekken og mage etter føssel trening... Det blir spennende da jeg egentlig ikke har trent på mange år... Siden før sist graviditet.. Gleder meg for første gang til å trenesikkert fordi det er for å trene med baby også er det "barselcafe" etterpå med mulighet for spm osv med jm... Blir nok ikke "hardtrening" [emoji85]
 
Idag kom jeg meg ut meg joggeskoa på![emoji2] Bekkenet krangler bittelitt enda, så jeg tok rolig intervalljogg i en superbratt bakke rett i nærheten:) Magisk å få svetta og rørt seg litt!![emoji1319] 4 uker siden fødsel her:)
 
Så flinke dere er!!
Nå er det straks 6 uker siden fødsel og jeg var klar til å begynne å trene. Har gått flere lengre og lengre turer med vogna og endte med to turer opp på slottsfjellet i helgen! Dessverre har det nok vært for tøft og bekkenet mitt har begynt å krangle igjen :/ skal få bestilt meg time hos fysio for å få litt hjelp og råd!
 
Hvis det er noen her som bor i Vestfold så er det et arrangement om trening etter fødsel med foredrag og råd. Kl 11.30. Er ingen påmelding. Arrangement på Facebook. Søk opp mamatummy day :)
 
Så flinke dere er! [emoji4][emoji1319] Jeg trente ikke før svangerskapet, så håper jeg kan komme i gang med litt nå. Har gått litt trilletur men bekkenet er vondt enda så tar det litt med ro. 3 uker siden fødsel i dag, gleder meg sånn til 6 uker for da kan jeg begynne å ri igjen! [emoji4] Hestene er veldig klare for trening igjen ser jeg slik de hopper og spretter i luftegården [emoji23]
 
Åh- er det «lov»? Var på barseltreff i dag, og der var det enighet om å vente minst 12 uker med jogging etter KS.. Er så motstridende informasjon.. Vil jo ikke ende opp med brokk heller, men har så lyst på løpetur!

Jeg lurer også på om det er «lov» :wideyed: Har du fått klarsignal allerede ?

jeg føler meg i fin form 5 uker etter ks , og spurte inne på generelle om andres erfaringer. Ble frarådet på det sterkeste av flere der, grunnet at det kangk komplikasjoner og brokk. Ringte helsestasjon i dag og de sa at selvom såret på utsiden ser fint ut, vet man ikke hvordan det ser ut på innsiden (bukhinner) og at jeg ville tatt en rissiko med å starten nå. Kanskje de sir ulikt fra sted til sted?

Kjedelig å måtte vente... slik som det dilbertina klør det etter å starte. Jogget aktivt i 10år, så jogginga var en del av hverdagsrutinen og jeg savner det.

Jeg fikk klarsignal av legen som opererte meg(hadde kontroll hos han) til å begynne helt rolig med løping (ikke noe særlig styrke ogoverhode ikke magetrening) så lenge ting ikke gjorde vondt. Men det var også fordi formen har vært helt super siden et par dager etter snitt, og jeg var godt trent både før graviditet og frem til et par uker før. Men hør på helsepersonell som kjenner dere og følger opp dere :) også kjenner man kroppen sin godt selv og man må følge med hele veien etter smerter.
 
Har vært på 2 trilleturer i uken her og blir en tur til på fredag.
 
Må skryte at den lange trilleturen vår her om dagen. Gikk en tur ned til senteret, og så innom jobb og hjem igjen. Det ble en mil til sammen :D og det beste, hadde ikke vondt i bekken og rygg etterpå :)
 
Back
Topp