Trener du i svangerskapet

M

Moderator Tonje

Guest
For mange er trening en viktig del av hverdagen. Noen klarer å fortsette med treningen langt ut i svangerskapet, mens andre må gi seg tidlig pga kvalme, bekken og andre forandringer i kroppen.

Hva med deg? Trener du i svangerskapet, og trente du mye før du ble gravid?
 
Prøver. Men etter trening sist uke, våknet jeg på natta av forferdelige magekramper! Kaldsvetta og var sikker på at det var det. Har ikke blødd, så håper det gikk bra, men jeg tror jeg skal ta en liten pause fra treninga og heller gå noen lengre turer med det første. Vet jo ikke om det har noen sammenheng, men tør ikke å ta sjansen. :(
 
Prøver. Men etter trening sist uke, våknet jeg på natta av forferdelige magekramper! Kaldsvetta og var sikker på at det var det. Har ikke blødd, så håper det gikk bra, men jeg tror jeg skal ta en liten pause fra treninga og heller gå noen lengre turer med det første. Vet jo ikke om det har noen sammenheng, men tør ikke å ta sjansen. :(
Uff, det hørtes ikke noe særlig ut. Da kan det nok hjelpe litt på å heller gå noen turer fremfor å få samme reaksjon en gang til.. Håper det var en engangshendelse og at det går bra med både deg og lille i magen:Heartred
 
Jeg var hos fysio pga opptrening av knær på mandag. Det ble 25 min sykling, 25 min gåing og styrketrening. Mer enn jeg forventet.
På tirsdagen blødde jeg...vet ikke om det har en sammenheng, men jeg tok det mer med ro de nærmeste dagene etter det. Idag har jeg trent litt rolig hos fysio igjen og ellers går jeg turer.

Jeg er fornøyd hvis jeg klarer å gå turer når bekkenløsningen slår inn.
 
Jeg skal trene forsiktig så lenge formen er fin.
 
Jeg bruker mest ellipsemaskin hjemme, og noe rolig på livegym innimellom.
Jeg tørr ikke trene tungt og styrke nå da jeg er livredd for at det skal skje noe. Jeg er 7+1 i dag så tar ingen sjans.
Selvom jeg veier litt mer enn jeg burde så er det ikke akkurat nå man skal trene hardest og slanke seg :)
 
Prøver å få til 3 økter pr uke. Men tar det litt roligere enn til vanlig :)
 
Trente styrke ca 3-5 ganger før jeg ble gravid. Men grunnet tidligere sa, vil jeg vente med å trene styrke til etter uke 12. Dette er mest for psyken min sin del. Går foreløbig turer når formen tillater det. Satser på å komme i gang med litt mer trening etterhvert [emoji4]
 
Jeg trener 4-5 ganger i uken. Jogging med hunden og styrketrening.

Hadde et mål om å gjennomføre et triatlon i juli i år. Så jeg trente 7+ ganger i uken før jeg fant ut om svangerskapet. Nytt mål er å gjennomføre i 2019..
 
Jeg jobber som PT og treningsinstruktør og trener akkurat som før [emoji4] ingen forskjell.
Har heller ikke merket noe forskjell på kroppen under trening eller etterpå. Så fortsetter som normalt til kroppen sier ifra, eller magen blir for stor.
Sluttet med ridningen når jeg fant ut at jeg var gravid [emoji4]
 
Jeg trente Crossfit før jeg ble gravid og målet er å kunne holde på helt til fødsel. Forhåpentligvis blir det kun å tilpasse øvelser og intensitet etterhvert.
Men jeg har slitt mye med bekkenet etter (!!!!) forrige graviditet og kjenner nå at ny graviditet ikke gjør saken bedre...
Så får bare gjøre det beste ut av det og komme meg på trening.
 
Back
Topp