Tredje trimester - ikke kjent liv på lang tid?

Renge

Glad i forumet
Utmarsj 2024
Jeg er 34+2 uker i dag. Sykemeldt pga bekkenet. Har morkaken fremme. Jeg er inne i uke 2 der jeg ikke kjenner bevegelse/ liv. Ikke noe som helst. Tidligere har jeg kjent noe hver gang jeg har spist, drukket og slappet av.. Er innom føden så og si hver dag, da de sier at jeg skal komme hver dag jeg ikke kjenner noe. Har blitt sjekket av jordmor, lege og en overlege. Alt er fint hver gang de sjekker. Har hatt litt protein i urin, men den var fin igjen i går. Og har litt høyt blodtrykk.

Det begynner å ta på nå, psyken min er ikke god. Mesteparten av dagene ligger jeg i senga, og tårene kommer lett. Veldig lei, frustrert og trist.. kjenner etter og gruer meg til å ringe dag etter dag. Føler meg så dum, og skulle bare ønske jeg kjente noe.. Noen dager vil jeg bare droppe å ringe, og heller bare «ta det som det kommer».. For noen dager føles det bare ut som jeg ikke orker mer.. Men så er det bekymringen og ansvaret jeg føler og kommer til å føle på hvis det skjer noe. Så jeg må jo bare fortsette å ringe, og fortsette å komme inn..

Det jeg lurer på, er det noen som har opplevd dette? Og har noen tips til hvordan jeg kan føle meg bedre? 6 uker til termin, og med min flaks ser jeg for meg å gå så langt over de lar meg gjøre.. Jeg har ikke lyst til å ha det sånn her de neste ukene.
 
Ingen erfaring, men det høres helt jævlig ut! Har de ingen teori om hvorfor du ikke kjenner noe? :/
 
Ingen erfaring, men det høres helt jævlig ut! Har de ingen teori om hvorfor du ikke kjenner noe? :/
Jeg har jo morkaken fremme. Og de tenker nok at alt av bevegelse går inn i den. Men siden jeg har kjent mye fra rundt uke 22/23 og at det plutselig har avtatt, så vil de at jeg skal komme inn på sjekk hele tiden.. Nå er jeg blitt lagt inn på observasjon, har tatt to ctg tester, blodprøver, urinprøve, og ultralyd. Skal være her til i morgen og ta flere prøver da.

Testene til nå er ok, har litt høyt blodtrykk. Men ellers bra. Så mest sannsynlig er alt bra, det er bare slitsomt å ikke vite.
 
Beklager å skremme deg, men her hadde jeg ikke gitt meg. Det kan være noe alvorlig galt, det er ikke normalt å ikke kjenne noe. Spesielt når det er forandring fra å kjenne mye liv. Jeg hadde også morkake foran, og jeg ble satt igang med svangerskapsforgiftning i uke 38, men jeg kjente liv hele veien. Iallefall når du har kommet så langt, er irrelevant hvor morkaka ligger, du kjenner kanskje ikke like sterke spark eller sånt, men babyen beveger seg jo i alle retninger så NOE skal du kjenne. Ei jeg kjenner hadde det sånn, ingen bevegelser i svangerskapet. Dette var barn nr 4, så hun syntes det bare var deilig. Såvidt en liten dult ila dagen. Men ingen forandring, bare lite hele veien, og ut kom et veldig sykt barn. Det gikk «bra», og hun er voksen idag, men allikevel…
 
Beklager å skremme deg, men her hadde jeg ikke gitt meg. Det kan være noe alvorlig galt, det er ikke normalt å ikke kjenne noe. Spesielt når det er forandring fra å kjenne mye liv. Jeg hadde også morkake foran, og jeg ble satt igang med svangerskapsforgiftning i uke 38, men jeg kjente liv hele veien. Iallefall når du har kommet så langt, er irrelevant hvor morkaka ligger, du kjenner kanskje ikke like sterke spark eller sånt, men babyen beveger seg jo i alle retninger så NOE skal du kjenne. Ei jeg kjenner hadde det sånn, ingen bevegelser i svangerskapet. Dette var barn nr 4, så hun syntes det bare var deilig. Såvidt en liten dult ila dagen. Men ingen forandring, bare lite hele veien, og ut kom et veldig sykt barn. Det gikk «bra», og hun er voksen idag, men allikevel…
Jeg skal være her enda en natt på observasjon. Så de tar det heldigvis seriøst her.
 
Kjente mindre og lite siste ukene her. Var hos føden ofte (etter jeg ikke hadde kjent noe som helst 12-20 timer) og fikk ul. På ul så vi alltid store fine bevegelser, bare jeg som ikke kjente.
Førstegangs, morkake foran, stram mage.
Ut kom stor og sterk gutt. Ble igangsatt 39+0 pga stor størrelse og lite liv.

Men føler med deg! Er grusomt ikke å kjenne liv. Bare fortsette å ringe føden. Bedre 1 gang for mye enn 1 gang for lite ❤️
Alt blir glemt når baby er ute ❤️
 
Kjente mindre og lite siste ukene her. Var hos føden ofte (etter jeg ikke hadde kjent noe som helst 12-20 timer) og fikk ul. På ul så vi alltid store fine bevegelser, bare jeg som ikke kjente.
Førstegangs, morkake foran, stram mage.
Ut kom stor og sterk gutt. Ble igangsatt 39+0 pga stor størrelse og lite liv.

Men føler med deg! Er grusomt ikke å kjenne liv. Bare fortsette å ringe føden. Bedre 1 gang for mye enn 1 gang for lite ❤️
Alt blir glemt når baby er ute ❤️
:Heartred

Jeg har fått time til ctg hver dag frem til helga. De ville gjøre det slik i første omgang. Jeg kjente bevegelser en gang på siste ctg før jeg ble skrevet ut i går.

Slitsomt å dra inn hver dag, men deilig å slippe å ringe inn. Håper det endrer seg og jeg kjenner bevegelse snart..
 
Back
Topp