Tran

Troikaen

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Idag startet vi med tran for første gang, en uke forseint...!
Han svelgte det unna fint, men nå lukter både han og jeg tran selv om han ikke gulpa noe.

Lurer på om magen hans reagerte på tran...? Han har aldri hatt så mye romling og fjerting som idag
 
Syntes det var forferdelig å bruke tran forrige gang med baby fordi alle klærne til babyen luktet tran selv etter vask. Så jeg gikk over til D-dråper.
 
Idag startet vi med tran for første gang, en uke forseint...!
Han svelgte det unna fint, men nå lukter både han og jeg tran selv om han ikke gulpa noe.

Lurer på om magen hans reagerte på tran...? Han har aldri hatt så mye romling og fjerting som idag
Hvor gammel er de når de bør starte med tran :happy:?
 
Forsøkte med tran, men småen klarte ikkje å svelge. Var nesten som om han ikkje registrerte at noko kom i munnen, det rann berre ned i halsen, så låg han der og surkla i ein halvtime, var heilt forferdeleg å høyre på, :(så vi gjekk over på dråpar med d-vitamin :)
 
Noen som vet om det er noen fordeler ved å ta tran kontra d-vit dråper? Tran lukter jo forferdelig og det er vell forskjell på mengden dråper kontra tran? Greier ikke å ta tran eller lukte den og lillegutt er snart 4 uker.
 
Noen som vet om det er noen fordeler ved å ta tran kontra d-vit dråper? Tran lukter jo forferdelig og det er vell forskjell på mengden dråper kontra tran? Greier ikke å ta tran eller lukte den og lillegutt er snart 4 uker.

Tran inneholder fettsyrer som er bra for hjerneutviklingen og synet. Her klarte jeg å søle en hel flaske i en sekk med klær. Alt måtte kastes... Men: har kjørt en del bomullstøy på 90 grader hvis det lukter uten at jeg har sølt. Det virker å ta lukten
 
Noen som har erfaring med at baby får dårlig mage/vondt av d dråper? Hvilke dråper anbefaler dere? :) kjøpt noen i Sverige, men da ble det helt vann diare og masse luftplager.. Vil helst unngå tran, da jeg brekker meg bare av lukten....
 
Noen som vet om det er noen fordeler ved å ta tran kontra d-vit dråper? Tran lukter jo forferdelig og det er vell forskjell på mengden dråper kontra tran? Greier ikke å ta tran eller lukte den og lillegutt er snart 4 uker.
Har blitt gjort en del forskning oppigjennom og tran kommer alltid best ut.

Lukter helt forferdelig, men vi dekker til tøyet med gulpeklut, et papirstykke rett under munnen og våtservietter så fort det kommer noe utenfor, så lukter det ikke lenger. Kun av rap og ånden hans rett etter :)
Av og til kommer alt ut igjen, og andre ganger går alt ned uten problem, han må nok bare bli vandt med det :)
 
Har gitt tran, men synes det blir mye søl. Har kjøpt d vitamindråper så går vel kanskje over til de[emoji854]
 
Vi gor tran, men det tar laaang tid (gir mellom pupp ila et måltid).
 
Back
Topp