Topp 10 jentenavn i 2017

Døpte du datra di i 2017 og navnet hennes ligger på denne lista? :)
 
Treåringen vår sitt navn er ikke på noen av topp-50-listene de siste årene :) Og hun som er i magen og blir født om noen måneder er langt nede på topp-50-lista (siste halvdel av lista)

Fornøyd med begge deler. Vi vil absolutt unngå topp-10-navn, og det er også en fordel at det ikke er blant topp 20, topp 30 osv.

Veldig praktisk å bare trenge fornavn på navnelappen, selv om det er en stor barnehage.I min generasjon var det ofte 2-3 Christoffer i en klasse, Christian, Camilla osv. Jeg har faktisk fire venninner/bekjente som heter Camilla/Kamilla som alle fire har bursdag samme dato! Sier litt... :p Kjedelig å alltid måtte være Christian R, Christoffer M, Camilla S. Eller får våre barn sin generasjon Emma T, Nora D. Altså at man må ha med forbokstaven på etternavnet

Så selv om vi synes Nora, Sofie og andre navn på topp 10-lista er pene, ville vil aldri valgt ett av dem, fordi de er topp 10-navn. Også fant vi jo minst like fine navn som ikke var der ;)
 
Mange fine navn her, men de blir jo litt oppbrukt da. Har selv et topp ti navn (tror faktisk det var 1. plassen det året jeg ble født, (way to go mam&paps!)) fra åttitallet, og har alltid enten vært Lillesara, Storesara, Sara Mørk, Sara V eller noe i den duren. Ikke gøy.

(PS. Jeg heter ikke Sara)
 
Jenta mi har et topp 10 navn, men har den uvanligste stavemåten. Hun vil nok få noen navnesøstre (og har allerede hatt en på babysang) men hun vil neppe noen gang finne bling med sin skrivemåte på. For min del gjorde det ingenting at navnet var såpass høyt oppe, hun kommer i motsetning til meg å slippe at folk står og sier æh... når de ser navnet fordi de ikke vet hvordan å si det!
(Jeg har et unikt navn i hele Norden. It's not worth it.)
 
Ikke navn blant topp 10 nei. Kommer neppe til å havne der heller.
Sønnen har derimot et navn på topp 10 i år, men det har aldri vært på topp 10, eller topp 20 for den sakens skyld, før nå. Det får stå sin prøve, jeg hadde glatt valgt akkurat det navnet igjen og det er ikke så mange som heter det totalt sett, ei heller her vi bor.

Begge har allikevel navn ingen stusser ved, og de fungerer veldig godt også i utlandet.

Den lille i magen får nok et navn godt under 700 heter i Norge og det kommer aldri til å bli blant topp 10, det er jeg nesten helt helt sikker på.
 
Back
Topp